☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

WebGL 3D engine egyenesen Babylonból

Posted by Bery on 2013-09-06, 11:41

Rascy jól sikerült, Function 2012-re beadott WebGL demója,a State Zero-One után itt a lehetőség, hogy más is megpróbálkozzon ezzel a platformmal. Még van két hét a partiig, így aki eddig hezitált, annak itt egy eszköz, ami meghozhatja a kedvet hozzá.

Ugyanis ezúttal a Nagy Tesó is segítséget ad ehhez egy leginkább játékokhoz készített, ingyenes WebGL 3D engine-el. De mivel a demókészítés is azonos alapokon nyugszik, mint a játékok, így érdemes megnézni ezt a lehetőséget is, főleg, hogy tényleg minden fontos dolog implementálva lett ebben a motorban.

Részletek és bemutató videó a tovább után.Ahogy a fenti képen is látszik, a 3D-s motorokban megszokott effekteket és lehetőségeket készen kínálja az engine. De a 3D-s megjelenítés mellett olyan funkciókat is támogat, mint az objektumütköztetés, részecskeanimáció, valamint egy animációs alrendszer is helyet kapott benne.

Ezeken felül támogatja a sprite-ok és 2D-s rétegek kezelését, de nem maradt ki a köd és az alpha-csatorna, de a shadow-map használata sem, és ezzel még messze nem teljes a felsorolás.

Ja, és hogy mi ez? Ez a Babylon.js – ingyenes WebGL-alapú 3D-s motor a Microsofttól.

Az engine képességeinek vizuális szemléltetésére pedig itt ez a videó:

Ha kedvet kaptál, az alábbi linkeken minden megtalálsz:

A termék hivatalos weboldalához számos demó videóval kattints ide.

Részletes leírásért, letöltésért, kezdő lépésekért és tutorial kódrészletekért pedig ide.

 

Categories: Ajánló, Programozás

2 Responses so far.

  1. avatar pohar says:

    “Még van két hét a partiig”
    nem csak egy?

  2. avatar Bery says:

    Amikor a cikket megírtam, még két hét volt, mire kikerült, addigra meg egyre kevesebb, sőt egyszer csak már mínuszban leszünk majd :)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára