☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Batman forever Team interjú

Posted by Murphy on 2011-05-01, 19:34

Az idei év eddigi legnagyobb meglepetése a Batman Group nevű egykori Amigás csapat visszatérése, de ezúttal Amstrad CPC-re. A comeback annyira jól sikerült, hogy a valaha volt egyik legjobb 8 bites demót hozták össze a srácok. Hirtelen mindenki odafigyelt erre a szinte ismeretlen gépre, mi is lehoztunk egy két részes cikket, amiben a hardvert és a CPC scene-t mutattuk be, aki még nem olvasta annak erősen ajánlott.
Mi a gépet mutattuk be, a Push’N’Pop nevű CPC oldal pedig csinált egy interjút a csapattal, amiből sok érdekes infó kiderült a demóval kapcsolatban.

Az interjú:
http://www.pushnpop.net/index.php?action=articles&id=32

És a demó:

Categories: Retro | Tags

14 Responses so far.

  1. avatar Oswald says:

    a speccy és atari sceneről ismert c64 péniszirigység jeleit vélem felfedezni rhino soraiban :)

  2. avatar TLC says:

    Most olvastam el az interjút… srác arcocskája cseppet nagyra nőtt, minden tisztelettel együtt azért némileg érezni rajta a tízmásodperces népszerűség tüneteit. …Mer’ rendben, hogy penge CPC-demó, de azér’ Booze-ék már akkor írtak demókat, amikor Rhino még nem volt szobatiszta.

  3. avatar Murphy says:

    Nincs olyan nagy különbség, ők is adtak már ki 93-ban is demót. Az arogáns stílus szerintem szimplán tudatos provokálás…

  4. avatar TLC says:

    Hááát… Lehet, “de” nem tudom, hogy jól tette-e. A CPC-s “scene” szemszögéből nézve még csak-csak, mert ott a piszkálás esetleg ülhet, de C64-es szemszögből… ehhh. Izé… Ha tíz-tizenöt évvel ezelőtti C64-es demók szintjét veszem alapul (…Rhino látta már vajon a Krestology-t, a Deus Ex Machina-t, vagy a régi Byterapers demókat?…), akkor sem érzem, hogy a C64-es scene-nek különösebb “bebizonyítanivalója” volna a kérdéssel kapcsolatban, sem a design-t, sem a platform “alkalmasságát” illetően. A BF elég “dögös”, sőt, még azt is ki lehet mondani, hogy eléggé feszegeti a CPC határait, de tegyük hozzá, hogy a sikerhez nem kis mértékben járult hozzá maga a platformválasztás, annak “ezoterikussága”, ill. a megjelenés “meglepetése”… egyébként, mondjuk úgy, láttam már nála inspirálóbb demót. …Minderre, C64-es összefüggésben azt a néhány vaskos megállapítást alapozni, ami a demóban- ill. az interjúban elhangzott, hááááát… Úgy elképzelem, ahogy a Booze tagjai a szöveg olvastán holmi instant “bizonyítási kényszer” érzése helyett csendesen mosolyognak magukban, hogy jó-jó, persze… ;-)

  5. avatar Oswald says:

    +1, rhino az interjúban arra veri, hogy “lenyomta” a booze zoomscrollját. na most ilyenkor hova szarjak ?

    c64en keretbontás és spriteok is vannak, cikluspontos időzítéssel és 0 proci idővel számolgatásra az effekt területén.

    cpc-n az overscan pár register beállítás, sort ismételni meg kb hasonló bonyolultságú lehet mint c64en a rastercsík. 16 színt meg alapból tud, a proci meg kb 2x gyorsabb.

    erre nem lennék olyan büszke.

  6. avatar Oswald says:

    “I’m afraid the c64 scene are watching it on defective videos and they will continue thinking that their c64 is better than CPC, hehe”

    mondom h c64 péniszirigyége van :)

    http://cpcwiki.eu/forum/index.php/topic,2085.30.html?PHPSESSID=4kou2gfg3u35ukmgjkhm3tobfd1imc01

  7. avatar Murphy says:

    De mégis te olvastál utána. :)

  8. avatar TLC says:

    Oswald: a CPC-s rasztereffektek nehézségét azért ne becsüld le… Irdatlan nagy szívás úgy rasztereffekteket csinálni, hogy nincs rasztermegszak… se raszterszámláló, se egy árva timer (…arról, hogy éppen melyik ciklusban jársz, leginkább úgy bizonyosodhatsz meg, hogy engedélyezed a gate array-megszakot, és szépen halt-ba viszed a procit… úgy a megszak elfogadása ciklusra pontos lesz… :-D Erre egy frame-ben éppen hatszor van lehetőséged, és a hatból csak egyet (a vblank-re esőt) tudod egyértelműen megkülönböztetni). Az interjúban pl. kitér rá, hogy az AYC-player “stable” verzióját használta… ez itt konkrétan azt jelenti, hogy a player code prediktíven mindig ugyanannyi ciklus alatt fut le… ’64-en ilyet írni eszébe se’ jutott senkinek soha, mert minek. …Talán lemérhető a kommentből, hogy mekkora orbitális szívás cikluspontos, frame-hez időzített kódot írni CPC-n… Egyébként kb. egyetértek.

  9. avatar Oswald says:

    nehéz lenne letagadni h bassza a dolog a csőröm, mindenesetre nem rhino szövegeit keresgéltem, hanem a crtc stretchelés nehézségeire voltam kiváncsi, de a google rhinos topicocat dobált fel :)

  10. avatar Oswald says:

    tlc, hát ez szopás de nem tűnik tragédiának, pl a zoomscrollhoz megkeresi a vblankot, onnantól meg azzal szinkronban fut a kód:

    1. vblank
    2. számolgat egy kicsit
    3. halt, megvár köv. megszak
    4. vár annyi sort ahonnan a zoom stretch indul
    5. zoom stretch
    6. számolgatás ( x stretch) + zene
    7. megvárja a vblankot

  11. avatar Edhellon says:

    Az csak nekem tunt fel h a booze zoomscrollja igazabol sokkal szebben mozog? De meg Clarence-e is a DD-bol. :)

    (Azzal egyutt h barmilyen zoomscroll nalam a “boring” taget kapja automatikusan akar overscan akar nem :))

  12. avatar Murphy says:

    Nekem a zoomscrollerek nem szoktak feltűnni. :)

  13. avatar pohar says:

    Árok page: ” Találkozhatsz a Commodore 64, plus4, Atari és Spectrum demoscene képviselőivel.”

    CPC nem is lesz????

  14. avatar Edhellon says:

    pohar: egyelore se Rhino, se Optimus nem regisztralt ugyhogy ugy tunik nem.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára