☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

History of realtime raytracing

Posted by Murphy on 2010-05-20, 05:59

photonrace.jpgA The Thunnel blog egy kellemes összefoglalóban gyűjtötte össze a realtime raytracing demoscene-en belüli történetét. Kezdve a legelső Amigás és C64-es pár fázisú ismétlődő animációktól egészen a mai GPU izzasztó raymarching technikákig.

A raytracinget demoscene körökben mindig is nagy misztikum övezte, népszerűségé mi se mutatja jobban, mint, hogy ez a történet is csak 3 bejegyzésbe fért el.

Erre találod az elsőt, a másodikat és a harmadikat.

Categories: Háttér | Tags

33 Responses so far.

  1. avatar Bery says:

    Tomcat/Abaddonnak (nem, nem a póló és bombagyáros Tomcat, mert ő Tomcat2 pont az Abaddonos Tomcat miatt! :)) volt néhány korai proóbálkozása, igaz, ha jól emlékszem egyik sem realtime, hanem kódból kiszámolt és tárolt volt:

    Chrome Asm’95

    Chrome2 Asm’96

    De azért akkoriban bőven leesett ettől is az állunk.

    [ módosítva May.20. 07:06 ]

  2. avatar slyspy says:

    Neki van valahol egy elég jó leírása a raytracing mikéntjéről, de nálam vinyóhalál megette, szóval ha valakinek megvan, akkor linkelje plz.

  3. avatar rachy says:

    Es latom az Amigasok szokas szerint kimaradtak rendesen:

    Flow64k

  4. avatar wEZO says:

    En annak idejen innen szedegettem le az infokat:
    http://rs1.szif.hu/~tomcat/RayTracing.html

  5. avatar slyspy says:

    rachy: PPC board… nohiszek! ;)

  6. avatar teo says:

    rachy: vagy ez

    http://pouet.net/prod.php?which=11133
    [ módosítva May.20. 08:58 ]

  7. avatar slyspy says:

    Mellesleg blog logóját érdemes tüzetesen csekkolni. :)

  8. avatar teo says:

    sly: en elöször azt hittem valami magyar scener altal irott blog :D

  9. avatar rachy says:

    @slyspy

    Igen? Ezzel azt akarod mondani, hogy az a demo nem letezik? :)

  10. avatar slyspy says:

    rachy: azt akarom mondani, hogy az a gep nem letezik. :)

  11. avatar Travis says:

    Filozófiai kérdés: Lehetségest-e olyan demót készíteni, aminek nem létezik a platformja?

  12. avatar slyspy says:

    Wildot lehet. :)

  13. avatar Bery says:

    Elméletileg lehetséges, de futtatható verzió nélkül :) Például összeállítasz elméletben egy programozási nyelvet és írsz benne egy demót “papíron” :)

  14. avatar slyspy says:

    Én két perce írtam egyet. Beadom wildba.

  15. avatar slyspy says:

    Hopp, most még egy elkészült.

  16. avatar Bery says:

    Realtime raytracing wildba – nem menő :)

  17. avatar Travis says:

    Összegezve: a PPC boardos demók mind wildok, mert csak papíron léteznek. Köszönöm a felvilágosítást :-)

  18. avatar rachy says:

    @slyspy

    Ha nem letezik akkor eleg szep mutatvany tole, hogy itt van a szekrenyemben! ;)

  19. avatar Bery says:

    Tudod, nekem mennyi papír van a szekrényemben?! Némelyiken még kód is van ;)

  20. avatar -SP- says:

    És mi van, ha C-ben írok kódot PC-n, ami egy robotkart mozgat, ami egy etch-a-sketch -csel rajzol demót realtime? :)
    Platform van, de nem ott “fut” a cucc; a platformnak nincs programnyelve, mégis programozva lett… na? :D

  21. avatar Travis says:

    Úgy gondolom a PC-etch-a-sketch összessége tekinthető ebben az esetben a demoplatformnak, tehát ez nem jó példa. Ha belegondolsz, azért, mert a C64-n írod a demót, nem a Junoszty TV a platform. :-)

  22. avatar -SP- says:

    Jó, nyilván, csak ebben a példában a PC-n van a program, amit más “futtat”, és megint más dolgozza fel (forgó kerekek)… de lehet korrigálni / komplikálni, ha valakinek van ötlete :)

  23. avatar slyspy says:

    rachy: Beletolsz egy Amigába egy új procit egy új vidkártyát, Amiga-e az még? Ha már filozófia. :)

  24. avatar rachy says:

    @slyspy

    Ezen mar sokan elmelkedtek, de teljesen mellekes a cikk szempontjabo, mert az a RTRT-rol szolt es nem arrol, hogy egyesek szerint illik-e bovitett Amigara demot irni vagy sem. Es igenis ezek a demok voltak, hogy elobb voltak-e, mint a poces versenyzok, azt en nem tudom.

    (Amugy meg nem bovitett Amigara ki ir demokat mar vagy 20 eve? A500 vagy A1200 alapgepen nem sok 1995 utani demo fut. De ez mar filozofia.)

  25. avatar slyspy says:

    Charlie, illik?

  26. avatar Murphy says:

    slyspy: az Amiga nem annyira a konkrét HW mint az életérzés…

  27. avatar Charlie says:

    slyspy: En nem tudom. Nem tudok en mar semmit. De amig ti itt jol elvitatkoztok nelkulem is, hogy mit illik es milyen Amigan, addig en bekapcsolom es hasznalom, es irok ra azt, amit akarok.

  28. avatar Oswald says:

    (Amugy meg nem bovitett Amigara ki ir demokat mar vagy 20 eve? A500 vagy A1200 alapgepen nem sok 1995 utani demo fut. De ez mar filozofia.)

    brr hogy nézne ki ha c64en csak supercpu-s demok lennenek :) mondjuk egy a500as, alulról 1200es effektvilág szint elérhető lenne :)

  29. avatar Bery says:

    Ja, én se tudom a PC-s notebookomban cserélni a procit, meg a videochipet, szóval nem ér a bővített Amiga! ;)))))))

  30. avatar Charlie says:

    Jó, akkor én egy 1996-os Escom Amiga 4000T-t tekintek alap konfignak mostanában demózáshoz, amit gyárilag 16+128MB-nyi RAM bővítő hellyel és 68060/50-es processzorkártyával szállítottak. (Az alaplapon nincs proci, muszáj bele kártya, és ez az egyik gyári bele a kettőből.)

    Ez egy gyári bővítetlen Amiga. És fut rajta a kieroék Bp 2010 győztes cucca. Bocs. Mondjatok le.
    [ módosítva May.22. 13:38 ]

  31. avatar Esplanade says:

    kiadtak pár éve egy PC-t Commodore márkanéven :) de arra fejleszteni cheat! :D

  32. avatar rachy says:

    IBM PC kompatibilis Commodore regen is volt.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára