☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums Egyéb Scene Témák Minden ami nem Scene.hu Mi a demoscene nekünk, és mi egy kívülállónak?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #1334
    avatarMurphy
    Member

    Sok agyalás folyt már arról, hogy a demoscene mi is, és, hogy kivülállók hogy látják, hogyan lehet legkönnyebben megmagyarázni nekik. Optimus bejegyzése a témában:http://optimus6128.blogspot.com/2007/12/senseless-is-good.htmlÉs ilyen mikor valaki nagyjából képben van, de azért keverednek a fogalmak:http://tribalelectrodance.blogspot.com/2007/12/do-u-know-what-means-scene.html

    #4309
    avatarcmds
    Member

    szamomra egy szamitastechnikai alkotokozosseget jelentett, amelynek – mint minden csoportnak – megvannak a sajat normai. ennyit, es nem tobbet. (nehany ilyen ‘szigoru’ normara van pelda a masodik belinkent blogban) a “muveszet” es minden egyeb raaggatott buvos szo csak cetli volt, nem azert, mert esetleg nem volt az, hanem mert nem az volt eloterben (a ’90-es evekben a dizajn kiemelt fontossaganak ellenere). manapsag pedig a ‘visual art’ egy resze, nehezen korbehatarolhato, mivel magaba foglal mar rengeteg mindent. szerintem az ujboli fellendulese is ennek koszonheto.

    egy kivulallonak sokszor erthetetlen vagy ertelmetlen kozosseg, mellyel kapcsolatban – ahogy optimus is irta – sokan nem ertik, hogy egyaltlan miert “pazarolnak ra” a fiatalok idot. raadasul most mar, mikor a demoscene mibenlete meglehetosen megvaltozott, meg nehezebben tudjak elvalasztani a tobbi vizualis muveszettol es igy definialni azt. ja, es a ’90-es evekben sokszor kevertek ossze laikusok a cracker scene-nel vagy a warez scene-nel, neha pedig a lan partykkal :)

    nekem ilyen emlekeim vannak rola :)

    #4310
    avatarTesseracted
    Member

    Ahogyan visszagondolok azokra az időkre, amikor a demoscene kifejezésről első ízben hallottam, tisztán emlékszem, mennyire idegen, meg nem értett fogalomként ütötte meg a fülemet ez a szó. Magával a fogalmával legelőször 2008-ban találkoztam, mert scener barátokkal örvendeztetett meg a sors. Ettől függetlenül a demoscene nem különösebben foglalkoztatott. Mondhatni, nem is igazán gondoltam bele a jelentésébe. Gőzöm sem volt róla, hogy mi minden rejlik a fogalom mögött. A coderekről, grafikusokról is nehezen képzeltem volna el, hogy a közösség tagjait képezik. Egyszóval azt gondoltam, a demoscene lényege a keverőpulttal összekotyvasztott egyszerű gépzene. Ha a kezem ügyébe került néhány mai szemmel nézve igazán jóféle demo, én csak unottan hallgattam, nem figyelve a képi megjelenítésre. Nem tulajdonítottam neki jelentőséget, holott mára már megtanultam: a demo az tulajdonképpen egy zenére épülő képanyag, vagy akár fordítva, egy képanyagra épülő zene. Hogy műfaj e, vagy életstílus, a különböző versenyek, rendezvények miatt talán inkább az utóbbinak mondanám, egy a lényeg: érdekelni kezdett. A fordulópont az élet talán legcsodálatosabb állomásából, a szerelemből fakad, az érdeklődés pedig valóban bennem él. S érdekes, sőt, rockerként talán különös dolog, hogy ebbe a kívülről még furcsának, és idegennek tűnő világba valamilyen úton-módon én is belecsöppenhettem.

    #4311
    avatarEsplanade
    Member

    milyen témában szeretnél bekapcsolódni a demoscene vérkeringésébe?
    (szintén kezdő vagyok :)

    #4312
    avatarTesseracted
    Member

    Megmondom őszintén, egyelőre fogalmam sincs… Idővel tudnám csak megválaszolni, szerintem én még Nálad is kezdőbb lehetek. Nagyon friss a dolog, nincs másfél hónapja, hogy elkezdtem komolyabban elmélyülni a dologban, érdeklődni… Most még csak megtervezni tudnék demo-t olyan értelemben, hogy ötleteim lennének csak, hogy milyen jellegű zenét, vagy képi megjelenítést tudnék elképzelni egy-egy demo-nak, de a megvalósítástól – bármilyen szakterületről legyen szó – még eléggé távol állok.Legelőször most pótolom, amiből ez idáig kimaradtam, megpróbálok minél több demo-t megnézni. Eddigi kedvenceim a Fairlight demói, illetve a Conspiracy-féle Chaos Theory.

    #4313
    avatarBery
    Member

    Érdemes eljönni egy demo party-ra, mert ha érdekel a dolog, akkor közösségben jobban át lehet talán érezni a dolog hangulatát. Bár ez elsőre lehet ijesztő is :) :) :)

    Márciusban Mohácson lesz a Busodore, ami kifejezetten 8 bites (Commodore 64, Commodore+4 és társai) party, amit nyáron remélhetőleg követ majd az Árok (szintén inkább a Commodore-osoknak, bár a hangulat miatt bárkinek ajánlott), de szeptemberben ismét Function, ami inkább PC-s party, de persze mindenki ott szokott lenni, aki teheti. Aztán talán nyár közepén is lesz még valami hasonló kis hazánkban.

    #4314
    avatarTesseracted
    Member

    Hát a Busodore attól tartok kimarad :(, de a Function-ön nagyon jó lenne ott lenni. Meg nyáron is. Idén leszek életemben először demopartyn, eddig csak képekben kaptam ízelítőt.Egyébként új fejlemény, de csak suttogva jegyzem meg: felkerült a gépemre egy zeneíró program. Idővel talán tudok majd vele kezdeni valamit… ;)

    #4315
    avatarkocka_bob
    Member

    Egy közösség, ahol az az ember a menő, aki a legjobban ki tudja használni egy számítógép korlátozott lehetőségeit. Szerintem a Commodore 64 és Amiga korszakban élte a fénykorát. Ezeken a gépeken még egy a számítástechnikával hobbiból foglalkozó ember is képes volt olyan alkotásokat létrehozni, ami minőségben a legjobb gyári programokkal volt egy szinten. A számítástechnika fejlődése miatt indult hanyatlásnak. A mai gépek maximális lehetőségeinek kihasználásához már nem elég a hobbi szint. A gyári programok fejlesztésén több fős csapatok akár egy évig is foglalkoznak. szerintem

    #4316
    avatarslyspy
    Keymaster

    Vagy több száz fős csapatok több évig.

    #4317
    avatarBery
    Member

    Ha “A” kategóriás játékokra gondolunk “gyári programok” alatt, akkor úgy gondolom, hogy 10-100 fős a fejlesztő csapat, a designertől a grafikuson, 3D modelleren és zenészen, effektezőn át a programozóig (akik lehetnek engine-, AI-, GUI-, játékmenet-, pályaszerkesztő-, hálózati üzemmód kóderek, és még ki tudja milyen részfeladatok lehetnek egy nagy projekten), de ezeken túl is még több 10 ember dolgozik a marketingen, lokalizáción, esetleges szinkronon, mocapon, projektvezetésen, anyámtyúkján :)) és talán 2-4 év az átlagos fejlesztési idő. De majd pontosítanak azok, akik ilyen környezetben dolgoznak / dolgoztak :)

    Ehhez képest azért nagyon értékelendő, amikor 2-30 hét alatt 2-6 ember összehoz valami közelítő, néhol azonos, sőt esetenként talán még kicsit jobb szinvonalú dolgot egy-egy demóban.

    Bár egy-egy demó volumenében nyilván nem vethető össze egy “A” kategóriás játékkal, aminek a költségvetése közelít – extrém esetben meg is haladja – egy hollywoodi egész estés filmét.

    #4318
    avatarGargaj
    Keymaster
    kocka_bob wrote
    A gyári programok fejlesztésén több fős csapatok akár egy évig is foglalkoznak.

    Viszont ott van pl. jatekok kozt a World of Goo amit ket ember csinalt es megis zsenialis.

    #4319
    avatarslyspy
    Keymaster

    De azért eléggé kazuár az.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára