☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Volt néhány nagyon ütős demo a Revision-ön. A közönség döntött, most rajtad a sor…

Cocoon vs Titan Revision 2014

Melyik volt a Revision legjobbja?

A Blitzgewitter a Titantól vagy …

az Observatory a Cocoontól?

A véleményedet kommentben várjuk!

26 Responses so far.

  1. avatar aboy says:

    Blitzgewitter

  2. avatar Murphy says:

    Nekem is a Blitzgewitter, csak a címével nem sikerült még megbarátkoznom…

  3. avatar pohar says:

    A Firg a legjobb! :)

  4. avatar robymus says:

    Blitzgewitter

  5. avatar nap says:

    Observatory egyértelműen.

  6. avatar Megabyte says:

    A Blitzkrieg…izé gewitter

  7. avatar dolf says:

    Murphy ez blitzbasic-be van vágod? :-)

  8. avatar Murphy says:

    dolf: Eddig nem esett le az összefüggés. :) Már csak az a kérdés, hogy akkor az összes c-vel kezdődő demó meg c-ben?

  9. avatar blala says:

    na megneztem a versenyzoket higgadtabb fejjel is.

    a cocoon az szar, marmint magukhoz kepest jo, de amugy szar.
    a titan, na az nem szar, de lehetne jobb is ha nem basznanak el egeszen elemi dolgokat.

    es teo nyert, a rift a legjobb a harombol, bar bazdmeg

    1) amigan raytracelni bator dolog;
    2) harom poligonbol szoknyat epiteni szinten bator dolog;
    3) a textura-korbeeres hibat mar 15 evesen sem kovettem el;
    4) kiallni nyertes demoval ugy hogy a zarojelenetben meg egy zenesz szamara is nyilvanvaloan buta modon latvanyosan szenbugos a renderelo, na az meg igan bator dolog

  10. avatar teo says:

    blala: beirni pouet-ra ugyanezt szinten bator dolog :D
    szegeny emoon, de azert nem vette magara nagyon.
    kurva bugos a demo, de az a szobros resz akkor is durva volt es a fraktal cuccok is ujnak tüntek. na meg persze a greetings sem volt szar (az skybox vagy rendes 3d?).

  11. avatar Murphy says:

    A renderelő bugos? Kétszer is megnéztem de nem tudtam eldönteni. Szerintem esélyesebb, hogy csak polygonokat kell darabolni a sortoláshoz.

    A szoborban mi volt a durva? Nem csak egy nagy bakelt textúrával egy object?

    Egyébként érezhetően gyorsabb mint a korábbi TBL demók, de erről ír is sokat Emoon.

    Sokan írták, és én is azt érzem, hogy túl kiszámítható már a TBL stílus. Ami azért vicces, mert csak a zenész a szokásos, code+grafika kvázi újoncok amigán.

    Az Elude demó ilyen szempontból sokkal izgalmasabb, de az meg csak nyers effektek, a Rifthez képest elég kontent szegény.

  12. avatar teo says:

    Igen, eleg sok helyen ugyanaz a hiba, szoval valami sorting bug lehet. A szobor azert volt durva, mert kurva jol nez ki, meglepöen gyors, es akkor a legütösebb a zene szamomra, szoval az összkep megfogott.

    Koderek nem ujoncok, szokasos Emoon + Kalms + Rubber, bar most Emoon kapott több szerepet, eddig ö hatterben volt, vagy mas platformra csinalt demot, de mindig ö is nyüstölte az Amigajat ha partyn volt. Grafikust meg szerintem nem nehez talalni a DICE-on belül, bar szerintem Louie szintjet nem üti meg ez a demo sem, de klasszisokkal jobb mint a repkedös szellemkislanyos anno (Requiem) :D

    Mikor megtudtam, hogy h0ffman csinalt zenet kieronak, akkor remenykedtem, hogy valami pörgösebb demo lesz vegre, de megint a szokasos vontatott cucc, kodilag persze atom, de maximum 3x nezem meg ezt is mint a többit, es mar el is felejtettem mi volt benne. Revision logot demoba mint design-elem? Most komolyan, ennyire semmi ötletük nincs?

    Egyebkent Blala pouet-kommentjei voltak ma szamomra a nap fenypontja: Blala kicsit lehetnel kevesbe kritikus, vannak azert erzekeny lelkek is a demoscenerek közt :D GMA950-re gyorsabbat irok bazmeg :D

  13. avatar darklon says:

    @blala:
    1 – szerintem nem volt benne raytrace – a fraktál cucc voxelizált (ez volt a tippem, de rá is kérdeztem, és a kódere megerősítette).

    4 – azt is igérte, hogy hamarosan patch-elik a virágot. Amigás renderelőhöz amúgy tipikusan nem éri meg z-puffert használni, meg parti ideje alatt fejezték be – így eshetett ez meg.

    Mindenesetre nagyon ütős volt.

  14. avatar teo says:

    Ocean Machine-ban voltak mar hasonlo voxelizalt reszek.

  15. avatar Murphy says:

    Teo: A sorting bugok adottak ha nincs zbuffer (amit darklon is ír). A hibákat leginkább a jól felépített polygonhálóval lehet elfedni. Erre írtam, hogy szerintem nem code probléma lesz, hanem a grafikusnak nem volt ebben gyakorlata.

    Emoon eddig nem nagyon amigázott (most meg gyakorlatilag ő codeolta a demót), Calladin (ő volt a main grafikus) meg szinte teljesen demoscene szűz. Az más kérdés, hogy nem ma kezdte, ő a Battlefield 3-4 Art Directora. Szóval ez azért másik csapat.

    Tanakodtam, hogy voxel vagy valami random samplingelt raymartching, mert elég lyukacsos. Egyébként az Ocean Machine-ben kisebb felbontásban ment, szóval Emoon azért sokat optimalizált azon is.

  16. avatar blala says:

    teo, de hat minden kommentet azzal kezdtem hogy jok a cuccok, meg thumbupoltam is egy csomot :) masreszt meg mar tenyleg hogy milyen bugokat megengednek maguknak emberek :)))

    amugy en is sortingra tippeltem nem z-bufferre, de hat mi is sortoltunk gyerekkorunkba azt megse ugralt osszevissza, ennyire meg aztan biztosan plane nem. ez tobbszor volt rossz mint jo.

    hmm oke, hat ha nem raytrace, akkor nem, elsore olyasminek tunt. de hat ilyen felbontasban nem lehet latni semmit ugye :)))))))

  17. avatar teo says:

    Murphy: azert nem ma kezdte az amigan kodolast:
    http://www.pouet.net/prod.php?which=7850

  18. avatar teo says:

    blala: nem tudom, szerintem kisse sokszor hasznaltad a fuckin’ szot, a youtube video hianyara ravilagitando :) amugy tenyleg meglehetösen rosszak voltak a pc-s demok.

  19. avatar Murphy says:

    blala: Arról van szó végig, hogy nincs zbuffer, pont azért vannak a bugok. :) És emlékezz vissza anno mikor mi rendereltünk sw-ben, nem voltak ilyen sűrű, különböző méretű és egymáshoz közeli, de szöget bezáró polygonjaink… A táncoló figurán is elég nyilvánvaló, de gondold végig a virágot pl. hogy azt egy szimpla sorttal nem lehet megoldni. Szóval ilyen komplexitású objekteknél intenzív polygon darabolás és handmade layerezés a sortoláshoz meg hasonlo fakelések kellenek.

  20. avatar Murphy says:

    Teo: Emoon néven nem volt egy zenész is anno? Tisztán emlékszek, hogy anno a Konri mesélte, hogy ő az egyik kedvence. Nectarine-on mondjuk nem találtam.

  21. avatar teo says:

    Szerintem nem volt, de moon nevüt se nagyon ismerek igy csipöböl. Amugy ez a csoka sem ma kezdte, de nem nagyon ismertem töle semmit, csak a csapatokat.

    http://demozoo.org/sceners/327/

    Ja es ha mar Subspace, egy meltatlanul kevesbe ismert demo:

    https://www.youtube.com/watch?v=0n50Wfc3zzU

  22. avatar teo says:

    A Triadban (amiben Konri is member) volt meg valami Emax nevü zenesz, mast nem nagyon talaltam hasonlo nevüt.

  23. avatar blala says:

    murphy: en is azt mondtam hogy nincs zbuffer, de itt sort sincs, vagyis ami van az inkabb ne lenne :))

    […] “nem voltak ilyen sűrű, különböző méretű és egymáshoz közeli, de szöget bezáró polygonjaink” […] “ilyen komplexitású objekteknél” […]

    Te most megis mirol is beszelsz? :)

    Amugy meg tokre nem erdekel ha esetleg nehez lenne. Nyertes demoban oldjak meg, vagjanak, csaljanak, zbuffereljenek, leszarom, de nekem nem villogjanak a bugok bele az arcomba. Egy bubblesorttal eskuszom tobbre mentek volna (es meg akar gyorsabb is lenne :)))

  24. avatar Travis says:

    És mégis a készítés pillanatában honnan tudják, hogy nyerni fognak? Ja, tudom, az időgép.

  25. avatar teo says:

    lesz final Blala, nyugi :D
    meg szerintem Atari Falcon verzio is.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára