☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás [szavazás] Ray trace tutorial felmérés

This topic contains 23 replies, has 10 voices, and was last updated by avatar archee 7 years, 7 months ago.

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #1454
    avatar
    archee
    Member

    Hányan tartanak igényt a Photon Race 2 müködését leíró tutorialra?

    #6561
    avatar
    archee
    Member

    Csak azért írtam, hogy nyomi, mert az hittem vicces. Bocs. Hol láthatom az eddigi szavazatokat?

    #6562
    avatar
    pacshu
    Member

    [törölve, rossz gomb] :)

    #6563
    avatar
    Bery
    Member

    Szerintem minden kódert, vagy kódolni vágyót, vagy a demók mögötti technikákat megismerni akarót érdekelheti, Archee.

    Szerintem nem lenne baj, ha egy pici ray-trace alapozással kezdenéd, hogy legalább a szakszavakkal képben legyünk mi is, egyszerű poligon alapúak :)

    Egyébként még csak 6-an szavaztak, várjunk pár napot az eredménnyel.

    #6564
    avatar
    Murphy
    Member

    Ez nagyon jó ötlet!

    #6565
    avatar
    Caiwan
    Member

    Engem eleve a shaderek érekelnének úgy általában.

    #6566
    avatar
    aha
    Member

    Varom nagyon a tutorialt!!!

    #6567
    avatar
    YADA
    Member

    Erdekes lenne egy leiras, bar jo esellyel mar csak a kotoszavakat ertenem meg belole. Eletem elso munkahelye ota nem foglalkoztam 3D szamitasokkal (khmm… rohadtul reg volt, az is foleg ipari kornyezetben, de azota mar kellemes amneziam is van :) kb lila gozom nincs hogy manapsag mit jelent a videos 3D tamogatas valojaban, azon tul hogy eszement sok matrix muvelet es “huubazmeg”. Az tuti hogy Amigahoz nincs sok koze.[nosztalgia ON]Mondjuk egy 3D CNC szerszamkovetes fontosabb 3D korrekcioit es 3D-s utvonal szamitasat meg talan ma is meg tudnam irni a regi jo fuggvenytar segitsegevel (ami abban nincs benne az nem is letezik :) szo szerint aranyat er), regebben egyik sulimban meg CNC emulatort is elkezdtunk irni egy osztalytasammal, egesz jo volt. A feny is csak ugy halad mint a szerszam, erinteskor meg csak fenytores van, felulettol fuggoen (szerszamtores helyett :) ). Amugy volt szerencsem egy olyan gepen dolgozni annak idejen, ahol nem koordinatakkal kellett programozni a munkadarab hatarolo feluleteit, hanem geometriai primitivek es azok athatasaival kellett definialni mindent. Hatarozottan elvezetes volt, ert annyit mint ma egy jo demo, meglepoen keves hibat produkaltam vele. Evekkel kesobb egy ismerosom hatalmas lelkesedessel meselte az orszag masik felen, hogy kepzeljem milyen jo geppel dolgozik, aztan felvilagositottam, hogy ugyanazon a gepen dolgoztam elozo eletemben, ami talan meg ma is mukodik. 1990 korul uzemben volt ott egy mar akkor is 25 eves 8 processzoros CP/M alapu CNC gep, na az mindent uberelt :) Mostani gepem is 8 magos vegre, aprankent ujra elertem a ma 45 eves technika szinvonalat :)[nosztalgia OFF]

    #6568
    avatar
    Murphy
    Member

    Caiwan: Angolul elég jól dokumentált, konkrétan mi érdekelne a témából?

    #6569
    avatar
    Caiwan
    Member
    Murphy wrote
    Caiwan: Angolul elég jól dokumentált, konkrétan mi érdekelne a témából?

    Konkrétan az alap matematikája az egésznek, hogy egyes dolgoakt hogy lehet kivitelezni. A különböző POST FX-ek mennek (tv csík, blur, színeltolás) de ezeken felül pl. alapnak számító depth map shadow, vagy stencil shadow (asszem ez van nehe-ben is, de nem shaderrel) már nem menne.Eközben találtam egy ilyent, most ezt olvasgatom: http://dea.unideb.hu/dea/bitstream/2437/96535/1/Diplomamunka.pdf

    #6570
    avatar
    Murphy
    Member

    Igazából ezeknek olyan sok köze nincs is a shaderekhez, inkább speciális szaktudás.

    #6571
    avatar
    Caiwan
    Member

    Igazából alap dolgok mennek már, csak pont a “szakmai” része hiányzik sajna http://glsl.heroku.com/e#732.3

    #6572
    avatar
    Murphy
    Member

    lol. És próbáltad már ezt a shadert az égre használni? :)

    #6573
    avatar
    Caiwan
    Member

    ÉS hogy teszem rá az égre?Ja, valaki megcsinálta http://glsl.heroku.com/e#753.0 :D

    #6574
    avatar
    sc3n3
    Member
    #6575
    avatar
    sc3n3
    Member

    Csak hogy temanal maradjak, irtam uveget is..

    “Mennyire vagy nyomi?”

    nyomi == 0.0

    #6576
    avatar
    slyspy
    Member

    Na de realtime-e? ;)

    #6577
    avatar
    sc3n3
    Member

    A megadott weboldalon egy shader fordito fut. Bemasolod valamelyik kodot a blogombol, akkor lathatsz hullmzo vizesflakonhoz hasonlo valamiket is. Nalam egy 17000Ft-os videokartyan rohogve fut 20 fps felett az osszes demo aliasing nelkul. Azzal egy mai kozepkategorian is siman megy ennyivel, akat 12-es mintavetellel.

    Igazabol ez termeszetes sebesseg, hiszen ez a kis “gagyi” kartya is 200 GFlop folott tud szamolni, ami ehhez a feladathoz boven eleg.

    Van MonteCarlo raytacesem, ami csodalatos occlusiot szamol, na oda ez a kartya mar keves.

    Erdemes beszerezni egy webGL-t tudo browsert, mert nem semmi, hogy egy websiteon raytrace fut egy kis ablakban. Nekem most egy suse megy firefoxxal, hibatlan. Nalam most az opera nem tudja.

    #6578
    avatar
    archee
    Member

    Elég jó a sc3n3 blogja, de sajnos real time üveget nem találtam rajt, légyszi olyat is linkelj.
    De az én leendö tutoriálomat nem váltja ki, mert én részletesebb matematikai magyarázatot írnék, ezért asszem én is megcsinálom a turoriált.
    Azon a blogon csak a forrás van kitéve, amiböl az ujjoncok nem értenek semmmit.

    #6579
    avatar
    Bery
    Member

    Archee, szerintem többen várjuk, szóval jöhet az a tutorial!

    #6580
    avatar
    slyspy
    Member

    sc3n3:

    Ja áhá! Értem már az összefüggéseket. (Én csak egy zenész vagyok.)
    Viszont bemásoltam, megnyomtam valami gombot a txt ablak sarkában erre kifagyott az egész.

    #6581
    avatar
    archee
    Member

    Az utolsó assemblyn volt Web demo kompó. A WebGL adott át egy díjat. És közben megkérdezte a nyertest a mikrofonnál, hogy mi a véleménye a WebGL-röl, és finnül válaszolt, hogy “szar”. :) Nem vagy egyedül a fagyogatással.

    #6582
    avatar
    pohar
    Member
    #6583
    avatar
    archee
    Member

    Hát ez a javascript raytracer elég lassú, és nem is tud sokat.

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára