☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums Egyéb Scene Témák Scenerek Visszatérés 10 év kihagyás után?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #30621
    avatarGeri
    Member

    Azért nem valami nagy átjáróház ez a fórum… Az utolsó bejegyzést eleve én írtam ide arról, hogy lelépek (ami valójában tucatnyi különféle okok miatt történt).

    És most megintcsak én fogok ide írni, ezúttal az ellenkezőjét.

    Valószínűleg amiket készíteni fogok, azok nem a demoscene egészéhez fognak tartozni, hanem esély van rá, hogy a jövőben kell majd olyan vizualizációkat létrehoznom, amiket leginkább a demo szóval lehetne körülírni. Tehát a megközelítése, és kód szinten ugyanaz, persze nem a functionon lesz lesugározva.

    Hogy lehet 10 év kihagyás után ,,visszarázódni” a demók világába? Volt már valaki hasonló helyzetben? Például, volt -e már valaki olyan helyzetben, hogy mondjuk Amigára dolgozott, átaludt egy évtizedet, és hirtelen Pentium 4-re, meg modern apikra kellett dolgoznia?

    Hogy tudott adaptálódni a teljesen új helyzethez? A hatalmas technológia különbség mennyire volt áthidalható? Egyelőre nem mertem újabb demókat megnézni, mert nem vagyok benne biztos, hogy az új vonalat kellene felvenni, vagy a régi vágású demókat folytatni.

    A mostani kódom, amit használni tudok, sokkal jobb demókhoz mint a régi enginem, mert ez lehetővé teszi a snittek közötti azonnali váltást (szoftveres raszterizer, így nem kell a videóchippel vertexeket és textúrákat szinkronizálgatni). Viszont a hátránya a régihez képest, hogy gyakorlatilag 0 effektet tud. Emellett úgy van optimizálva, hogy ARM v7 processzoron és Cxrix 6x86MX-en is jól fusson. Bár nyilván egy modern payloadot csak modern gépeken fog elbírni, két és fél évtizedes kövületeken nem.

    Abban se vagyok biztos, hogy az új demók hogy néznek ki. És egyelőre nem is akarok újat megnézni, hogy ne befolyásolja azt a képet bennem, aminek alapján csinálni akarom majd az újat. Utána viszont lehet, hogy majd elkezdek újakat megnézni. Érdemes -e egyáltalán megnézni ezeket újabb demókat, vagy inkább hátrányosan befolyásolják azt, hogy az ember újra felvegye a fonalat?

    Kicsit olyan furának tűnik az egész. Mintha mondjuk a gőzgépek korából valaki átteleportálódna 2019-be.

    #30629
    avatarblueghost
    Member

    Üdv újra itt!

    Azért nem valami nagy átjáróház ez a fórum…

    Valóban eléggé visszaesett az aktivitás. Érdeklődés hiánya talán, vagy mindenki átköltözött a facebookra?

    Hogy lehet 10 év kihagyás után ,,visszarázódni” a demók világába?

    Olyan sok minden azért nem változott, legalábbis én idén nem láttam olyan demót, amit ne lehetett volna összerakni 5 vagy akár 10 éve. De aki tud ellenpéldát mondani, legyen szíves megcáfolni. Jómagam csak felszínesen követem az eseményeket, egy ideje én is inaktív vagyok.

    #30630
    avatarrawbits
    Member

    Sosem szerettem a fórumokat, nem találok meg rajtuk semmit és értesítőt sem kapok. Ez gondolom az én fogyatékosságom, viszont nem is vagyok rászorulva hogy megoldjam.

    Amúgy a kódolást hagytad abba 10 éve? Ha nem, akkor gondolom az OpenGL 4.x vagy OpenGL ES 3.1 az nem nagy kanyar szerintem – de nem értek hozzá.
    Meg szerintem nézd meg a mostani demókat és ha megtudod csinálni bármiben, akkor jó vagy. Én inkább azt látom hogy minden vegyül, nincs tiszta irány technológiákban. JavaScript pont olyan jó mindenre mint a GPU kódok vagy assembly..

    De ha ez nem egy troll post, akkor bármelyik partyn eredményesebb leszel ezzel a kérdéssel mint itt. Pl.: Experience 2 nap múlva, szombaton.

    #30631
    avatarGeri
    Member

    blueghost: sajnálom, hogy te is leálltál már velük. Fél szemmel közben már megnéztem pár demót. Grafikailag, meg a formavilágában is valami egészen fura dolog lett.

    RawBits: Nem a kódolást, viszont más területeken kódoltam, gyorsított grafikát már 7 éve nemcsak hogy nem írtam, hanem nem is láttam – szó szerint értve, még a saját számítógépemen sem, mert azóta számítógépen se játszottam. Most van egy új szoftveres raszterizálóm, amit használok, és a modernebb grafika nem is vonz. Tulajdonképpen emiatt Android és/vagy Linux binárisban gondolkodtam. Esetleg még oldschool demo kompo, ha létezik ilyen, és mondjuk Windows 98 mint platform… nem tudom, hogy időközben megöregedett -e annyira a platform, hogy legyen -e egy ilyen kategória.

    #30708
    avatararchee
    Member

    Tomcat 20 év után jött vissza, és ott folytatta, ahol abbagyata: Assembly, DOS. De ő már elötte is pozitív hírnevet szerzett.

    Manapság nem sokat számít, hogy milyen hardveren fut a demod, mert a közönség figyelembe veszi a hardver teljesítményét, főleg ha csak a hírnévszerzés esélyeit nézem. De ha software renderer mániád van akkor csak amigában tudnád megmérettetni magad, nem cyrixen.

    Adj ki egy olyan demot, ami szórakoztatja a közönséget – akár lamerséggel, mint multkor a decimális 3D koordináta betöltős.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára