A processinget eddig is nagyon szerettük, mert egy olyan fejlesztői környezet amivel akár percek alatt lehet látványos ötleteket prototipizálni. Ráadásul Androidtól böngészőkig szinte bárhol tudsz vele kacsát forgatni. Egyszóval nem mindennapi eszköz. Hosszú és lassú fejlődés után végre itt a hivatalos kettes verzió.
Ha még csak érdeklődsz a vizuális programozás iránt, és kedveled a sikerélményeket, akkor ezt a nyelvet neked találták ki!
Mi számunkra az új OpenGL modul a legfontosabb, de sok okosságal bővült még a legutolsó verzióhoz képest:
http://processing.org/
A dögösebb videók még a tovább után jönnek…
Köszönet Pohar-nak a hírért!
Categories: Programozás |
A “dögös” videók közül biztos, hogy mindegyiknek köze van ehhez a Processing2-höz? :)
Nem biztos, lehet olyan ami még korábbi verzióval készült. :)
Egy a bokkeno; kiszedtek magat az appletet mint export-formatumot (tudtommal) es igy ket variacios lehetoseged van: nativ app (nem webes) vagy JS (bugos es lassu). En kicsit sajnalom.
Gargaj: Tévedés! A .jar-t ugyanúgy elkészíti, csak nem rakja külön mappába egy kattintással mint eddig.
Az igazi gond, hogy sok embernek nem működik – köztük nekem sem – amióta a teljes megjelenítést átírták OpenGL-re…
Egyébként mindent meg lehet csinálni az előző verzióval is csak kényelmetlenebb, mert valódi OpenGL utasításokat kell használni meg Java-t.
Attol, hogy van egy .jar-od, meg nem lesz appleted.
Travis: Az lehet, de ez az. A StaticVoidGames.com-on azt használják Applet-nek – legalább is Kevin azt mondta. Ugye nekem nem működik a 2.0…
A .JAR-t ugyanugy elkesziti csak epp a hajadra kenheted ugyanis magat a library-kat (core.jar tartalma, stb) nem teszi bele, szal gyonyoru ClassNotFound-dal el fog repulni az egesz – ha kiprobaltad volna, tudnad.
Van hozza konverter amugy de az is csak egy pontig kompatibilis visszafele.
Megkértem Kevint, hogy nyilatkozzon, mert ő ugye nap mint nap benne van a weboldala miatt és ezt írta:
“Hey RawBits! Yeah, the newest Processing took out direct support for applets, which is pretty annoying, but I think we can work around it since we use JNLP for everything. Here are the steps I take:
Create a sketch in the Java mode in Processing
Use the “export to application” option to create a 64-bit Windows application. That creates a folder called “application.windows64” inside my sketch folder.
Inside that folder, there is another folder called “lib” that contains my main sketch jar as well as all of the library jars I need.
Using the Static Void Games uploader, I upload the main sketch jar (it has the same name as your sketch) as the jar, and all of the other jars as the library jars.
That seems to work for me, but I haven’t tested it on other machines- you might have to go through and repeat the process to get the native jars for every OS, which is annoying.”
Nem teljesen értem, de a lényeg gondolom hasonló, mint amit írtam. Ha nála működik, gondolom mindenhol kellene. Mindenesetre nem vitázok tovább, csak segíteni akartam. :P
Megjelent a 3.0
https://github.com/processing/processing/wiki/Changes-in-3.0