☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás Technikailag intró valójában demó, effekt képzés

  • This topic has 20 replies, 10 voices, and was last updated 9 years ago by avatarrascy.
Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #1453
    avatarpacshu
    Member

    Sziasztok!Hát új koponya révén, nem tudom mi itt a dörgés, úgy hogy a bátrak szerencséjével feltennék néhány kérdést:Function12-re akarok készíteni egy prod-ot (ha lesz ha nem), és el is kezdtem kiképezni magam gfx kódolásból (kb semmit nem tudok, lehet kevés lesz a maradék 3/4 év?), és csak azt látom, hogy ez az exe így hogy semmit nem tud 12kb és társul mellé egy rakat DLL-is (∑=1.2MB; az exe packerrel össze nyomva 6kb; fordító paramétereit – mingw32 – áttanulmányoztam és bekapcsoltam mindent).Ügye alap esetben én ezt úgy képzelem el, hogy a DX-re írnak demo-kat(, nah pff én SDL-ben kezdtem bele) vagyis a “keretrendszer” mérete nem számít bele, vagyis esetemben a SDL-t már feltelepített függőségként kell értelmezni mint a DX-et? Vagy IJ és kezdjem el inkább tanulmányozni a DX-et mert az a jövő?(Bár ezt tovább gondolva, akár úgy is értelmezhetném, hogy írok egy saját library-t amiben benne lenne minden és az exe amit beadok csak egy külső metodus hívás lenne a library-ra vagy hason-ló)Ti, hogyan csináltok 64Kb-os demokat?Hogy találjátok meg a megfelelő függvényeket, vagy hogy alakítjátok ki azok megfelelő görbületeit, vagy túl sokat gondolok?Tudtok ajánlani oldalakat amiket érdemes áttanulmányozni mint például:http://demo-effects.sourceforge.net/http://gargaj.umlaut.hu/processing/http://www.jhlabs.com/ip/blurring.htmlhttp://robertpenner.com/easing/http://georing.net/messzejaro/oldpages/fractal.htmlTudtok-e ajánlani esetleg tool-okat?Vagy ez a módszer, hogy “megtanulok” dolgokat ebben a szakmában nem működik, találjam fel újra a kereket?Bár én nem csak másolásról beszélek, igazából amint lefut a példa lehetőségem van belenyúlni és tanulmányozni, hogyan is működik, semmit nem tudok a grafikus kártyákról és kép manipulációhoz is baromi keveset értek, talán ezt érzem a legjobb módszernek, hogy rájöjjek, hogyan is kell építkezni, megtudni hogyan is működik. Egy bónusz kérdés: tudom-e úgy összeszerkeszteni az exe-met, hogy a függőségeket (DLL)-eket beépítse? Vagy ezt csak akkor tudom, ha a library-t amit használok azt újra fordítom a programom részeként?És még rengetek kérdés, persze mind olyan mire idővel rájön az ember, csak, hogy az idő elég fontos tényező, gondoljunk csak bele: animáció.Szóval minden tiszteletem a kód mágusoké!Köszi minden hsz-t.

    #6541
    avatarGargaj
    Member
    wrote
    Ügye alap esetben én ezt úgy képzelem el, hogy a DX-re írnak demo-kat(, nah pff én SDL-ben kezdtem bele) vagyis a “keretrendszer” mérete nem számít bele, vagyis esetemben a SDL-t már feltelepített függőségként kell értelmezni mint a DX-et? Vagy IJ és kezdjem el inkább tanulmányozni a DX-et mert az a jövő?

    SDL-el Windows alatt nem lehet 64k-t csinalni, de en a helyedben ezzel nem torodnek. Csak csinald a prodot, aztan majd kesobb raersz kitalalni, hogy akarsz-e a merettel vacakolni. :)

    #6542
    avatarTravis
    Member

    Szia!

    Szerintem első körbe ne introt akarj készíteni. Mint írtad, még nem teljesen látod át egy demo felépítését, ezért egyszerűt akarj. Nem biztos, hogy én vagyok a legmegfelelőbb ember, hogy másokat tanítsak, mert még nekem is rengeteg hiányosságom van, de az összes produkciónknak szabadon elérhető a forráskódja, és nagyon egyszerűek:
    Ezt a kettőt ajánlom, mert ezek Windows alá is fordíthatóak:
    http://pouet.net/prod.php?which=50937
    http://pouet.net/prod.php?which=54671

    #6543
    avatarCaiwan
    Member

    Én pl. opengl-lel írom a saját cuccomat. Nálam saját keretrendszer van, és úgy van kialakítva a kód, hogy át lehetne bármikor írni D3D-re. Én nem törődnék első körbe ilyenekkel, csak megírnám. Úgyis az első prod után látja csak meg az ember hogy mit csinált rosszul és mit kell kijavítani. Valahol Githubon láttam pár friss Excess demó kódját, azok d3d-be vannak. (most nem találom őket oly hirtelen)

    pacshu wrote
    Ti, hogyan csináltok 64Kb-os demokat?Hogy találjátok meg a megfelelő függvényeket, vagy hogy alakítjátok ki azok megfelelő görbületeit, vagy túl sokat gondolok?[…]Vagy ez a módszer, hogy “megtanulok” dolgokat ebben a szakmában nem működik, találjam fel újra a kereket?Bár én nem csak másolásról beszélek, igazából amint lefut a példa lehetőségem van belenyúlni és tanulmányozni, hogyan is működik, semmit nem tudok a grafikus kártyákról és kép manipulációhoz is baromi keveset értek, talán ezt érzem a legjobb módszernek, hogy rájöjjek, hogyan is kell építkezni, megtudni hogyan is működik. 

    Nagyon eltúlozva pontosan így van. Nagyon sok olyan dolog van, amire nincs konkrét képlet, hogy ez ezt, az meg azt csinálja. De előbb érdemes az alapokat, és csakis azt letenni. A többi jöhet később, plusz úgyis rájön, vagy rá kell jönnie az embernek hogy hogyan működik.De szerintem pont ez a szép is benne, hogy a látvány nagy része a kísérletezésen alapul. Illetve az a nagy titok, hogy nincs is titok.Ha meg első prodról van szó, akkor pláne nem érdemes semmivel se foglalkozni, megírod amennyire képes vagy, és a kompó után egyből látszanak a korlátok, hibák, és hogy merre kell tovább menni, mit kell másképp csinálni, addig nem.

    #6544
    avatarpacshu
    Member

    Teljesen igazatok van, végülis első soron engem kell, hogy szórakoztasson (ami már meg van, 4. napja kb nem áltam fel a géptől – és ockódva megyek holnap dolgozni, azért nem volt eredménytelen), méret meg majd lesz valahogy.Érdekes egy ajtót sikerült kinyítnom, amit már meg kellet volna tennem, mindenesetre most érdemes kávé részvényeket venni, az biztos, hogy nálam nőni fog a kereslet.Travis:Próbáltam lefordítani a ‘Cybernetic genetics’ demo-t, de sajnos kb 10mp után csak úgy leáll, de majd még meg debugolom a héten, ellen ben a kódban elég sok érdekes függvény van amit majd felhasználnék (drawing.c) és tetszik az a megoldásod is ahogy a irományokat kiszervezted ezekbe a cgs fájlokba.Másikat még nem próbáltam ki, a GL számomra még odébb lesz, bár a processinggel régen már játszogattam vele, de szeretnék egy kis x,y-ban stabil alapokon állni.Caiwan:https://github.com/kusma/vlee/tagsAzt hiszem ezek azok, köszi az infot, én eddig olyan gyér eredménnyel találtam “tananyagot”, de mostmár lassan annyi lesz, hogy be is takaroszhatnék vele :) .Köszi!

    #6545
    avatarCaiwan
    Member

    Igazából mindegy melyiket kezded el megtanulni, én az ogl mellett döntöttem mert az tűnt első ránázásre egyszerűnek a d3d mellett. A külső kódról meg annyit szűrtem le, hogy – kezdőként – előbb írok sajátot, mint azt megértsem. Persze kellő gyakorlat után más a helyzet. De azért script kiddiet sem szeretek játszani. (néha kell csak, nem mindig)

    #6546
    avatarGargaj
    Member
    wrote
    A külső kódról meg annyit szűrtem le, hogy – kezdőként – előbb írok sajátot, mint azt megértsem.

    Ez szvsz kodfuggo – pl. egy effektet sokkal konnyebben megertesz ha valaki elmagyarazza, de pl. favagas-tipusu kodhoz (ablaknyitas, hangrendszer, fajlformatumok, barmi amihez API kell) neha egyszerubb csak a kodot latni.

    #6547
    avatarrawbits
    Member

    Szia! Illetve helló mindenki!Láttam a felsorolásban elmosásról szóló leírást. Ezzel kapcsolatban ha gondolod segíthetek egy kicsit. Az egyetemen anno volt számítógépes képelemzés tárgyunk – bár én nem vettem részt rajta, mint ahogy sok más tárgyon se, mert instant 5-öst kaptam mivel már akkor én írtam a prof ilyen témájú programjait… Viszont most TÁMOP-os project keretén belül több egyetemi jegyzettel ez is fel került az internetre.http://miskolc.infotec.hu/data/miskolc/lm_data/lm_1191/flipbook1_1314000255/index_blue.htmlNézz bele és ha esetleg nem elég, vagy off-line kéne, akkor megvan a prof könyve is digitális (és nyomtatott kemény kötéses) változatban – mivel mindenki megkapta ingyé amikor a tárgyat felvette. Elküldöm ha adsz e-mail címet.

    #6548
    avatarpacshu
    Member

    Caiwan:
    Teljesen igazad van, nem is akarok teljes kódot lopni (ha még is felhasználom más alkotását igyekszem feltüntetni a készítőket – ahogy azt a tankwars-nál tettük, function11-es gamedev compo-ra készített prod;csak akkor még nem igazán tudtam mi az elvárás :) ), csak be szeretnék kukucskálni milyen szerszámokkal dolgoznak a nálam már tapasztalt fejlesztők – ezt felfoghatjuk időspórolásnak is, ezeket a szerszámokat felhasználva kezdem elkészíteni a sajátomat, így kevésbé lesz olyan érzésem, hogy ezt biztos rosszul csinálom.

    RawBits:
    Ez nagyon jó, köszi! Megelégszem az online változattal is.

    Közben tegnap ágyban forgolódás közben kitaláltam egy nagyon egyszerű feladatot (jó akkor még nem tudtam, hogy ennyire az), siettem is haza a melóból, hogy materializált formába öltsem és fel is töltöttem ide, ha esetleg valaki meg akarja nézni:

    http://pacshu.atw.hu/applets/

    Fejlesztés közbe a (hibák) újabb lehetőségekre hívták fel a figyelmem, majd igyekszem bővíteni a listát.

    #6549
    avatarCaiwan
    Member

    Nem teljesen arra értettem, az én kódomba is vannak berakva 3rd party doglok, pl. stb_image.

    #6550
    avatarMurphy
    Member

    Sok újat nem tudok hozzátenni az előttem szólókhoz, az elején a legjobb, ha csak úgy csinálja az ember, kisérletezik, nem érdemes nagyon előre gondolkodni, mert úgyis menetközben mindig rájön, hogy máshogy sokkal jobb lett volna.

    Csinálj minél gyorsabban egy első releaset, nem kell, hogy über látványos legyen, a lényeg, hogy legyen élvezhető, úgyis mire elkészül már tudsz sokkal jobbat. Ja és ne félj grafikát, zenét kérni másoktól!

    #6551
    avatararchee
    Member

    Az SDL nem ér semmit. Inkább ajánlom neked IQ tutorialját, ahol van 4K intro forrás OpenGL hez és DX hez is. Ezt használhatod 64K hoz is, csak akkor másik exe packer kell. pl Kkrunchy
    Ami a MINGW dll-t illeti, a legegyszerübb, ha áttérsz a MS Visual Studiora. Az beálítható, hogy ne kelljen neki külsö DLL, de ne is legyen nagy. Ha 4K-t csinálsz crinclerrel, akkor viszont müködhet gcc vel is, hiszen a crinckler az egy linker, ami asszem felismeri a gcc objket is.
    Demo persze lehet dll es is, csak ott több artwork kell.

    #6552
    avatarpacshu
    Member

    Igen, igen már kacsingatok a DX felé.

    Lehet kicsit kényesnek tűnök, de ez a C++ elég zavaros nyelvnek tűnik, persze a DX SDK Samples-ei könnyen olvasható, de láttam már érdekes kifejezéseket.

    C powa!

    #6553
    avatarGargaj
    Member

    Ne gondolkozz, csak csinald. Az, hogy mi esik neked kezre, az kialakul magatol. :)En pl. azert kezdtem el OpenGLezni, mert 1.5 honap volt Flag es Antiq kozott, akartam csinalni egy 64kt, es amikor a DirectX-ben megirt cucc valamiert nem akart mukodni, akkor 2 nap benazas utan meguntam es ujrairtam az egeszet OpenGLben, nem azert mert barmelyik jobb lett volna, hanem mert nem volt idom, es eredmenyeket akartam latni minel hamarabb :) Aztan kesobb persze visszatertem DX-re, de mar megfontoltabban es sok-sok 64k-val a hatam mogott :)

    #6554
    avatarblueghost
    Member

    Demóíráshoz az SDL teljesen jó, ha azt már ismered, felesleges mással szenvedni. 1 db függvényhívással ad egy opengl contextet, ráadásul kapásból le tudod fordítani bármilyen platformra, szóval nem nagyon tudok ennél könnyebben kezelhető libet mondani.

    #6555
    avatarblala
    Member

    “Vagy ez a módszer, hogy “megtanulok” dolgokat ebben a szakmában nem működik, találjam fel újra a kereket?”

    Minden mukodik, de a legjobb ha kiserletezgetsz, aztan lesz ami lesz. Nem kell tulparazni, majd kialakul.

    #6556
    avatarblueghost
    Member

    Ja igen, és Direct3D-t használhatsz SDL-en keresztül is. :) (Bár én ennek a párosításnak nem sok értelmét látom)

    #6557
    avatarGargaj
    Member

    Igazabol en azt t’om meg pl. javasolni h eloszor szerezz egy zenet amibol demot akarsz csinalni; sokkal jobb motivacio ugy dolgozni hogy valamit meghallgatsz es joesetben mar latod magad elott a kepet amit hozza akarsz parositani.

    #6558
    avatarpacshu
    Member

    Igen igen, ma pont emiatt egész nap scene zenéket hallgattam, hátha felcsendül olyan zene amire létre tudok hozni valamit.

    Ebben nagy segítségre volt a http://www.scenemusic.net/demovibes/play/ rádió.

    Vannak ötlet morzsáim, de nem biztos, hogy egy demoba kerülnek majd.

    #6559
    avatarTravis
    Member

    Pacshu: Az elején kérdeztél demo toolokról: Itt van egy. Forráskóddal elérhető.

    #6560
    avatarrascy
    Member
Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára