☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

NVIDIA technical nagybetűs DEMO

Posted by Murphy on 2011-02-02, 00:49

Gyönyörűek, unalmasak, és kell 2-3 év mire jól futnak a gépemen. Ha csak nem ATI-m van, mert akkor esélyes, hogy el se indulnak. Az NVIDIA techdemói általában ilyenek, de most úgy néz ki változnak a dolgok. A GPU Technology Conference-re kiadtak egy techdemót, ami leginkább egy rövid, de igen látványos demoscene produkcióra emlékeztet.

Az NVIDIA-s srácokra akkora hatással volt az Andromeda munkássága, hogy nyúlják a stílusukat? Még a zene is tiszta Gloom… Persze az endcreditset megnézve minden a helyére kerül. A készítő egy Virtex nevű norvég realtime interaktív vizualizációs szoftverek fejlesztésével foglalkozó cég. A tagok nem meglepő módon Dr.Jekyl & Mr.Hyde az Andromeda coderei, és a zenével sem tévedtem.

A készítők oldalai:
Virtex: http://www.virtex.no
Transistorbass: http://www.subsquare.com

Categories: Háttér

27 Responses so far.

  1. avatar Gargaj says:

    Nem mondom hogy leesett az allam tole, plane tudva azt hogy miota csinaljak. Persze valszeg realtime jobban nez ki.

  2. avatar slyspy says:

    Sztem a dizájn valahogy sose volt az Andromeda erőssége. Nekem sose tetszett a jelenetek fűzése. Önmagukban nagyon jók, de nincs igazán egyben. Itt is ez a helyzet.

  3. avatar Travis says:

    Nekem azért nem tetszett, mert nem használtak Optixet és folyadék szimulációt :-)

  4. avatar Tesseracted says:

    Látványosnak látványos volt, főleg a második fele, de valahogy nem igazán jött át.

  5. avatar Murphy says:

    Nem az év demója, (bár ha rossz évünk lesz még az is lehet. :) viszont nagyon jó irány, hogy egy nvidia techdemo design-os, van benne élet, nem csak szimplán szép.
    Egyébként nekem az art része hiányzik a dolgoknak, ez így nagyon tech, meg persze rövid, se eleje, se vége, persze ez még mindig egy techdemo.
    [ módosítva Feb. 2. 22:27 ]

  6. avatar teo says:

    jol kezdödik, de a fraktal resz el van nyujtva, es a zene sem a legjobb.

  7. avatar Travis says:

    Épp ez a probléma, hogy techdemónak sem igazi. PhysiX-el lehet folyadékokat szimulálni, rugalmas testeket dobálni, ruhákat lengetni. Ezekből egy fél Magellant össze lehet rakni. Amennyire én ismerem a CUDA-t, a fraktálos részt biztos nagyon nehéz lehetett megvalósítani, de akkor is kevésnek érzem. De az irányvonal, ahol Murphy mondta, jó.

  8. avatar pohar says:

    kicsit bevág a raszter, de a content creation pipeline nagyon jó!

  9. avatar Tesseracted says:

    Andromeda kapcsán egyébként annyit, hogy nekem ez tetszik tőlük a legjobban: http://www.demoscene.tv/page.php?id=172&lang=uk&vsmaction=view_prod&id_prod=13698
    [ módosítva Feb. 3. 21:52 ]

  10. avatar Bery says:

    Tesseracted: nekem is ez a demo tetszik a legjobban az utóbbi 2 év terméséből. Talán éppen azért, mert semmi köze az Andromeda csapathoz ;) Ellenben az Andromeda Software Developmenthez (ASD) annál több. És, hogy Slyhoz is csatoljak: az ASD a legjobb ma a demoscene-en a partok közötti átkötésekben.

    A címbeli techdemohoz: már-már jól kezdődik, de a fraktálos rész megbocsáthatatlanul dögunalmas, és még csak jól sem néz ki. Meg egyébként is, az egész demoban nulla kohézió van. Számomra vizuális élményben meg sem közelíti a pár évvel korábbi ATi-s techdemokat (sem). Pouet mércével mondjuk azért pigi pozitív, de csak mert szépen törnek benne az objektek :)

  11. avatar Geri says:

    Kicsit olyan ez a ,,demó”, mint Gargaj női verziója. Furcsa.

  12. avatar Tesseracted says:

    Bery: Köszi. ;) (Igazából még eléggé kezdő vagyok, ezt nem szégyellem kimondani.) Azt hittem először, hogy a görög ASD-ről beszéltek, csak rövidítve. Nem tudtam, hogy simán Andromeda is létezik, mint democsapat.
    Nekem legjobban nem ez a demo tetszik egyébként, ha mindent összevetve kedvencet kellene mondanom. Eddig nálam a Fairlight vezet, és az All Falls Down.

  13. avatar Clarence says:

    Sztem k*va jó. Már a Stargazer megjelenésekor is érezni lehetett, hogy technikai tudásban lazán a scene átlag felett állanak. A design meg a lírai hatás engem ez esetben nem érdekel, a zene is üt és kész.

  14. avatar slyspy says:

    Tesseracted: Az úgy van, hogy az Andromeda az egy ősrégi amigás democsapat még a kilencvenes évek elejéről. Aztán az egyik legjobb amigás demó után abbahagyták röpke 13 évre a demózást, és 2007-ben tértek vissza egy eléggé színvonalas demóval, amit nem sokkal később übereltek elég jól. Igazából a mai napig nem értem, hogy mit csináltak 13 évig, amikor váratlanul kiadtak két ilyen odavágos demót gyakorlatilag a semmiből.

    Az ASD az meg a 13 éves szünetben alakult görög democsapat és van egy eléggé elkötelezett kóderük, aki szerencsére máshogy látja a design kérdését, mint a legtöbb oldschool scener, de ez nem neked szólt, Clarence. ;)

  15. avatar Tesseracted says:

    Slyspy: nagyon szépen köszönöm az infót. Tök sokat jelent, hogy így segítetek annak, aki kezdő. :)
    Az 1994-esnek a zenéje tetszett, 02:24-től. Ha jól látom, nyertek is vele akkoriban. A 2007-es látványos, de nekem legjobban ez tetszett: http://www.demoscene.tv/page.php?id=172&lang=uk&vsmaction=view_prod&id_prod=13513

  16. avatar blala says:

    annyit tennek hozza a tortenelemorahoz, hogy minden jel arra mutat hogy az ASD ippeg-csak, de mar letezett a 13 eves lyuk kezdete elott is :)

  17. avatar slyspy says:

    De PC-n. És akkoriban eléggé elkülönült a két scene. Mer ugye a PC szar volt, az Amiga meg kurvajó, másrészt Navis még gyerek volt. :)

  18. avatar Charlie says:

    Hogy érted azt, hogy “volt”? :)

  19. avatar hornos says:

    nem a demo a lényeg hanem a fermi kártya

  20. avatar blala says:

    te is gyerek voltal meg, meg en is, a pc meg kurvajo volt, 386, second reality, EMF, az amigafagok elbujhatnak a sarokba :))) meg kulonben pont a TP94 amikor a nexus7 kijott kb a legerosebb pc-mezonyt mutatta be abban az evtizedben

  21. avatar Tesseracted says:

    Fermi kártya?

  22. avatar Bery says:

    “nem a demo a lényeg hanem a fermi kártya”

    Cáfolom, szerintem a demo a lényeg :) Mert hiába van egy technikailag jó architektúra, ha az nem terjed el, nem lehet, vagy egyszerűen csak nem készülnek rá elég jó, vagy legalább jobb alkalmazások nagy számban.

    De persze itt még semmi nem dőlt el, bár a CUDA azért nem a 2011-es év gyermeke.

  23. avatar hornos says:

    ez elfog, a hpc-ben szinte biztos, btw valaki írhatna egy ingyenes CULA-t, garantált világsiker

  24. avatar Tesseracted says:

    hornos: köszönöm ^^

  25. […] (typeof(addthis_share) == "undefined"){ addthis_share = [];}Bő egy éve írtunk arról, hogy az Andromeda coderei techdemót írtak az NVIDIA-nak, de a SONY-nak is készült már interaktív Farbraush és Plastic demo is. Gondolom senkit nem lep […]

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára