☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums Egyéb Scene Témák Minden ami nem Scene.hu Mi a demoscene nekünk, és mi egy kívülállónak? Reply To: Mi a demoscene nekünk, és mi egy kívülállónak?

#4317
avatarBery
Member

Ha “A” kategóriás játékokra gondolunk “gyári programok” alatt, akkor úgy gondolom, hogy 10-100 fős a fejlesztő csapat, a designertől a grafikuson, 3D modelleren és zenészen, effektezőn át a programozóig (akik lehetnek engine-, AI-, GUI-, játékmenet-, pályaszerkesztő-, hálózati üzemmód kóderek, és még ki tudja milyen részfeladatok lehetnek egy nagy projekten), de ezeken túl is még több 10 ember dolgozik a marketingen, lokalizáción, esetleges szinkronon, mocapon, projektvezetésen, anyámtyúkján :)) és talán 2-4 év az átlagos fejlesztési idő. De majd pontosítanak azok, akik ilyen környezetben dolgoznak / dolgoztak :)

Ehhez képest azért nagyon értékelendő, amikor 2-30 hét alatt 2-6 ember összehoz valami közelítő, néhol azonos, sőt esetenként talán még kicsit jobb szinvonalú dolgot egy-egy demóban.

Bár egy-egy demó volumenében nyilván nem vethető össze egy “A” kategóriás játékkal, aminek a költségvetése közelít – extrém esetben meg is haladja – egy hollywoodi egész estés filmét.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára