A CHiMERA group egy eddig viszonylag szűz területre próbál betörni. A demoscene grafikák adatbázisát kívánják létrehozni. Ennek jegyében született meg az I Love Scene Art portal. Részemről nagyon támogatom a kezdeményzést, mert úgy gondolom egy kicsit mostohagyermekként van kezelve ez a terület. Lehetőség van feltöltésre is, tehát bárki segítségével gyarapodhat az oldal. Remélem hamarosan lesznek miniatűr képek is, mert cím alapján azért elég nehéz egy-egy kép megtalálása.
Categories: Grafika |
Az ötlet jó, nagyon kell ilyen, de a megvalósítás egyelőre botrányos…
Tényleg, a librarykat meg demótoolokat már megbeszéltük. Mi a véleményetek a scannelt illetve a scannelt-átdolgozott grafikák használatáról demókban?
nem a forras a lenyeg, hanem a vegeredmeny :)
max manapsag az internetnek hamarabb kiderul, hogy egy-egy neves grafikus/designer honnan vette az inspiraciot.
sok kepmutato pl. felhaborodott anno a suicide barbie-n, de mivel en nem ismertem se a forrast nyujto kepsorozatot, se veronica maggio – dumpa mig c. szamat, igy maximalisan elveztem a demot. meg amugy is kurvara leszarom ki honnan veszi az ihletet.
amugy meg a route1066-ban volt valami zoom, ahol az aktataskas emberek olyan artifactosak mint az allat, szerintem legalabb annyira lehettek volna igenyesek, hogy ezt ujrarajzoljak, mert ez meg amigan is ego lenne.
egyebkent akkor mar a zeneszeket is kivesezhetjuk,hogy mennyire etikus sampleCD-k, VST-szekvenciak hasznalata :D
“még amigán is égő lenne.”
Vigyázz mert hamarossan jön Charlie :D
VST szekvenciak? az wtf? olyat nem, hogy nem is hasznalok, de nem is tom mi az. :)
a zene meg muveszet. idezni szabad. ;)
Igazabol itt nem az otleten van szerintem a lenyeg, mer sztem fantaziaja mindenkinek van annyi hogy el tudjon kepzelni egy sarkanyt, viszont egy szkennelt foto az jo referencia az aranyokhoz is.
Murphy: biztos tudod, de azert a tobbieknek okulasul ideirom :) C-64-en a convert+retouch grafikak teljesen elfogadottak demokban, de nem azok grafikakompon. Arrol vita van, hogy illik-e ill. szabad-e szignalni egy ilyen kepet (szerintem nem), de az nem annyira lenyeges.
slyspy – vst-kben vannak eloregyartott groove-ok, ilyesmikre gondoltam. presetbankokrol nem is beszelve.
(sidenote: valami roland patch/pattern felhasznalasa miatt tamadtak anno JMJ-t is a “Téo & Téa” c. szama kapcsan (mellesleg kiraly szamcim hahaha), szoval elofordul az ilyesmi kommercialis zeneben is)
Edhellon: csak hát kérdés, ha code oldaláról nem szabad libet használni akkor mennyire szabad grafika oldaláról más munkáját beépíteni a sajátunkba? A codenál elhangzottak alapján nem szabadna, enyhébb esetben alap lenne, hogy az eredeti szerzőt is crediteljük…
Murphy: c64-en ami elfogadott az a zeneplayer (szoftszinti :) felhasznalasa, hiszen a zenek eleve playerrel egyutt jonnek ugye az esetek 99%-aban, illetve az irqloader felhasznalasa — az utobbi 6-7 ev demoinak 99%-a vagy a dreamloadot, vagy krill loaderet hasznalta, persze kredittel. Nekem a mod/mp3/ogg/stb. player ugyanez a katergoria, a szoftszintin gondolkozni kene, de valoszinunek tartom hogy en kulonosebb szivbaj nelkul hasznalnek fel vmi szabadon elerheto szoftszintit (persze kreditelve a szerzoket) mert nem izgat kulonosebben a szoftszinti programozas… na de mielott tulsagosan off leszek, terjunk vissza a grafikakhoz.
A grafikak kapcsan amirol beszelunk az orok “copy vs. no copy” vita tulajdonkeppen… altalaban lehet tudni melyik grafikus dolgozik “hozott” anyagbol, de creditet szinte senki nem ad… persze van amikor nem lehet “no copy” dolgozni, Jailbird multkori “Pixels wide put” Kubrick portrejanal eleg nehez lett volna egy sajat fenykepet keszitenie a mesterrol ugye…
Nagyon kellene erre az oldalra az is, hogy mikor, hol lett release-elve a kép,és ott milyen helyezést ért el. Valamint partira, esetleg évre szűrés, és ki-be kapcsolható thumbnail-ek.
Kezdetnek ez is valami, bár valóban sovány. De egy adatbázis, amire lehet építeni.
Azt meg szerintem egyik grafikus se nagyon vallja be, ha egy fotó, vagy kép alapján dolgozik. Vagy azért mert úgy érzi, alaposan átdolgozta, vagy azért mert nem :)
Egyébként nem tartom etikusnak, legfeljebb azt a módot, ha valaki a saját kézi rajzát scanneli be, és azt rajzolja át. Nagyon esetleg, ha a saját maga által készített fotó a kiindulási pont, de csak akkor, ha a téma vagy a meglátás nagyon egyedi.
Mert ilyen alapon egy kiadott demó forrásán minimálisat változtatva, a texturákat lecserélve, effektet sorrendjét megborítva egy kóder is beadhat egy már kiadott demót új produkcióként.
Persze az átdolgozás mértéke azért befolyásolja az ítéletet.
De ezeket jó esetben sosem tudjuk meg, és tulajdonképpen, ha tanul belőle – akár arányokról, árnyalásról, színezésről, vagy kód-forrásról van szó -, akkor azért nem olyan nagy baj :)
[ módosítva Apr.16. 16:27 ]
szerintem kurvara nem a forras a lenyeg, meg hogy honnan jott az ihlet, hanem hogy milyen a vegeredmeny. ennyi.
persze lehet ragozni, meg mindenfele etikai kerdeseket felvetni, de szerintem tok felesleges…
Csak mondjuk ha a végeredmény gyakorlatilag ugyanaz, mint a forrás, vagy még kevesebb is, akkor… :)
csak ennyit mondok:
http://www.pouet.net/prod.php?which=1344
amugy meg aki mindenkepp beleakar kotni egy alkotasba az valszeg bele is tud.
Teo ez remélem negatív példa akart lenni :D Szerintem simán dobogós a legrosszabb amigás demók között…
Emlékszem, hogy mennyit röhögtem az animációkon… :D A srácok gondolom nem ismerték a mondást, hogy kevesebbet, de azt jól…
[ módosítva Apr.18. 06:29 ]
negativ pelda ja. egyebkent thepartyt nyert :)
a zene viszont kurvajo benne (meg md ham8 effektjei).
Mondjuk, ha az Alien2 story helyett demo effekteket raktak volna bele, még jó is lett volna :)
Egyébként persze az adott technikán értékelhető a törekvés, de nem lett egy jó demo belőle.