Múlt hétvégén volt ugye Assembly, és ugyan most mindenkinek kevesebb ideje van írni mert ugye Functionre készül, azért az idei eléggé masszív top3 demóról ideje gyorsan megemlékezni mindenféle kommentár nélkül.
3. orange – Dying Stars
2. Andromeda Software Development – For Your Love
1. Carillon & Cyberiad & Fairlight – Number One/Another One
Kategóriák: Demo ajánló |
|
20 hozzászólás
Ha már ez a három demo van a terítéken kíváncsi lennék a többi scener véleményére, hogy szerinte mennyire “fér bele” a demoscene-en kívüli tool-ok használata?
Erről a pouet-en is elindult egy topic itt, a csapatban is beszéltünk róla: http://www.pouet.net/topic.php?which=11474&page=2
Sztem igazabol nincs is sok ertelme errol velemenyt formalni, partyk ugyse fognak ellene szabalyt alkotni / uj compot alkotni / stb, ugyhogy ez a valosag, el kell fogadni hogy egy ideje mar ilyen is van.
Mas kerdes hogy ez az elfogadas ez mivel jar, persze.
Nekem a három közül a Number One/Another One tetszett a legjobban.
“nincs ertelme errol velemenyt formalni” – wtf? Kussol, nez? Amugy nem kotelezo elfogadni, nalam az ilyen prodok 0 pont, next.
Nem ugy ertettem, nyilvan, hanem hogy az ellen nem tudsz mit tenni hogy ez mar a valosag, az emberek hasznalni fogjak ha tetszik ha nem, a partyk meg nem fognak ellene szabalyt hozni mert egyreszt hasrauteses, masreszt nem talalsz olyan partyt aki nemet mondana minosegi demora, fuggetlenul attol hogy miben keszult.
Erted, en nem azt mondtam hogy ne legyen velemenyed, csak azt mondtam hogy folosleges belelovallni magad mert az ember (a scener) a legkisebb ellenallas iranyaba megy, es ha egy grafikusnak valasztania kell akozott hogy egy koder hetvegen osszetakolt commandline tooljaival kell demot csinalnia, vagy hogy a profi szintu Unityvel, akkor nem lesz kerdes h mit fog valasztani, es ha szinvonalas a vegeredmeny, akkor a partyk biztos vallatvonnak afelett h mivel keszult, de szerintem az emberek jelentos resze is (mert a nagytobbseg a scenen laikus).
En se feltetlenul orulok neki (egeszen mas okbol), de olyan ez mint a gepi munkaero, nem lehet ellene mit kezdeni; eleinte vicc volt hogy “kezmuves OpenGL”, aztan egy ido utan mar nem lesz vicc hogy ki kell emelni hogy ezt a demot te irtad kezzel.
Szerintem felreerted. En azt mondom, hogyne lenne valasztas: en pld lassan leepitem ezt a fajta demoscenet az eletembol, mert egyszeruen nem tartom izgalmasnak vagy erdekesnek, esetleg eloremutatonak. A commercial (de akar a “scenegrown”) engine use csak egy ujabb szog.
En nem azt mondtam, hogy nincs valasztas, hanem hogy viszonylag keves rahatassal lesz arra hogy merre halad a scene. Nyilvan en se orulok neki, de ez van.
A “scene” arra halad, amerre a resztvevok akarjak. Nem veletlenul lett annyi c64 meg a500 release.
Én inkább abban látom a problémát, hogy a top csapatok olyan iszonyatosan magasra tették a lécet (és az emberek viszonyítási alapját), hogy nincs középmezőny sem. Az átlag indulókat nem is lehet már hozzájuk hasonlítani, mert egészen más kávéház. Emiatt a közepes prodokat már szerintem meg se nézik.
Elég ha csak megnézzük pouet-en a kommentek számát: a fenti három prodnak 100 körül van, a többieknek inkább csak 10.
Magam részéről félek attól, hogy ez a trend több kis és középcsapatot eltántoríthat a versengéstől, mert a nagyok akkora árnyékot vetnek, hogy egy ilyen partin kiscsapatként a versengőknek még epizódszerep sem jut(hat). Etikailag nem tudom elitélhető e egy kommersz pro engine demotoolként való felhasználása, de dogmatikusan talán igen, pont azért, hogy a demoscene csábító, csalogató ereje megmaradjon ( ha van még egyáltalán ). Kezdőként megtekintve bármelyiket a 3 közül, bennem az a gondolat fordult meg, hogy ez a szint már túl pro, utolérhetetlen, más liga, nincs értelme versengeni vele. Ránézve a méretekre, 0,5 GB egy demo? FHD-ban magas bitrate-el már a video kissebb. Nem érzem úgy, hogy ez így jó lenne…
Mindenkinek igaza van. Nálam különben ASD rulez mindenféleképpen. És ott legalább Navis a tool. ☺
A probléma elég régi, a CNCD-s coderek már a ’96-os Inside-hoz is a saját licencelhető enginejüket használták.
engine demo ide vagy oda, örülök, hogy Dune visszatért :)
(pssszt… filózik function-ra jövésen!)
Reptile: Miért az előremutató, hogy könyörögni kell a csapat többi tagjának, hogy csináljanak már valamit? Vagy, hogy a kevés idő miatt olyan kompromisszumokat hozok, amik a minőség rovására mennek? Aztán meg fanyalog mindenki a végeredmény láttán.
Egyébként meg vannak kategóriák mindenkinek. 1k intrót senki nem csinál UE-vel.
Sed: Nem velük kell versenyezni. Egy kicsi partira kell cuccot beadni és azokkal megmérkőzni.
Travis: maganjellegu szocproblema. Keress jobb csapatot, vagy tobb idot. Vagy hasznalj UE-t, csak akkor kisebb a respekt. Van boven lehetoseg :)
Köszönöm, hogy nem azt javasoltad, akkor ne csináljak demókat.
Gargaj, azt írtad, te más okokból nem örülsz az engineknek. Megosztanád ezeket?
Te keverted a szezont a fazonnal, errol en nem tehetek.
Nem jartal messze tole te se; Poueten is irtam, hogy egyszeruen szerintem meg jobban megosztjak a scenet – miert dolgozna barkivel egy grafikus ha megcsinalhatja egyedul? Csomoan a featuresetet tartjak csalogatonak, hogy huu micsoda shaderek, es figyelmen kivul hagyjak azt hogy a kereskedelmi enginek honapokat olnek az UX/UI csiszolgatasaba, scenen meg mar a GNU Rocket is enterprise urhajonak szamit – es persze teljesen ertheto, egy demoscene kodert nem az vonz hogy hu milyen jo dropdown menut tud csinalni, mindenki demot meg effekteket akar kodolni, a grafikus meg azt latja h van az osszetakolt engine, meg a Unity amihez van 200 tutorial video es lehet egyklikkel lerakni mukodo objectet stb, es nem lesz nehez valasztasa, a koderek meg emiatt neki se allnak normalis toolt irni es inkabb csinaljak egyedul a raymarcholos 4k-kat.
Szal szerintem csomoan technikai okokbol kozelitik meg a kerdest, pedig szerintem abszolut szociologiai problema.
\o
ps: egyszer írtam softsynth-et, az számít?
cncd-ben 3:25-nel “inside” (kar hogy nem a niggah).