☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums Platformok PC [szavazás] Leadhasson az LGFX egy 124 megás demót demóként functionra?

Viewing 30 posts - 61 through 90 (of 208 total)
  • Author
    Posts
  • #5317
    avatarabcug
    Member

    kosmoplovci suxx :(

    de most komolyan… a debris ~180k-ja utan erdekelt volna, hogy mi fer bele 124mb-ja ezert lobbizok, de olyan ertetlenek vagytok :)

    #5318
    avatarGeri
    Member

    A merész újítások mindig heveny ellenállásba ütköznek.

    #5319
    avatard-lee
    Member

    Ez pont olyan, mint amikor a Michelin 2003-ban khm… “felreertelmezte” a szabalyokat. A gumiknak a verseny elott x cm szelesnek kellett lennie. Teny, hogy nem volt leirva sehova se, hogy a verseny utan sem art, ha a gumi szelessege nem x+5 cm (nagyobb tapadofelulet = gyorsabb kocsi). Termeszetesen ezt ev kozben (pont veletlenul a szenvedo Bridgestone-os Ferrari hazainak szamito monzai versenye elott … muhaha) betiltottak utolag, nagy felhaborodast kivaltva.

    #5320
    avatarpasy
    Member

    Geri, ennyi hozzászólás írása alatt le lehetett volna tömöríteni 32mega alá, de komolyan

    #5321
    avatarMurphy
    Member

    Geri: szerintem ne add ki party nélkül, a méretlimit kb 2 év múlva 128 mega lesz, csak ki kell várni. :) Másik alternatíva, hogy add ki két részben, így csak 3.5 perc hosszú lesz, és talán beleférsz a méretlimitbe is. :)

    #5322
    avatarGeri
    Member

    Murphy: nem várom meg, hogy elavuljon.

    #5323
    avatarGeri
    Member

    Pár óra, és feltöltődik a demó. És egyúttal be is jelentek valamit.

    #5324
    avatarBery
    Member

    Geri: nem bírod a kihívásokat :)

    Gargaj: thx!

    #5325
    avatarGeri
    Member

    Gargajt is kihívtam már, mégis kibírtam. .P

    #5326
    avatarGeri
    Member

    Kedves demószkene / demószkennerek:Ennyi volt. Farewell! Már nincs gusztusom ehhez az egészhez.Így alakultak a dolgok, sajnálom. Ezentúl hasznosabban fogomtölteni az időmet. A művészetet nem lehet keretek közé szorítani.Szerintem. És akkor most jöjjön az utolsó lgfx demó, amipersze úgy sem fog senkit sem érdekelni.LegendgrafiX – Tribes feldolgozásMelon és Pulse demója alapjánFAREWELLhttp://legend.extra.hu/scene/lgfx_tribes-frwl.rar(jobban mutatott volna functionon, de a rögzült viselkedésmintákalapján kialakított szabályzat ezt nem tette lehetővé. I.J.)ATI kártyákhoz:http://ati.amd.com/support/drivers/xp/previous/radeon/radeonxip-cat711-xp.html(!!!)További szép szkennelést minden szkennernek.Sziasztooooooook demóószkene!

    #5327
    avatarTaZaR
    Member

    Szerintem azzal volt a gáz, hogy rosszul lett feltéve a kérdés. Úgy kellett volna, hogy “64k introként indulhat-e?”.

    #5328
    avatarpontscho
    Member

    Koszonom a vidam estet, ennyire meg a hup-on sem szoktam szet rohogni az agyam. :)

    #5329
    avatarslyspy
    Member

    Geri!
    Szervezők dolga eldönteni mit engednek, mit nem. Megkérdezted Gargajt, megkérdezted a “közvéleményt”, nem ment át az elképzelésed.
    Ezen így megsértődni nem az igazi. Wildba még mindig beadhattad volna. Én tiszteletben tartom a befektetett munkát, ezért igennel szavaztam, ugyanakkor azt be kell látni, hogy szabályok keretet adnak a dolognak, és az a korrekt, ha mindenkire vonatkoznak.
    A demokészítés egyrészről művészet, másrészről technikai sport. A te demód a technikai követelményeknek nem felel meg, de pont az ilyen alkotások számára találták ki a wild compót, azaz azt a kategóriát, ahol a művészetet nem lehet keretek közé szorítani.
    Szervezőknek meg tanulság, hogy konzekvensen kell eljárni vagy a szabályok szigorú betartásának irányában, avagy a rugalmas kezelés irányában.

    #5330
    avatarpontscho
    Member

    Szerintem legyen functionon geri demo optimalizacio kompo, ahol az legyen a feladat, hogy ki tudja ezt a fostengert a legkisebb meretre osszenyomni. Csak ez az egy peremfeltetel legyen.

    #5331
    avatarGeri
    Member

    Én nem sértődtem meg, nem értem miből gondolod ezt .P

    #5332
    avatarMurphy
    Member

    Geri: Megnéztem a demót, és tavalyhoz képest sokat fejlődtél, ami jó. Ugyanakkor ahogy már többen mondtuk, a szabályok csak úgy működnek, ha mindenki betartja azokat. Milyen érzés lenne pl. helyezettnek lenni, úgy, hogy mindenkinek be kellett tartani a méretlimitet, kivéve neked?

    Ezt a demót néhány órányi munkával le lehetne húzni 64 mega alá, elég lenne a glm fileokban 2 tizedes jegyig tárolni a vertexeket, és kitörölni a nem használt textúrákat, illetve amit használsz azt olyan felbontásban tárolni amilyenben készült (pl scroller). Ugyan így már valószínűleg megfelelnél a méretlimitnek, de kicsit több munkával lehetne még tovább faragni. Nem elegáns dolog 2048×2048-as textúrákat tga-ként tárolni, jpg vagy dds jobb ötlet lenne, és a demózenét két féle formátumban tárolni is igen laza dolog.

    #5333
    avatarGeri
    Member

    “Ugyanakkor ahogy már többen mondtuk, a szabályok csak úgy működnek, ha mindenki betartja azokat. “

    Én mindigis betartottam a szabályokat.

    #5334
    avatarBery
    Member

    Én azért örülök ennek a nagy demonak, mert végre értelmet nyert a 10Mbit-es itthoni netem. Közel annyi idő alatt letöltöttem, mint régen az 5 Mb-os demókat, az 384 KBites neten ;)

    #5335
    avatarBery
    Member

    Ééééésss…..csak 521 Mb-t kitömörítve, azaz se Blueray, se HD-DVD, de még csak egy elavult DVD se kell hozzá, simán elfér egy CD-n ;)

    Mondjuk a loadingot nem bírtam kivárni, pedig 2x is nekifutottam, de egyszer majd Isten bizony megnézem.

    De miért kell külön exe minden processzortípusra? Azon kívül, ha ennyi az ismert bugok száma a videokártyák függvényében, akkor különösen le kellene cserélni azt a sok engine exe-t, egy jóra ;)

    #5336
    avatarGeri
    Member

    Az exék száma nem befolyásolja a bugokat :P
    Azért van exe minden procitípushoz, mert a procihoz hozzáillő exe gyorsabb, én meg teljesítményhajhász vagyok néha.

    #5337
    avatarMurphy
    Member

    geri: Dehát nem egy cpu terhelő demo, mérhetél már számottevő sebességkülönbséget? Szerintem sokkal többet gyorsítana a végeredményen, ha dds-ben lennének tárolva a textúrák, az ugye sok-sok sávszélességet spórol a videokártyának. No meg azonkak is akik letöltik a netről. ;)

    #5338
    avatarGeri
    Member

    Nos, ez egy game engine, és nem arra lett kitalálva, hogy én scene demókat gyártsak vele (a demózás csak ilyen unaloműző melléktermék féle), ennél fogva, bár ugyan nem látszik, de szerencsétlen engine a háttérben egy fantasy-rpg-t is számol alles cuzammen, bár igaz, hogy semmi dolga sincs, a hozzá fűződő ciklusok azért mennek mindenhol, hisz elég jól egybe van gyógyítva. De van a demóban is proci igényes rész: pl a részecskék a teremben. Annyira persze nem cpu igényesek, de a megfelelően optimizált exe a hozzá való processzorral bizonyos esetekben bizonyos gyengébb videókártyákkal pont átt tudja billenteni az embert a játszhatóság/szaggatás határán, és ez a végfelhasználó számára egy örömteli dolog.

    #5339
    avatarMurphy
    Member

    Ha game engine, akkor kifejezetten ajánlatos dds-eket használni. Alpha nélküli textúráknál 4 bit per pixel, alphásoknál 8 bit per pixel, legtöbbször észrevehetetlen minőségromlás mellett. Sokkal kevesebb videomemóriát foglal, és tartalmazza a mip-map fázisokat is, így brutál gyors betölteni.

    #5340
    avatarGeri
    Member

    Mielőtt ezt a relaset elkészítettem volna, marha lassú volt a modellek betöltése. Van egy függvény c-ben, ami bizony kellemetlen perceket okozhat: ez az atof. Az atof nem mást csinál, mint szövegből floatot gyártmányol, csak éppen marha lassan. Újraírva az arof-ot, a betöltési idő 3 percről 40 másodpercre esett (és folyamatosan a vinyót olvassa, alig gondolkozik valamit is :D)

    #5341
    avatarBery
    Member

    Geri, és ez mennyit segít a brutál nagy tga texturákon? ;)

    Egyébként meg, ha ekkora és ennyi modell van, én nem eröltetném alapból a szöveges tárolást, elvégre csak egy szimpla float konverter sokat hozhatna a méreten, így a vinyóhasználaton is, miközben megírni egy ilyet elenyésző idő. És ez csak a legegyszerűbb megoldás, minden optimalizálás és egyéb elbonyolítás nélkül. Bónuszként a játék is ráférne egy DVD-re a 10-es csomag helyett ;)))

    #5342
    avatarpohar
    Member

    pouetizálja valaki? :)

    #5343
    avatarGeri
    Member

    Így is rá fog, mert chipset alapú pályafelépítés lesz .PMeg ott a geometria és a textúrák részletessége ennek töredéke lesz csupán.

    #5344
    avatarslyspy
    Member

    Szerintem meg a technikai iránynak kell adni, és asszem egy méretcsökkentés nem olyan nagy dolog azért. Szóval összességében azt mondom, hogy kár ezért az egész dologért, hogy így alakult. Mindezt attól függetlenül mondom, hogy tartalmilag milyen a demo, és azért is, mert bár egy kurva kukkot nem értettem soha egyik demóból sem, mégis eléggé szórakoztatónak találtam a Geri-produkciókat.

    megjegyzes: ezt a kommentet meg par oraval ezelott irtam, csak nem nyomtam ra a kuldesre. :))) de majd most.

    #5345
    avatarGeri
    Member

    Örülök, hogy nem dolgoztam hiába :P

    #5346
    avatarGeri
    Member

    Azok kedvéér, akinek fos a videókártyája.

Viewing 30 posts - 61 through 90 (of 208 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára