☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Az Origo készített egy hosszabb interjút Kiss Balázzsal (Ward / Astroidea néven talán többen ismeritek), aki a jelenleg Új Zélandon él, és a Weta Digitalnál dolgozik. A neve mellett lassan tucatnyi szuperprodukció szerepel, olyanok mint a King Kong, az Avatar, vagy épp a Prometheus. Tanulságos olvasmány, ha eddig nem olvastad, itt az ideje!

http://j.mp/kiss_balazs_interju

13 Responses so far.

  1. avatar Travis says:

    Egyébként mi a logika abban, hogy ilyen nagy hírű cégek felvesznek egy képzett grafikust és utána lóti-futinak használják? Azt gondolják, hogy alulról könnyebb megérteni a szervezeti felépítést?

  2. avatar Murphy says:

    Ezt nem teljesen értem, mire gondolsz?

  3. avatar rascy says:

    Szerintem azért, mert így nem kell 2 embert fizetniük.

    Ha felvesznek egy lóti-futit, az nem tud pl. 3D-zni és gondolom részben adnak neki olyan munkát is, ami nem csak lóti-futi.

    Ha felvesznek egy grafikust az tud 3D-zni és még a lóti-futi munkát is rá lehet bízni, hiszen nagyon akarja ezt a pályát és “mindent” meg fog csinálni, hogy tapasztalatokat és kapcsolatokat szerezzen.

  4. avatar rascy says:

    Itt látható néhány képe még az ősidőkből: http://artcity.bitfellas.org/index.php?a=artist&id=523

    Ward, ha esetleg errefelé járnál további sikereket kívánok!

  5. avatar Gargaj says:

    Eleg nyomaszto egy interju, mindemellett tanusagos is.

    Ha szereted, amit csinalsz, ne probalj megelni belole, mert utana mar nem fogod szeretni.

  6. avatar Travis says:

    Murphy: Konkrétan arra gondolok, hogy egy szakember nem lesz jobb szakember attól, hogy kávét főz, tehát neki ez nem hoz tapasztalatot. Például én még nem hallottam olyanról, hogy felvesznek egy programozót, de csak a fénymásolót kezelheti. Szóval az én szememben ez időpocsékolásnak tűnik.

  7. avatar Murphy says:

    Ahh, több részletben olvastam a cikket és ez kimaradt… ez nem egyszerűen pazarlás, konkrét szivatás…

  8. avatar Bery says:

    Ward scene grafikáiból arra emlékszem, hogy vagy sárkányt rajzolt, vagy csajt. És amikor kiteljesedett, akkor ez a két motívum egyszerre jelent meg az egyik release-én ;)

    Egyébként pedig ez egy szép példa arra, hogy ha tényleg fűt a vágy valami iránt, és kitartó vagy, akkor elérheted, hogy napi 14 órát dolgozhass :)

    Persze le a kalappal előtte és azért jó dolog lehet a mellkasodat fűtő büszkeség, meg hogy két munka között akár több hónap szabira is elmehetsz.

  9. avatar Grass says:

    Furcsa egy interjú ez. Van egy srác aki megvalósítja az álmait (emiatt esetleg sokan irigyek is rá), de valahogy elmarad a happy end. Azt hittem csak nekem tűnik úgy, hogy bármennyire “benne vagy a gépezetben”, a végeredmény az: hogy egy kicsit belefásul az ember a termelésbe, de a commentek alapján másnak is ez jött le. Ilyenkor elgondolkozom azon, hogy talán jobb is, hogy nem vettem annak idején bármiféle jegyet egy általam szebbnek, jobbnak vélt világ felé. Viszont nem is töltöm be Gollamot az editorba soha…

  10. avatar ward says:

    (eloszor is bocs ha ketszer lesz a post, de a retek FB social plug inon keresztul irtam eloszor, na mind1, ez van)

    Sziasztok,

    Gondoltam hozzaszolok, mert egy par dolog szerintem nem ugy jon le, ahogy azt itt irtatok, illetve en pont mashogy akartam hogy atmenjen:

    a, runnereket azert vesznek fel, mert igy a helyiek is be tudnak kerulni a szakmaba, amugy pedig min 3-5 ev szakmai tapasztalat kell egy vfx poziciohoz, amit egy itt az egyetemrol kikerul egyen sosem szed ossze. Ehellyett lehuz 1 evet mint runner es mar csinalhatja is a roto-t aztan megy feljebb, sokkal jobb modszer mintha alapbol varnak az egyetemistatol hogy legyen 5 ev szakmai tapasztalata, ami lehetetlen. Ugyanugy kapnak fizetest amugy, csak minimal bert.

    2, az hogy nem mayazom otthon az nem azt jelenti hogy nem szeretem a munkam, igenis szeretem, csak ez pont olyan melo amivel egyutt jar a hosszu munkaido es a stresz. De ez meg egy csomo mas munkaval is egyutt jar, nem hiszem hogy ez egyedi lenne. Annak pedig igazan roppant orulok, hogy mara mar felnottem es inkabb a csaladdal toltom a hetvegeimet, mint a gep elott. Igazabol ennek kellett volna lejonnie.

    Az ember ha eleri a celjat, akkor nem fog elete vegeig annak orulni, ugye? kulonben mi hajtana elore, ezert nem elvezek el egy Gollum-tol a kepernyon, most mar mas hajt, olyan amirol a cikkben nem esett szo.

    Igy is amugy 17 oldalas lett volna a dolog, de a weta a felet kivagta, lett volna pedig egy csomo erdekes tortenet, na de hat ez van.

    Na csak ennyit akartam,

    tovabbi szep napot, koszi a gratulaciot meg kosz hogy belinkeltetek a cikket Murphy.

    udv
    ward

  11. avatar slyspy says:

    Nem furcsa ez, én is tizenvalahány éve nyomom a zenéket mindenhova, és emlékszem, amikor még magát a tényt, hogy ezt csinálom izgalmasnak találtam, meg arra is, hogy volt már az elején is, amit utáltam, és bár mostanra nekem is a fizetés okozza a legnagyobb az élvezetet a munkában, időnként előkerülnek olyan feladatok még mindig, amikből van mit tanulni.
    Viszont az is érdekes, hogy ha megkérdeznének, hogy mire vagyok igazán büszke az életemben, biztos, hogy nem a játékiparral/médiával kapcsolatos munkámban elért dolgokat hoznám fel.

    Amúgy meg helló Ward!

  12. avatar Bery says:

    Wardal kapcsolatosan a legemlékezetesebb dolog, amikor beadott egy hazai partira egy grafikát, ami persze egy nőt ábrázolt, ám az elővillanó fogai fehérsége egybefolyt. Mivel ezt többen felrótták neki, így a következő partin beadott egy “update”-et, ami csak az elővillanó mosolyt ábrázolta az előző képből, immár fogközökkel :)

    Nem emlékszel minden parti minden grafikájára, de ez nagy poén volt, az ilyesmi megmarad. :) Ehhez képest a gagyi Weta filmek szóra sem érdemesek ;)

  13. avatar archee says:

    Hú de megemberedett a képeken, fel sem ismerném:) Az tetszik benne a legjobban, hogy M.O.-t pokolnak tekinti. Annak idején vele “dolgoztam” amikor ő minden CD borítóért kapott 20ezret “adómentesen”. Én pedig egy számítógépet kódért 15 évesen. Nem kell félni a külföldtől. Lehetetlen úgy beosztani a munkát, hogy ne jusson unalmas rész is, mert mindenki hosszútávú munkaviszonyban gondolkozik. Amúgy szerintem ő is átlagos grafikus volt amikor kiment, csak fejlődött.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára