☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás [szavazás] Efekt Compo

This topic contains 45 replies, has 16 voices, and was last updated by avatar Murphy 7 years, 8 months ago.

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 46 total)
  • Author
    Posts
  • #1407
    avatar
    archee
    Member

    Hallottam emberektöl, hogy csináltak sok efektet, de nem adták be, mert nem lett belöle soha befejezett demo.Jó lenne új kategóriát(compo-t) nyitni, pl a következö feltételekkel: – max 32K.  – max 1 scene – nincs hang – esetleg engedni az interaktivitast.Olyan stilusi dolgokat lehetne beadni, mint pl a Photon Race 2 vagy a mai 256 byte introk, persze érdekesebb efekttel.Mostanában megint kezd olyan érzésem lenni, hogy kb 3 ember rilizel, és a többi alkotja a közösséget. Ezzel a kategóriával pedig a kevés idejü, de érdeklödö emberek neve is ismertté válhatna. Nem kéne szégyelni, ha nincs kész.Természetesen azért kell ez a kategória, hogy nyerhessek:)Mi a véleményed? Mik legyenek a további megkötések?

    #5877
    avatar
    Spenot
    Member

    Hmmm, ha nem csak PC-s cuccot lehetne beadni, akkor talan meg en is erot vennek magamon. Rulez :)

    #5878
    avatar
    slyspy
    Member

    Hm… Első körben ebből lehetne akár scene.hu kompót is csinálni.

    #5879
    avatar
    Bery
    Member

    Legyen

    #5880
    avatar
    MaNiAc
    Member

    Rulez – de a 32K-s hatar… hat ize…

    #5881
    avatar
    archee
    Member

    Sok vagy kevés?

    #5882
    avatar
    MaNiAc
    Member

    Ha azt vesszuk, hogy “Hallottam emberektöl, hogy csináltak sok efektet, de nem adták be, mert nem lett belöle soha befejezett __demo__.” es”max 1 scene”akkor keves is tud lenni :)

    #5883
    avatar
    archee
    Member

    Efektröl van szó, aminek code tartalma van. Nem kell tehát sok polys scene, mint a 3DS playerek korszakában.
    És nem értem, miért kevés a 32k, nézd csak meg, mit hoznak ki 4K ból erölködés nélkül. a 32k c++ kód az kb annyi, amit hónapok alatt ír le az ember, és nem az a cél, hogy az nyerjen, akinek több ideje van rá.. Csak pár beállítás a compilerben, és a tömörítöbem, egy óra munka, nem kell hozzá több éves tapasztalat.

    #5884
    avatar
    MaNiAc
    Member

    Ugy latszik a —— D.E.M.O. ——- szot meg mindig nem emeltem ki elegge. :) Abba kotottem bele, hogy ahol demot mondanak egy componal, ott altalaban nem ilyen szorosak a megkotesek :) Kvazi, aki demot akart irni, de nem lett kesz vele, az nem biztos, hogy a majdnem-demo egy effektjet 32K-ba tokkal-vonoval bele tudja pakolni.Tisztan kodban megirott, texturakat, etc proceduralisan eloallito effektek inkabb a 64K, 4K introkra es nem a demokra jellemzok. (Persze vannak kivetelek) De igazabol tok mindegy…

    #5885
    avatar
    Geri
    Member

    Van igazság abban, amit Manyák mond. De maga az effekt kombó sem egy rossz ötlet. A mérekorlátba inkább nem szólnék bele, mert a legutóbbi botrányt ezzel kapcsolatban is én okoztam.

    #5886
    avatar
    Murphy
    Member

    Ha az ember 2-3 textúrát is használ, és mondjuk egy zenét is berak alá akkor azért nem árt valami jóval nagyobb méretkorlát.Egyébként az ötlet jó, támogatom!

    #5887
    avatar
    archee
    Member

    A zene kizárva. Így ugyanis ütközne a már meglevö kategóriákkal. Ennek pont az a lényege, hogy a félkész cuccokat ide dobja ki az ember. Ha a nyeréshez több hónapot kell dolgozni, akkor már nem felel meg a célnak. Arra ott a 64k intro kategória.

    #5888
    avatar
    archee
    Member

    Igen, a méretkorlát elgondolkodtató… Azért kell sok egyéb megkötés, hogy az introval ne ütközzön.
    De 64knál nagyobb akkor sem kéne. Inkább közre adunk néhány texture generálót C ben, ami max 2 Kb-ot vesz el.

    #5889
    avatar
    teo
    Member

    geri + meretkorlatos hozzaszolas = LOL!

    #5890
    avatar
    Remage
    Member

    Méretkorlátot én sem erőltetném, ezzel csak “kizárod” azokat, akik grafikust is be szeretnének vonni a prod.-ba…

    #5891
    avatar
    Geri
    Member

    amúgy szerintem lehetne olyat is hogy classic accelerated 3d
    hogy mittomén p1 non mmx 75 mhz, voodoo1 vagy s3 trio3d, 32 mega sd ram, 640x480x16

    #5892
    avatar
    teo
    Member

    nyilvan kurva sok ertelme lenne ösregi hardverekhez kötni a dolgot.

    #5893
    avatar
    Travis
    Member

    Geri, mondd ki nyíltan: TitaniumGL compót akarsz.

    #5894
    avatar
    blueghost
    Member

    teo: miért, C64-re mi értelme demót írni?

    #5895
    avatar
    Geri
    Member

    Igazából a TitaniumGL elég csigán megy trio3d-n, voodoora meg ott a mesafx :P Szóval semmi önös érdek nincs a javaslat mögött, de sztem jó lenne egy ilyen kompó, legalább a kis grafikájú fixedfunct demókat el lehetne szeparálni a shadereffekt hajhászó demóktól.

    #5896
    avatar
    Murphy
    Member

    Először próbálkozzunk meg egy összevonttal, aztán ha sokan készülnek, és lesz igény a szeparálódásra akkor elég lesz ezt átgondolni.

    #5897
    avatar
    teo
    Member

    blueghost: mert pl aktiv c64 scene a mai napig letezik, oldschool pc-s meg nem (legalabbis nem tudnek epkezlab demot felsorolni az elmult 5 evböl).

    effektkompot meg talan nem kene olyan vashoz kötni amit max lomtalanitaskor tudsz beszerezni.

    #5898
    avatar
    blueghost
    Member

    Hát azért C64-et se kapni minden sarkon :-)
    Szerintem ezer éves pc-t könnyebb beszerezni. Habár nem tudom, nincs nagy tapasztalatom ezen a téren, soha nem volt commodore-om.

    #5899
    avatar
    teo
    Member

    c64-re / amigara lehet emu alatt fejleszteni, ahol azert kb meg tudod nezni hany fps-sel menne egy real vason, meg altalaban meg ott is figyel az eredeti hw a fiokban. raadasul aki erre fejleszt az kivulrol belulrol ismeri a cuccot, amit pl nehezen felteteleznek ismerve a hw korlatot javaslo scener kollega eddigi munkassagat. tehat a vegtermekek elvezeti erteke is erösen ketseges lenne.

    #5900
    avatar
    Murphy
    Member

    Van dosbox is, de aki effektet akar dos-ban írni, annak ott a 256 byte intro kategória most is. :)

    #5901
    avatar
    teo
    Member

    a500-at is lehet emulalni, megsem ir ra senki demot, mivel a1200 a standard (az sem kifejezetten atlagos kiepitesben). elude demo pl winuae alatt sokkal elvezhetöbb, mint eredeti vason.

    #5902
    avatar
    Geri
    Member

    ha írok oldscool accelerated demót, csináltok nekem külön kategóriát? :D

    #5903
    avatar
    teo
    Member

    csak ha nagyobb mint 128 mega :D

    #5904
    avatar
    pohar
    Member

    igen, és szervezünk gyűjtést új merevlemezekre :)

    #5905
    avatar
    blueghost
    Member

    Oldschool 3d accelerated demót én is szívesen írok, akkor már ketten vagyunk.

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 46 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára