☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Chaos Theory bassline tutorial

Posted by slyspy on 2010-04-12, 11:08

Gargaj készített egy rövid de tanulságos videót arról, hogyan állította elő a méltán népszerű Chaos Theory c. 64k intro zenéjének (aminek címe egyébként Rude Awakening) karakteres szintihangját. A tovább után megtekinthető az intro is, szigorúan azoknak, akik még nem látták ezerszer. (A videón a Buzz tracker látható, amiről írtunk itt, itt és itt is.)

Categories: Zene | Tags

43 Responses so far.

  1. avatar Jimmi says:

    Lájk.

  2. avatar pohar says:

    szép kezdeményezés. sok ilyet még mindenféle témában!

  3. avatar Lacoste says:

    Na én rohadtul semmit nem értek belőle :) de ez nem meglepő! Az IZOMBASS az egyedüli amit esetleg értek ! :)

  4. avatar slyspy says:

    Lefordítom. Pl.: Az áramfejlesztő kimenő teljesítménye két ösvényre hasad és később újra összezsúfolódik.

    így már oké?

  5. avatar Lacoste says:

    Persze, hát így már tök logikus… :)

  6. avatar totex says:

    Nagyon jó és tanulságos videó.
    Egyébként mi ez a program amit használsz a videóban?

  7. avatar Gargaj says:

    Igazabol csak azert csinaltam mert
    1) meg akartam tanulni valami videovago progit, mert miert ne es
    2) mind Vincenzo mind Pohar tobbszor hangoztatta hogy szerintuk sample a basszus es nem szinti :)

  8. avatar Gargaj says:

    Mindenemellett persze orulok ha barkinek barmiben segitett es szivesen csinalok hasonlokat ha van ra igeny :)

  9. avatar Esplanade says:

    ilyen még jöhet sok, minden érdekel ami egy demó elkészülésébe nyújt betekintést!

  10. avatar Gargaj says:

    Najo de akkor ugye ott a problema hogy pontosan mi erdekelne? Nekem mint keszitonek fogalmam sincs mi erdekes masoknak abban amit csinalok :)

  11. avatar pohar says:

    Gargaj, köszi :)

  12. avatar aha says:

    Mutass még paraméterezést bármilyen témakőrben!

  13. avatar thomas^sd says:

    Gargaj : Lassuk a forraskodok akkor :)

    Amugy koszi

  14. avatar Lacoste says:

    Gargaj: Nekem mint keszitonek fogalmam sincs mi erdekes masoknak abban amit csinalok :)

    Lacoste: Semmi :)

  15. avatar Travis says:

    Nekem ez jött le: az izombass kimenete belemegy a frankószintibe és kész a zene. Csakhogy honnan jön az izombass és a frankószinti?

  16. avatar slyspy says:

    Travis: Beokoskodom Gargaj helyett: izombass a szinti, a többi meg effekt mint eq, filter, torzító, delay. Az izombassnak két kimenete van, az egyik átmegy egy csokor effekten és a másik is, és aztán a compressorban újra összekeverednek. A szekvenszer meg a Buzz, a Buzz meg egy tracker, amiben lehet szintimodulokat tetszőlegesen egymás után kötögetni. Szóval annyi a feladat, hogy megírod a saját szinti és effektmoduljaidat, amit betöltesz Buzzba, ott megírod a dallamot a trackerrészben, aztán írsz egy lejatszót és máris kész a 64k intro zenei része. :)

    Gargaj: Ja és tökre sample-nak hangzik a basszus, én is aszittem először, amig nem ismertem a szintit. És van igény. Rögötön jöhetne is következőnek a BP-os exe-zenéd, mert abban van, amit én sem értek egész pontosan. :)

  17. avatar Caiwan says:

    Az teljesen természetes, hogy a buzz minden harmadik lépés után kifagy?

  18. avatar Oswald says:

    mondjuk azt tutorial nélkül is megmondtam volna h háromszögből van. c64es füllel simán kihallatszik :)

  19. avatar Parrot says:

    @pohar: mit fed le a mindenféle? :-) Ha téged is annyi, mint Esplanade-t, akkor nem tudok semmit mutatni… :D

  20. avatar pohar says:

    Parrot: úgy értettem, hogy zenei, grafikai, kód, dizájn, rendezés témában is szívesen olvasok trükköket, módszereket, beszámolókat

  21. avatar slyspy says:

    Caiwan: teljes mértékben a Buzz-élmény része. A cikket update-eltem linkekkel, amiből kiderül, miért van így.

  22. avatar Gargaj says:

    Oswald: amennyiben a haromszog nalatok fureszfog, abban az esetben tenyleg :)
    [ módosítva Apr.17. 12:12 ]

  23. avatar Parrot says:

    pohar: én max. fotóval kapcsolatban tudtam volna…
    [ módosítva Apr.17. 19:48 ]

  24. avatar slyspy says:

    Parrot: Én örömmel venném, ha küldenél cikket erről, mert elég gagyik a fotókompók többnyire. Hadd lássa már az egyszeri scener, hogy nem az a fotokompó, hogy klikk és beadom.

  25. avatar pohar says:

    sly: én pont egy ilyen klikk és beadommal lettem dobogós tavaly mainen :)

  26. avatar Parrot says:

    sly: F’09-en egy nagyon nem klikkelek és kész képet adtam be és a béka segge alatt végzett… :) van helyből 2 választás, 1, leírhatom a tavalyi itteni gfx kompóra beadott kép elkészítését, vagy pl. az említett kompóra beadott portré fotózásáról van videó, amit feltölthetek…

  27. avatar slyspy says:

    Fotókompók azért trükkösek, mert a finomságok észrevételére nincs idő. A jó fotókat meg csomót lehet nézegetni. Szóval érdekes, hogy mi jön be a népnek olyan rövid idő alatt.

    Viszont lehet kérni a két opció kombinációját?

  28. avatar Parrot says:

    Kérni mindent lehet… :-p A kombináció azt jelenti, hogy mindkettőt szeretnéd, vagy hogy a portréról legyen a videó és írjam le, hogy hogyan készült?
    [ módosítva Apr.18. 19:52 ]

  29. avatar slyspy says:

    Akkor mindhármat. :)

  30. avatar Parrot says:

    Rendben, részletek mailban, az itteni címed használod? Bár úgy látom mindegy, mert rejtett… :D
    [ módosítva Apr.18. 20:32 ]

  31. avatar slyspy says:

    Küldtem üzenetet a részletekkel.

  32. avatar Oswald says:

    Gargaj, ja igen, nálunk a háromszög fürészfog, köszi :))

  33. avatar slyspy says:

    fűrészfog is háromszög.

  34. avatar blala says:

    de a haromszog meg szinusz

  35. avatar Murphy says:

    Ezért volt jó a plus/4, volt négyszögjel meg zaj, azokat senki nem keverte össze :)

  36. avatar NmG says:

    Jó kis videó: tömör, lényegretörő. Naná, hogy jöhet még ilyesmi.
    Szerintem azért gondoltuk sokan, hogy minta a basszus, mert a hangmagasságtól függően változik a lebegés és a vibrátó is benne, ami a trekkeres zenészek is nagy ellensége. Itt persze más az oka, ahogyan a videóból kiderül.
    Hullámformákból meg elég csak a zaj, ha van egy nagyon penge szűrő hozzá. XD

  37. avatar archee says:

    Nekem teljesen syntnek hallatszott ez a basszus. A videótol azonban nem lettem okosabb, mert pont a lényeget hagyja ki. Pl, hogy pontosan milyen a detune setting, és, hogy az ekvalizerek hogy vannak beállítva.
    Azt sem értem, miért van értelme egymásután rögtön két gain-clipperünek.

  38. avatar slyspy says:

    Archee: ez ilyen experimentál dolog, így szólt jól. Az EQ beállítást meg a zenész hallja, plusz benne van vidben, hogy mi a filterfreki. A detune is érzésre van, állitod, és hopp, ez most jó. Amúgy azért hangzik sample-nek, mert ha sample-ként használnád az alaphangot, akkor pitchelve változna a sebessége, vele ez a bugyborékolás is, és ha riltájm szinti szól nem ez a megszokott.

  39. avatar Gargaj says:

    A video egyertelmuen inkabb zeneszeknek szolt (ergo hogyan lehet ennyire szuk keretek kozott vmi erdekeset kihozni), kodereknek nyilvan semmi uj nem hangzik el :)

  40. avatar Travis says:

    Ahhoz képest, hogy kodereknek semmi új nem hangzik el, én már minden egyes szót úgy guglizok.

  41. avatar archee says:

    Az EQ-t tényleg hallani, de nem mindenhol volt leírva a frekvencia.
    De továbbra sem értem, mi értelme van kétszer gain-clip nek egymás után.
    Tehát egy ilyen így néz ki, ha jól tudom: clamp(in*k,-1,1)
    Es ebböl kettö egymás után: clamp((clamp(in*k,-1,1)
    )*k2,-1,1) Na ehelyett lehetne egy is: clamp(in*k*k2,-1,1) Ha nagyobbak, mint 1.

    [ módosítva Apr.22. 23:28 ]

  42. avatar Gargaj says:

    Minden potinak vannak hatarai, es neha nem mindig eleg :)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára