☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Zene Programok Reply To: Programok

#3234
avatarvincenzo
Member

no, hát akkor elemezzük ki, mit is jelenthet ez a sok betű/szám :)

ADSR L P SPEEDS L F V! V2 ## FX
00E8 0 8 000000 0 0 01 02 0C 01

ADSR gondolom egyértelmű, a P8 a pulse width, tehát a négyszögjel telítettségét jelenti, ez így most 50-50%
a V1 és V2 valamiféle Vibrato effektek, jelen esetben sok értelmük nincs, mivel ez egy dobhang.
##=0C <<< ez a wavetable-be beírt hullámformákra vonatkozik, a táblázatban a 0C pozíciótól kezdődő értékekre fog figyelni.
FX=01 <<< ez valami olyasmi, hogy akár c0 hangon, akár c7-en játszuk le ezt a hangszert, mindig ugyanazt a hangmagassáágot fogja tartani, amit a wavetable-táblázatban megadunk neki.

0C 81 FF <<< 0C pozíciónál noise hullámforma, ff hangmagasságon
0D 81 FF <<< még egyszer szerintem felesleges, ettől csak antirealisztikusabb lesz a dob :)
0E 41 0C <<< négyszögjel, az alaphangtól 0C félhangra
0F 41 0A <<< négyszögjel, az alaphangtól 0A félhangra
10 41 02 <<< négyszögjel, az alaphangtól 02 félhangra
11 91 00 <<< 91-es hullámforma nem létezik, ez az érték az editornak mondja meg, hogy itt ér véget az adott hanghoz tartozó wavetable. lehet loopoltatni is, ha 00 helyett 02-t írunk pl, akkor kettőt ugrik vissza és kettőt ugrik vissza és kettőt ugrik vissza és… amíg le nem cseng a hang :)

nagyjából ennyi. nem is olyan bonyolult. csak először nehéz rájönni, hogy melyik paraméter micsoda… ráadásul a négyszögjel speciális, mert ugye annak van a kitöltési tényezője, aztán a SPEEDS is valamiféle mahináció, ami csak ezzel a hullámformával működik. a két L paraméter is csak négyszögjellel használatos.
a F pedig a filter táblára mutat, ha az FX-ben be van kapcsolva, hogy a hang használjon filtert, akkor F1=egyes számú filtertábla érteki lesznek hatással.

huh… na befejeztem. érdekel ez valakit egyáltalán?? :)))

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára