☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Bitjam #63 – We got balls of boing

Posted by slyspy on 2009-05-04, 07:15

podcast63.jpg

63. rész – We got balls of boing

Hallgasd te is!

Categories: Podcast | Tags

14 Responses so far.

  1. avatar Charlie says:

    AAAAMIIIIIIGAAAAAA!!!!!111one

  2. avatar Murphy says:

    Huhh, ez annyira régen volt, hogy még Amigán se találták fel az ízléses palettákat. :)

  3. avatar Charlie says:

    Irigykedsz csak, mert tobb szin van mint Plus/4-en! :D

  4. avatar slyspy says:

    De csak kicsivel. :)

  5. avatar Murphy says:

    Hát pkus4-en 121 szín van, Amiga 500-on meg egyszerre 32. :) Jó tudom ott volt a HAM, de az nagyon kötött, meg akkor nem is lenne igazam :)
    Egyébként sajnos plus/4-en még manapság is előfordulnak hasonló színösszeállítások. :)
    [ módosítva May. 4. 18:43 ]

  6. avatar Charlie says:

    Bruahaha. Ha Plus/4-en 121 szin van, es azt no hack megjelenitesi modnak vesszuk, akkor Amigan 4096 szin van. HAM6 nelkul is. Mert a copper atallit neked tetszoleges szinkomponenst adott pozicion (vagy soronkent akar mind a 32-t, tobbszor is), ahova akarod, kozben 0% CPU load. Mindezt tehat akar multitask kozben, pusztan OS rutinok hasznalataval, C nyelven. :P

    Ezenkivul ott az EHB mod, (Extra Half Brite), ami 64 szint tesz lehetove egyszerre (minden palettaelem felfenyereju megfeleloje is elerheto). Ez viszont meg copper:”trukkot” se igenyel. (De persze kombinalhato vele.)

    (Ja igen, es emlitettem mar, hogy van meg 8 sprite is, aminek mind sajat palettaja van? Tudom, melyutes az ilyesmi egy Plus/4-esnek… :P)

  7. avatar slyspy says:

    Jó, de c64-en is van 8 sprite. Az éjjelnappalosban meg sokkal több.

  8. avatar Charlie says:

    C64-en van, de ott meg ugye 16 szin van, cuzammen. Plus/4-en meg nincs sprite. :)

  9. avatar abcug says:

    istenem, amikor ket dinoszaorusz egymasnak feszul :)))

    !!! G.O.D.Z.I.L.L.A. !!!

    en meg mcga-t akarok gravissal es flatreal dossal :P

  10. avatar Travis says:

    És Pc-s sincs sprite. Mikor váltottam C64-ről, anno nagyon csodálkoztam ezen.

  11. avatar pohar says:

    AMIGAAAAAA

  12. avatar teo says:

    amiga rulez pc suxx!

  13. avatar Oswald says:

    “És Pc-s sincs sprite. Mikor váltottam C64-ről, anno nagyon csodálkoztam ezen. “

    a c64 többek közt a spritejai miatt lett sikergép. a legjobb sprite engineje van az összes 8 bites gép között (!), adott még a SID, és a grafmódok is nagyon kényelmesek, fexenek a játékoknak. nagyon jó kompromisszumok vannak a gép hardwareben mindenhol. a proci ehhez képest talán a leglassabb, de a custom chipek elvégzik a melőt. :)

  14. avatar Bery says:

    A PC meg ugye nem otthoni játékgépnek készült eredetileg, hanem irodai munkára (mennyire éreztük is ezt! :)), és a kompatibilitás miatt – szerintem helyesen – nem csináltak játék tunning hardver verziókat belőle, csak bővítőkártyákkal (EGA, VGA, SVGA, 3DFX, SoundBlaster, etc.). Csak időközben az irodai gép annyira elterjedt, mivel annyian gyártották, hogy az első profi konzolokig ebből lett az új otthoni játékgép. Szerintem kb. 1987-1988-tól kezdődött a PC “eljátékosodása”, ami nem sokkal az Amiga premier után volt (akkoriban nem igazán megszorongatva azt :)), bár csak a ’90-es években nyert igazán jelentős piacot. De akkor nagyon.

    Itthon meg még mindig listavezető játékplatform a PC. Igaz, a Direct3D révén már van benne hardver sprite is :)

    De azért a C-64 sikere lenyűgöző. És persze vele együtt az Amigának a megjelenéskori képességei.
    [ módosítva May. 5. 17:05 ]

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára