☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Solskogen 2015 – Live coding competition

Posted by Maugli on 2015-07-11, 16:01
DSC_8163

Photo by Sesse

Gondolom a live shader coding compot senkinek nem kell bemutatni (mindannyian jól ismerhetitek Revision 2014-2015-ről), így azzal nem is bibelődnék, viszont gondoltam elmesélem, hogyan zajlott egy kisebb partyn mindez.

Egyrészt nyilván sokkal kevesebb jelentkező volt (két semi-final, és egy final), ettől picit háziasabb volt a hangulat, másrészt viszont sokkal aktívabb volt maga a közönség. Ténylegesen az itt levők 90% figyelemmel kísérte az eseményeket.

Másrészt Gargaj belerakott egy új feature-t a wuhu-ba, így volt live voting a compon, és ezen szavazatok alapján dőlt el, hogy ki jut tovább (tehét nem “applause meter” alapján, mint Revin). Ez a változtatás viszont adott egy nagyon érdekes új ízt az egész versenynek.

Kedves musk barátunk kapásból kiesett az első fordulóban (bár érzésem szerint itt azért lejtett a hazai pálya Ferisnek :-) ), tehát megmutatta, hogy igenis tudni kell interaktálni a környezeteddel, nem csak a kódot “beverni”, és nem elég ha a Darklite és egy két Maugli szerű hangos arc téged éljenez. Másrészt viszont picit elmaradt a közönség lelkesedése, a versenyzők bíztatása, éljenzése.

Az is tanulságos volt (és ezt musk is elismerte utólag), hogy nem elég egyfajta stílust tökéletesen tudni, mert egy idő után – ahogy Gargaj kollega szokott fogalmazni – az emberek megunják a “one trick pony”-t. Engem szó szerint letaglózott urs első köre, amiben rettenetesen ügyesen ötvözte a 2D-s és 3D-s effekteket, és egész jó színeket is használt hozzá (jó Zoom szerint ez még mindig CC :D :P ). Szóval ahogy megszokják az emberek ezt a műfajt, egyre jobban itt is igényük van az újdonságra, és a folytonos szórakoztatásra. Ezért nem elég tudni jó Raymarch kódokat írni, de különböző effektekkel sem árt készülni a compóra.

DFox-al arra jutottunk, hogy valami olyan hibrid megoldás lenne az optimális, ahol minden elkészült fázisra tudnának szavazni a résztvevők a live vote rendszerben, illteve a végén plusszban az “applause meter”-t hozzávéve adnánk egy súlyozott átálag score-t, és ez alapján dőlne el a továbbjutó.

Mindenesetre, én személy szerint nagyon várom, hogy milyen változásokat fognak eszközölni Revision-ön, illetve a Party Meisterben (ha lesz benne bármi code change az ilyen live vote supporthoz :P :D ), és nagyon várom, hogy legközelebb is láthassak ilyen megmérettetéseket.

Azon is elmorfondíroztam, hogy vajon Mo-n (mondjuk FUNCTION-ön) lenne-e értelme ilyen compot tartani. Szerintetek lenne rá elég jelentkező, hogy megméretesse színpadon előben a shader coding tudását?

Végül az eredmények:

musk – Ferris – – -> Ferris

Emil – urs – – – -> urs

Ferris – urs – – -> Ferris

M.

4 Responses so far.

  1. avatar Travis says:

    Uh, nekem a kodolas ennyire nem megy gerincvelobol. Mar az is stresszelt, mikor allasinterjun neztek a vallam felett, mit irok.

  2. avatar Gargaj says:

    Valszeg ez is olyan hogy elso alkalommal gaz, aztan masodjara mar kb tudja az embere mire szamithat es akkor mar jobban megy.

  3. avatar Travis says:

    Gargaj, most olyan wild otletet adtal…

  4. avatar RawBits says:

    Egy betűt nem tudok shaderűl. :) felőlem tolhatjuk – legalább lesz okom kb magamnál maradni. ;)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára