☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

AstroideA 4k source pack

Posted by Gargaj on 2016-01-11, 13:59

Kellemes karácsonyi meglepetéssel szolgált Reptile, amikor elérhetővé tette az elmúlt három 4k intrójának (Discovery, Re(s)tro, TheFa Definitive 15th Anniversary Edition) forrásait.

A lefordításukhoz Visual Studio 2013 (elvileg az ingyenes Express edition is megfelel a célra) és DirectX 9/11 SDK szükséges; a szintén felhasznált Crinkler és a Ctrl-Alt-Test Shader Minifier megtalálható a ZIP-ben is, ahogy a zenét szolgáltató 4klang és egyéb alkatrészek is.

Ami első rátekintésre a legérdekesebbnek tűnik mindhárom intró kódjában, az a CPU-kód szinte teljes hiánya – az ablaknyitást és mindenféle inicializálást leszámítva az intrók szinte teljességgel shaderben vannak megvalósítva. Ez alapvetően nem is lenne meglepetés, hiszen a rengeteg Shadertoy-based 4k ugyanezt teszi, viszont ez a három intró sokkal inkább geometria-alapú, így a tényleges effektkód eloszlik a vertex-, pixel-, illetve a DX11-es intrók esetén a geometry-shaderek között. További érdekesség a Discoveryben a shader alapú zenegenerátor, valamint az #ifdef-tengerben megbújó beszédszinti, ami nem jutott be a végleges verziókba.

Categories: Programozás | Tags: , ,

3 Responses so far.

  1. avatar nap says:

    Big like. :)
    Az különben mennyit számít, hogy nem C++, hanem C?

  2. avatar mash says:

    Köszönjük Reptile! ;)

  3. avatar reptile says:

    Koszi, hogy kiraktatok. Nap: valoszinuleg semmit nem szamit, egy neten talalt skeletonbol indultam ki, es ugymaradt. :)
    A beszedszinti kiserletezgetes volt, de az uj crinklerrel nem ment, es a kompatibilitas is rossz (pasy a megmondhatoja :), ugyhogy ejtve lett. A kodot amugy semmilyen szinten nem tisztitottam le a releasere, ugyhogy props to Gargaj, hogy egyaltalan megtalalt benne valamit :)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára