Home › Forums › Platformok › PC › SEGITSEG! › Reply To: SEGITSEG!
pacshu: D3D alatt van 2D Sprite (forgatással tetszőleges szögben, Z-orderrel), vonal rajzolás (akár antialiasolt is!), direkt surface elérés, 3D objektumok kirajzolása, akár 2D-re vetítve, point-spriteok (lásd: részecske rendszerek), post-process shaderekkel. Mi kell még? :) Mindezt használhatod úgy, hogy RenderTargetnek egy texturát adsz meg, amit aztán ráfeszítesz egy PolygonQuadra (2 háromszög által lefedett, képernyő arányú négyszög) és már kész is a 2D grafika D3D alatt. :) És csak elsőre körülményes, igazából kb. 2 tucat programsor és csak egyszer kell megírni :) Na meg ez a Microsoft ajánlás is.
Ehhez képest persze nem értem ezt a Direct2D-t, hogy most honnan, meg minek, de gondolom ez valami wrapper erre a témára, hogy könnyebb legyen a Win7-es képernyő effekteket megírni.
RawBits: mivel a gépeken különböző DirectX-ek lehetnek, így akár kellhet is, hogy a legkisebb közös többszörös, ja nem :) DLL ott legyen a kód mellett. Bár C / C++ / C#-ban talán ez megoldható enélkül is, de ebben nem vagyok biztos. Viszont ekkor még mindig fennáll, hogy kompatibilitás miatt olyan engine-t írsz, ami a gépen található DirectX verziónak megfelelő D3D objektumot hoz létre. Ez a megoldás kicsit elcsúfíthatja a kódot. Vagy azt mondod, hogy követelmény a DX7, 8 vagy 9, az legyen minden gépen egyformán fent, és akkor arra lehet építeni a projektet.
Egyébként DirectX DLL-t szerintem simán adhatsz a programodhoz, hiszen azok az ingyen letölthető és telepíthető DirectX részei.
Aztán a JEDI projektnek van egy visual lib-je DX-re, ami a szokványos Win kontrolokat valósítja meg. Ha ezt nem is használod fel, ellesni talán lehet dolgokat a forrásból.