☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás [szavazás] Linuxos demó kódolás Reply To: [szavazás] Linuxos demó kódolás

#5053
avatarGeri
Member

Nohát, akkor ez a hsz most azoknak szól, akik most akarnak csak megismerkedni a linxxal, hogy lefordítsák rá a demójukat, esetleg kipróbálgassák bővebben is.-1. Hozzávalók:—————————1 db x86 processzor, lehetőleg legalább 1 ghz-n-1 giga ram-valami alaplapféle, amiben az egész bennevan-NVIDIA (!!!!!!!!!!!) grafikus kártya (lehetőleg minimum GeForce2)-1 db üres 20 gigás vinyó-1 db üres DVD0. Lépés – a kód:—————–VisualC++, és egyéb más, “makerekkel” összehúzkodott creatorban létrehozott kód, amely windows specifikus callbackekkel építkezik (tehát egyfajta feleslegesen agyoncicomázott oop-s winapi gombfelülettel összeágyazott demo) az már eleve hogy kurvaszar, mert egy grafikus alkalmazáshoz nem is így kell kódot írni. Először is írtsd ki a kódból az összes olyan winapi specifikus részt, amire nincs szűkség, és a maradékot helyezd el #ifdef WIN32 … #endif közé Az ide helyezett kódok csak windows alatt akarnak majd lefordulni. Ez a kódrészlet NE határozza meg a legkisebb mértékben sem a kód többi részében.1. A megfelelő linux distrib kiválasztása:————————————————————–Ez az egész dolog egyik sarkallatos pontja. Kezdjük ott, hogy linux és linux között óriási különbség van. Nem akarok sokat magyarázkodni erről a témáról, ha gyorsan akarsz tolerálható eredményt elérni, akkor hallgass rám. Ez persze nem kötelező, csak egyfajta útmutatás. Lehet hagyatkozni mások véleményére is, csak nem feltétlenül lesz jó vége, pláne nem egy kezdő számára. Szem előtt tartva, hogy mi ugye scenerek vagyunk, és fordítani le/kicsit áttírni szeretnénk a demót, vagy a játékunkat rá, kiejtünk egy csomó (valamire amúgy biztos jó) pistikelinuxot, amik semmire sem valók. Kiesik kapásból az egész ubuntu, és uhu széria. Kezdők lévén a debian is. (Elvégre ha windowsról beszélünk, akkor sem a 3.11-et értjük alatta.) Sőt, minden kiesik, kivéve a SuSE. A 11-es suse azért esik ki, mert túl bugos. A 10.3 viszont remek lesz.http://download.opensuse.org/distribution/10.3/iso/dvd/openSUSE-10.3-GM-DVD-i386.isoLaza 4 gigás dvd iso, kezd el éjjel tölteni, és reggelre leért. Írd ki, kapcsold ki a gépet, HÚZZ LE MINDEN VINYÓT, CSAK AZ A VINYÓ MARADJON, AMIRE A LINUXOT TESZED MAJD. EZ A VINYÓ ÜRES LEGYEN, MERT ÚGYIS KINYÍRNÁD RAJTA AZ ÖSSZES ADATOT, ÉS EZT MÁR MOST ELŐRE MONDOM NEKED, HOGY SZAR ÉRZÉS. Lehet vitatkozni, hogy miért suse 10.3, de aki tudja, mi az, az eleve hogy mi a jó büdös lófaszért olvassa el ezt a hozzászólást, aki meg nem, az fogja be a pofáját, és örüljön a suse-nak.2. A telepítés eleje:———————–Be kell bootolnod az installer dvd-ről. Válaszd ki a magyar nyelvet! Nem, nem vagy te olyan okos és menő hogy neked angol kell, mert az a lít. Kiválasztod a magyar nyelvet szépen, MÉG A TELEPÍTŐ BOOTKÉPERNYŐJÉN. Entert nyomsz a “telepítés merevlemezre” opción. A többi dolog úgyse működik az installerben normálisan.Közli a licenszet, elfogadod. Kérdezi, hogy KDE, vagy GNOME, az most ne is érdekeljen, hogy ez mi, válaszd ki a KDE-t. 3. A telepítés közepe:——————–Tökéles és horribilis fajbaromság az, amit az idióta suse telepítője alapértelmezésben fel fog kínálni a vinyó felpartícionálásához. “Egyéni, kézi partícionálás”-t válassz, majd az egyedi partícionáláshoz bejön egy szép lista arról az 1 db vinyóról, amit benthagytál. Ha van rajta partíció, akkor töröld le itt. Hozz létre egy ELSŐDLEGES, ext3 típusú partíciót! Mérete legyen mondjuk 16 giga (mérethez írd be: 16000M), a formázáshoz legyen beállítva hogy ext3, csatolási pont (ne érdekeljen, hogy ez mi) legyen az írva, hogy /.Aztán hozz létre egy 2 gigás swap partíciót. ELSŐDLEGES partíció ez is, típusa swap, csatolási ponthoz be lesz írva, hogy swap. Ez pont jó így. Okézd le.Szard le, hogy milyen csomagokat jelölt ki magának, egyelőre jók lesznek azok. Mehet a telepítés, először beállítgatja a partíciókat, aztán elkezdi a másolást. Menj ki simogatni a macskádat, majd egy jó 40 perc múlva gyere vissza.Akarsz felhasználót létrehozni magadnak? Dehogyis, semmit ne írj be, kattintsd a tovább gombra. Sír, hogy nem hoztál létre felhasználót, ez nem biztonságos, mégis továbbméssz. Root jelszó (root = rendszergazda) megadása: beírod ide a kedvenc jelszavadat. Mittomén, firgrulez. Ezzel gyakorlatilag kész a telepítés közepe, rebootol a gép, bejön a linux. A felhasználóneved root lesz, a jelszavad meg firgrulez, ezzel tudsz belépni.4. A telepítés vége:———————-Nem, még nincs vége. Parancssort előtúrsz, beírod: yast2Software management-be beméssz (szoftverek telepítése).Filter: patterns.Egyesével: rákattintasz a patternekre, pl Alaprendszer, jobb oldalt jobbgomb: all in this list: install, aztán APPLY gomb. Végigméssz így az összes pattern-en, ahol függőségi hibát pampog, azt a csomagot leszarod. Amikor végeztél, megnézed, hogy az glut-devel fent van -e (a keresővel, van egy search a patternek között). Amikor minden fent van, minden -devel csomag is (ezekre is rákeresel a patternek között) akkor süti. Most letöltöd az nv drivert, a korábbi hsz-ek alapján felinstallálod.Ha nincs interneted, yast2-ben network devices – network cards – beállítod a kábelmodemedre rádugott hálókártyát dhcp-re, vagy ha isdn-ed van, megtalálod az isdn ikont a network devicesben (piros telefon ikon).5. A fordítás:————–Hogy mi mire való, azt már felsoroltuk. A linux és a windows specifikus kódokat a következő módon válaszhatod szétt:#ifdef WIN32windowsos kód#elselinuxos kód#endif#ifdef __linux__linuxos kód#elsewindowsos kód#endifwindows.h helyett az unistd.h-t inkludold linux alatt.Ami biztos, hogy kell még: time.h. Linux alatt a Sleep az kisbetűs, és kicsit máshogy működik néha.     #include <gl\gl.h>    #include <gl\glu.h>    #include <gl\glext.h>helyett:    #include <GL/gl.h>    #include <GL/glu.h>    #include <GL/glext.h>kelleni fog még:    #include <sys/types.h>     #include <sys/wait.h>    #include <sys/resource.h>    #include <X11/Xlib.h>    #include <X11/Xutil.h>    #include <X11/keysym.h>ha van net kód is, amit kétlek egy demó esetében, de kitudja:    #include <netinet/in.h>    #include <arpa/inet.h>    #include <netdb.h>Linux alatt a könyvtárakat /-el válasszuk el!A kódot írhatjuk kwrite-vel is, de először egy üres fájlt nyissunk meg, és állítsuk átt a kódolást CE-re, mert széttbassza az ékezeteket!Fordítani parancssorból lehet:g++ engine.c -o engine -lGLU -lglut -lGLEW -lSDL -lSDL_mixer -O3 -mtune=pentium3 -march=pentium3 –fast-math -s -mfpmath=sse -msse futtatás:./engineA glut, sdl, glew, sdl_mixer apikhoz (ha kellenek ezek) a rövid leírásokat részben a topikban már leírtuk, másfelől meg a hivatalos oldalon találhatod meg, hogy konkrétan ezeket mire is lehet használni.folyt később.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára