☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Function 2008 – Ooh La La

Posted by Murphy on 2008-09-15, 09:03

A Function 2008 már nagyon vészesen közeledik, úgyhogy érdemes turbó módba kapcsolni a nevezések készítésében. Erre figyelmeztet a United Force OohLaLa című demója is, mely az idei Function invitációja. A demo hétvégén indult az angol Sundown 2008 demopartyn, amit sikeresen meg is nyert. Gratulálok az eredményhez! Az egyes szám használata ezúttal indokolt, mivel a demót a másik Scene.hu szerkesztő, Slyspy készítette a Conspiracy házi sütésű demotooljával.

Categories: Vegyes

33 Responses so far.

  1. avatar abcug says:

    \o/

    ermph! sly! most nem aze, de van neked eleted ? :)))

    (vagy csak hyperaktiv vagy ? :)))

  2. avatar slyspy says:

    Azt már kipróbáltam, de hülyeség.

  3. avatar Jimmi says:

    Ez zseniális. :)

  4. avatar Spenot says:

    Messze a compo legelvezetesebb demoja. Mas kerdes, hogy a partyn paran Conspiracy release-nek hittek, alig gyoztem magyarazni a felallast (es reklamozni SlySpy tobbi stuffat :)

  5. avatar Murphy says:

    Spenot: te hogy kerültél ki a Sundown-ra?

  6. avatar slyspy says:

    Spenot! Es dijat elhoztad? :)

  7. avatar Edhellon says:

    ooh, la la la \o/

  8. avatar Spenot says:

    Bocs, de epp eleg faraszto volt a sajat cuccaimmal annyit utazni… Majd rc55 elkuldi postan.

  9. avatar Spenot says:

    Murphy: ahogy tavaly is ;) Tiszteletbeli ukscener vagyok :D

  10. avatar rascy says:

    hát ez nagyon frankó!
    (na most mégegyszer megnézem, mert rossz kedvem volt és jobb lett tőle :)

  11. avatar Charlie says:

    Sly, te egy ELMEBETEG vagy… (Szenzacios!)

  12. avatar Bery says:

    Vidám, dinamikus, teljesen videoklipp-szerű élmény. Nekem ugyan nem ilyen az “igazi”demo, de azért ez napjaink trendjében elég kellemes alkotás.

    Gratulálok, mint a másik nem alapító UF-es! :)

  13. avatar slyspy says:

    Amugy azon tunodtem a reakciok kapcsan (azon kivul, hogy elmebeteg vagyok-e :)), hogy ha egymas moge rakok egy par flare texturaja negyszoget, akkor az fu de jo fenyeffekt, ha meg hajot meg balnat, akkor hol az effekt. Tehat, hogy bar a technologia pontosan ugyanaz, az egyik megsem demo, masik meg az. Tehat rendben, hogy a demo lenyege a realtime, meg hogy ugy definialjuk, hogy ugyanazzal a technikaval keszul, mint a jatekok, de akkor miert van sok embernek olyan erzese, hogy akkor ez nem is demo, mert nincs benne effekt, holott de, csak mas koritesben. Pl. a particle-kbol most nem fust meg tuz meg ilyesmi van csinalva, hanem falevel meg buborek.
    Filozofalgatasom e pontjan eljutottam arra a gondolotra miszerint a demo realtime ÉS demostyle egyben? Kerlek magyarazzatok meg nekem, vagy postolok egyet a szakitos blogra.

    Vagy tan arrol van szo, hogy az a demo(stilus) amiben maga az effekt a lenyeg, es amiben csak eszkoz az nem demo(stilus)?
    [ módosítva Sep.15. 18:19 ]

  14. avatar zoom says:

    Mielőtt újra fellángol a demotool-flame, szeretném elmondani hogy postoljál a szakítósblogra, a maitól ugyis agyvérzést kaptam :)

  15. avatar slyspy says:

    Jo postolok oda is, a mait ugysem birtam elolvasni, de ez az effekt vagy nem effekt dolog tok fuggetlen a tool demo kerdeskortol.
    Szoval hogy esetleg definialni kene, hogy mi az effekt?
    Szorszalhasitasnak tunhet a dolog, de engem ez igy tenyleg erdekel, mert ha mar egyszer ezzel foglalkozunk, legalabb tudjuk, mivel.

  16. avatar Murphy says:

    Szerintem az van, hogy effekt az amit annak látsz.

  17. avatar blala says:

    effects are outdated (cc to pohar)

  18. avatar pohar says:

    jólvan vettem a lapot mindenkitől :)

  19. avatar Lacoste says:

    Amikor a Sly-al beszélgetünk demókról mindig az a vége, hogy a mai demókban semmi kedvesség nincs! Nincsenek rózsaszín ködök, ritmusos zene, állatok és stb.. Na most ebbe azért beletettél mindent! Való igaz, hogy egy pöttyös labda azért még elfért volna. Vagy egy tennis ! :)

  20. avatar DeToX^DT says:

    tüköreffekt mindent vix ha már más nem jut exedbe! nem blala? :D

  21. avatar Bery says:

    Ez szerintem abból fakad, hogy ha az ember abban nőt fel, hogy a zsiráf az az állat, aminek baromi hosszú nyaka van, kis antennákkal a feje tetején, és a lábai is hosszúak, és foltos, akkor ha mutatnak neki egy alacsony, egyszínű állatot, amit bár egy anyazsiráf szült, arra nehezen tudja rámondani, hogy igen, ez is zsiráf :)

    Namerthogy a demozás alaptrendje arról szólt egykor, hogy olyan látványt varázsolsz a számítógépre, amihez valamilyen rafinált ötlet, vagy legalább mély tudás kell, míg a mai trend sokszor a hangulatról szól a fentieket nélkülözve. Egy olyan demo, ami elkészülhetett volna Vegasban is, azt az érzetet kelti a kóder szemléletű emberekben, hogy ez inkább wild, mint demó.

    Viszont, ha úgy tekintünk rá, mint globális demoscene produkcióra, akkor hibátlan. Ha úgy, mint demóra, akkor a fentiek okán többekben hiányérzet fakad.

    Nálam azért a Massagint veri :) A Debrisnek nyilván a nyomában se ér :)
    [ módosítva Sep.16. 07:33 ]

  22. avatar slyspy says:

    Pedig zsiraf az. Ez az oohlala demo azert sarkallatos ebbol a szempontbol, mert tenyleg es valoban pontosan ugyanazzal a technikaval keszult, mint a Chaos Theory pl, csak a technologia kicsit mashogy van hasznalva. Es tenyleg csak kicsit. Mar ha az kicsinek szamit az egeszhez kepest, hogy mas parameterek es mas texturak vannak, de a lenyeg, hogy a kod pont ugyanaz, hiszen tool demo. A vegeredmeny meg teljesen mas.

    En abba nem akarok belemenni, melyik demo jobb (szerintem a Massaginban tobb az innovacio, de ez most mindegy), de pl. a Debrisben sincs effekt igazan, ha azt nezzuk. mashogy mondva ott sem az a fu de trukkos effekt mint onmaga a lenyeg, hanem hogy alkalmazták valamilyen cel erdekeben. es ha 2d demokra azt mondod, hogy vegasban keszulhetett volna, akkor a debris meg 3d studioban mondjuk. Az a demo is a dizajnrol szol alapvetoen, nyilvan a meretebol adodo technikai trukkoktol eltekintve, de az egyszeri szemlelo ezt nem is erzekeli. Vagy pl. ott van a Falling down, emlekeim szerint abban sincs sok “effect”. Bizonyos ASD demokrol nem is szolva.

    Azt erzem, hogy eddig a legtobb demo lenyege maga az effekt volt, hogy kinyomunk valamit es az jol nez ki, az ujabb tendenciak meg az effektet mint eszkozt hasznaljak fel arra, hogy valami jol kinezo dolgot csinaljanak vele. Raadasul a 3d engine-ekkel keszulo demokban eleg nehez definialni, hogy mi szamit effektnek. Rengeteg ugymond fake megoldas van, ami klasszikus ertelemben nem effekt, de annak nez ki. (klasszikus alatt azt ertem, hogy world record grilliard sinus dots.)
    De emlekeim szerint ez egy ezereves vitahoz vezet, miszerint dizajndemo vs. koderdemo. :)

    Szal igen, tehat akkor mi az effekt. A biologiaban a faj definiciojanak mintajara (azaz az a faj, amire egy jol kepzett rendszertanos azt mondja): amire egy tapasztalt scener azt mondja. Ugye Murphy? :)

    (Bery, mellesleg lesz demo funkciora? :))

  23. avatar iONic says:

    effekt = hatás, esetünkben kreatív szellemi termékként ránk, így minden demó vagy tele van effekttel, vagy ha úgy vesszük mindegyik egy nagy effekt, hatás ránk, mert hiszen azért beszélünk róla ennyit

    a wild nem wild demók különbsége szerintem nem abban van, hogy van-e benne effekt vagy nem, vagy mennyi, hanem hogy más a célja
    egyikben cél kell legyen újat mutatni, a másikban nem feltétlenül, ott inkább talán a mondanivaló vagy a vicc, persze mindkettő van mindkettőben csak az arányok mások
    [ módosítva Sep.16. 08:20 ]

  24. avatar slyspy says:

    szerintem a wild(anim) inkabb abban kulonbozik, hogy nem realtime.

  25. avatar iONic says:

    igaz, a nem anim wildokra gondoltam

    másrészt Beryhez hasonlóen én amúgy is mindent videóban kényszerülök nézni, mivel a notebook hw mindig kevés

    lehetne már egyszer egy kategória ahol effektpontszám*frameszám/hwigény szerű képlet alapján (is) értékelnék, díjaznánk az optimailzációra és valódi trükközésekre (mint a régi szép időkben) is odafigyelő stuffokat

  26. avatar abcug says:

    szerintem nincs igazan eles hatar wild es demo kozott. a lenyegi kulombseg a programozott szon van, nem is annyira a realtimeon (bar bizonyos szemszogbol a ketto ugyanaz :).
    emigyen az effekt egy programozott (jo esetben valos idoben de kodilag eloallitott) vizualis hatas.
    tehat par 2d sprite nem az, addig amig az a hardware korlataibol adodoan konnyeden eloallithato… a sprite multiplexeles c64-en mar az, mig akar 1 db. is plus4-en szinten, hisz ott nincs hardwares tamogatas. sokcsilliogigaflops-os pc-s cpu/gpu kornyezetben viszont mar nem igazan.
    masagin igy egy tokeletes pelda, a derbis es az asd-demok viszont nagyon nem. ez utobbiban a 2d layeres cuccok mellett is sok olyan dolog van ami csak letarolt fazisokkal / nem programozott kornyezetben (vagyis tipikus animacios / wild eszkozokkel) nem tudsz megcsinalni.
    ohhlala–>mindentol fuggetlenul, demotoolal hajtva is inkabb wild (de nevezhetjuk stilus demonak is akar, a lenyegen nem valtoztat :), mint hagyomanyos ertelemben vett demo. DE! ettol meg lehet elvezheto, szorakoztato es jo !!!

  27. avatar Bery says:

    Azért szerintem nem igaz, hogy a Debrist csak a rendezés, meg a design vitte. Mert ugye volt egy jó ötlet, aminek a megvalósításban nem csak a méretbeli technikák voltak lenyűgözőek, hanem a fények, a szétrobbanó feliratok, a tekeredő, csavarodó híd, a törmelékként leváló texturák, és ilyesmik, amik újdonságnak számítottak, és mondjuk nyilván kódból voltak, nem 8 layer egymásra helyezéséből. Ehhez nem csak grafikus és designer kellett. Én, mint kóder az ilyesmit jobban értékelem, azzal együtt, hogy a design demókat is díjazom.

    Ugyanakkor meg persze az egész arról szól, hogy tetszik-e a közönségnek, vagy nem. Aztán, hogy miért tetszik, az más kérdés, erről már csak elvitatkozgatunk :)

    Ionic, azért van a notebooktól egy jobb videokártyával bíró asztali gépem is, de kevés demó van, amiért bekapcsolom :) Ráadásul azokhoz néha már az is kevés :)

  28. avatar zoom says:

    Slyspy, ha wildot csináltál volna akkor meg azért nyávognának hogy lehetett volna realtime is :) Ez ilyen.

    Egyébként szerintem az van hogy azok az effektek amik nagyon gyakorivá és/vagy könnyen előállíthatóvá válnak az adott hardveren, nem lesznek többé effektek hanem átvedlenek dizájn-elemmé vagy eszközzé (ugye régen a 3d is effekt volt).

  29. avatar slyspy says:

    Na varjunk, en nem azt mondom, hogy nem volt a Debrisben kod vagy ilyesmi, csak azt, hogy a kod altal letrehozott vizualitas nem onmagaert volt, hanem a forgatoknyvet azaz a dizajnt szolgalta. Sok demo 3D engine-jeben van fenyhatas meg a satobbi. A debris egyetlen komolyabb es klasszikusan vett effektje az objektumok szetzuhanasa kokckakra meg tormelekre. Azaz ha szigoruan nezzuk egy darab effekt volt a demoban, a tobbi a 3D engine meg a design.

    Ja es azt leszogeznem, hogy nem az oohlalat ert kritikakkal van bajom, mert tisztaban vagyok a kepessegeimmel es a lehetosegeimmel, raadasul allandoan arra hajtottam, hogy ne demostyle latvanyt csinaljak, csak ez az effekt/nem effekt dolog elgondolkoztatott. Meg en is erzekelem, hogy ez nem egeszen “demo”, csak meg tudnam erteni miert. (habar ha elorol a layereket leszednem a hatterben mindig megy valami “effekt”)
    [ módosítva Sep.16. 11:05 ]

  30. avatar Travis says:

    Szerintem az effekt egy technikai megoldás, ami egy adott vizuális hatást ér el. Ebből a szempontból akár egy wild-ban is lehet effekt. A másik kérdés az effekt előállítási költsége. Ezt több tényezővel is lehet mérni (kód méret, az adott platform tudása)
    Az effektre, mint ingerre adott érzet a harmadik tényező. Ha sok demóban ugyan az az effekt van, akkor az nem vált ki akkora örömöt. Pont úgy, mint amikor egy ember pudingot eszik. Először finom, de ha két héten keresztül eszi az ember, akkor hiába mondják neki, hogy “de hát ez nem instant puding, hanem finom, főzött”, akkor sem fogja tudni megenni.

    A dizájn demók pedig olyanok, mint a tejszínhab a pudingon. Változatosságot jelentenek.

    Most már elég éhes lettem.
    [ módosítva Sep.16. 11:49 ]

  31. avatar abcug says:

    most, hogy mondod, azt igerte az asszony, hogy paprikas krumpli lesz kovaszos ubival… ma sem fogok kodolni :)))

  32. avatar Bery says:

    Demómat egy paprikás krumpliért…bahhh ;) (vö: országomat egy lóért :))

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára