Scene.hu

Demoscene és egyéb kockaságok

bp_tn.pngMivel az online közvetítésünkkel sikerült a scene.hu engine-jének határait megtalálni, ezért ebben az új cikkben folytatjuk a party záró akkordjainak közvetítését.

Ez az előző cikk közvetlen folytatása.
Hétfő, 9:09 (slyspy)

Amíg az eredményhírdetésre várunk, íme pár gondolat, ami már tegnap is megfogalmazódott bennem a party kapcsán, csak kómába estem, mielőtt megírhattam volna, (amit lehet, hogy jelként kéne értelmeznem, és kussolnom kéne). Nekem a legmaradandóbb élmény a C64-es Desert Dream, és talán azért, mert klasszikus scene-hagyományokat követve, arra a koncepcióra épül, hogy “Ezt kapd ki öregem, ezen a kis szar gépen ezt is meg tudtam csinálni!” Sajnos ezt tényleg csak a hardcore scenerek tudják értékelni. Ezzel szemben a Farbrausch-féle Debris-be egészen beleborzongtam, és nem azért, mert az járt a fejemben, hogy demót nézek, és váááá, másfél Mhz-en mit meg nem lehet csinálni, hanem mert itt már a vizuális megjelenítésnek olyan szintje látható, ami teljes mértékben felveszi a versenyt a nem realtime animációkkal.
Ezen a vonalon tovább haladva, eltűnődtem azon (Figyelem! Pár év múlva megmosolyogtató jóslat következik!), hogy, amikor az olyan atomerőműgépek (jó, van, aki szerint nem is kell neki atomerőmű), amin a Debris most elindul (mert hogy nálam indítás után a Windows nyomban arról érdeklődik, hogy szóljon-e a Microsoftnak, hogy nem indul el a ware, azaz olyan hamar fagy, ahogy csak tud.) majd elterjedté válnak, akkor vélhetően olyan fejlesztői rendszerek is lesznek, amikkel pont ilyen animációkat (demókat) tud (szinte) bárki készíteni (tán épp Chaos lesz az egyik fejlesztője :)) , hiszen nem lesz szükség renderelt animokra, mert nem lesz értelme, mert gyorsabban elkészíthető és kényelmesebb lesz a realtime stb stb… Elsőre azt gondoltam írni, hogy na az lesz valóban a scene vége, de aztán inkább azt írom, hogy kiváncsi vagyok, ez hogyan fogja megváltoztatni a scene-t. Mert végignézve a c64 demóktól a Debris-ig a scene történetét, hát volt néhány egészen meglepő fordulat. (pl. Second reality, State of the art stb.. stb…)
További érdekesség, hogy az egész Debris mindössze 180kb. (Jó, Frabrausch-éktől ez annyira nem meglepő.)

És akkor pár érdekesség, ami tegnap már kimaradt. Pl. itt van mindjárt ez Greatporn 07 viccelődés, meg ugye a megnyitó témája. Számos party-n voltam már, (most épp a Breakpointon nem :)), de a pornó már a legelején része volt a dolognak. Persze a pre-internet időkben meg lehetett magyarázni, hogy miért, hiszen csak személyesen lehetett cserélgetni az aktuális pornógyűjteményeket. (Mely lehetőséget nyilván ki nem hagyták volna a scenerek.) Ahogy azonban telt múlt az idő, és fogyott a fanszőrzet, az Internet egyre szélesebb körben vált és válik elérhetővé, és ahelyett, hogy mindenki otthona kis zugában töltögetné le a pornót, amikor csak kedve szottyan, az egyszerű scener elmegy party-ra és amíg nincs kompó, pornót töltöget. Talán hagyománytiszeteltből? Ezt senki sem értheti.
Blala mesélte a bandwith compo kapcsán, hogy valamelyik évben a party végén a három legtöbb pornót letöltő embert felcitálták a színpadra, és jutalmul átnyújtották nekik kinyomtatva a több kiló papírnyi log file-ukat. Ez lehetett aztán a fun!

Másrészt idén a nyolcvanas évek a party témája, ennek megfelelően a compo-k előtti szignál is valami c64-es zene, plusz a dekoráció is a múltat idézi. Meztelen nős poszter Samantha Foxszal, ífjú Bill Gates a címlapon:


Hétfő, 10:53 (slyspy)

Az előző cikk végéről lemaradt, úgyhogy íme egy erős kezdés: Trx-ről kiderült, hogy nagy Kewlers rajongó:

bp7_trx_tn.jpg

Köszi Blala a fotókért!

És most mindjárt eredményhírdetés.


Hétfő, 11:01 (slyspy)

Eredményhírdetés még sehol, de (hahaha) ahogy várható volt a tegnapi funcompo után, bemondták, hogy valaki keresi a hálózsákját. Most meg azt is, hogy természetesen a price giving még csúszik.

Hétfő 11:22 (Murphy)

Díjkiosztó még sehol. Amíg várakozunk, itt vannak a Gathering eredményei. Hivatalos results egyelőre csak a gamer compókról van, de a Pouet-en már körvonalazódott a végeredmény.

Hétfő 12:42 (Murphy)

A díjkiosztó még halasztódik, ellenben leadták a Gathering győztes intróját és demóját. Mindkettő korrekt volt. Ezután következett egy Clone A (Amiga klón) bemutató. A demonstráció egyszerű volt, egy floppy-ról elindították rajta az Arte-t, ami aztán hibátlanul végigment. Lezajlott a sokat halogatott Fast Demo compo is, mindössze két indulóval. A nyertes valószínűleg a Brain Control demo lesz. Címre sajnos nem emlékszem, de szórakoztató volt, ahogy a Timbaland együtt rappelt a Giana Sisters főhősnőjével.

A közönség közben lufikkal labdázik, de Maxie-t egészen más dolgok zavarják:

” fujj! undorító félmeztelen kövér férfiak rohangálnak fel-alá”

Volt még valami viccesnek szánt fotó kategória, de erről lemaradtam csúnyán.

Na és most 1 óra 40 perc késéssel kezdődik a díjátadó!

Hétfő 12:46 (slypsy)

Love fotó compo vagy mi volt. Két indulóval. Az első képen egy wc-csészébe ájuló színer feje és egy kilógó seggel alvó színer volt látható, a második induló meg két cigerattásdoboz szerelmét dolgozta fel egy fotóképregényben. Sajnos balvégzetű lett a szerelem, mert a fiú cigisdoboz jobban szerette a scene-t a lány cigisdoboznál. A produkciók mérsékelten voltak viccesek.

Hétfő 14:08 (Murphy)

No véget ért a díjátadó. A magyar indulók nagyjából hozták a papírformát, gratuláltunk nekik!

Results még nincs, de a lényeget már tudjuk. Íme a fontosabb, illetve magyar érdekeltségű kategóriák:

A magyar helyezetteket külön kiemeltük!

Pc 4k:

1. sprite-o-mat by Hazard-Designs
2. Galiwm by Ümlaüt Design
3. USBIPR by mercury & METALVOTZE

Pc 64k:

1. Phantom Eye Syndrome by Brain Control
2. pahorek by clrsrc
3. Threespace by Rebels
4. SCI by Fresh!Mindworkz

96k Games:

1. Sumotori Dreams – Archee

2. teenage mutant ninja puppets
3. kakiarts 8-ball by Kakiarts

C64 demo:

1. Chorus & Resource: Desert Dream
2. Oxyron: Natural Wonders
3. The Starforce: Industrial Revolution

C64 gfx:

1. Lick It Oldskool – Archmage_AOA_ITC
2. Wind Swing – Leon / SGR / Chorus
(mindössze 4 ponttal lemaradva!)
3. Fuer euch singe ich nicht by Fzool

Console demo:

1. Suicide Barbie by TBL
2. Matt Current by Shitfaced Clowns
3. Your Song Is Quiet (Part 1) by Inward/CPU

PC demo:

1. fr-041: debris by farbrausch
2. noumenon by Andromeda
3. STS-01: Lucy in the Sky with Deities by Synesthetics
4. Fairytale by Traction + Brainstorm
5. above by lkcc & Bauknecht

Hétfő 14:32 (Murphy & slyspy)

Véget ért a party, a kintiek indulnak haza, mi is lassan pihenőre térünk!

Először is szeretnénk köszönetet mondani mindenkinek (szigorúan abc sorrendben), akitől képeket, illetve információkat kaptunk:

- Blala
- BoyC/Conspiracy ^ Digital Dynamite
- Cargo/Singular
- Gargaj/Ümlaüt Design
- Maxie/Ümlaüt Design ^ W
- Pasy/Rebels ^ Fresh!Mindworkz
- Teo/Kangooroo ^ Exceed
- Unreal/Kangooroo ^ Faculty
- Vincenzo/Rebels ^ Fresh!Mindworkz ^ Singular
- Zoom/Conspiracy

(Ha valaki kimaradt volna, szóljon nyugodtan, nem szándékos volt a dolog, csak fáradtak vagyunk!)

Végezetül pedig egy fotó, a Breakpointra látogató Magyar különítményről:

bp7_mindenki_tn.jpg

Még egyszer gratulálunk mindenkinek, és köszönjük a támogatást és a figyelmet!

[Tovább a magyar eredményekhez…]

Categories: Party

26 Responses so far.

  1. avatar pohar szerint:

    remélem legalább egy órát késnek

  2. avatar Murphy szerint:

    esélyes, hogy fognak :)

  3. avatar Chip szerint:

    Jah, pedig piszkosul huznank mar haza…

  4. avatar Murphy szerint:

    Mik ezek a hangok?

  5. avatar pohar szerint:

    szerintem lufikat csikorgatnak

    közben lement a “photo love story compo”, ami felejthető volt (2 induló)

    és a Fast compo, amiben láthattunk egy igazán “fast” C64-es indulót, a második versenyző viszont poénos volt. amolyan magyar lamerdemo szerű :)

  6. avatar Bery szerint:

    Köszönet a delayed-online commentárért mindenkinek!

    Gratula minden indulónak!

    Archee game Cár-császár!

  7. avatar pohar szerint:

    ha jól számoltam a magyar helyezéseket:

    c64 demo 1. hely
    c64 gfx 2. hely
    96k game 1.hely
    4k intro 2. hely
    64k intro 3.hely

    nem is rossz ;)

    gratula mindenkinek!

  8. avatar netro szerint:

    gratula mindenkinek :)

  9. avatar d-lee szerint:

    Tomcat hogyhogy hianyzik a nagy magyar fotorol?

  10. avatar slyspy szerint:

    Vigyázzá, mer my finger is on the button. ;)

  11. avatar pohar szerint:

    az eredmények értékelésekor ne feledkezzünk meg a kedvenc lengyel barátainkról – a Racers csapatról – se, akik az igen impozáns 19ik helyet érték el a ‘half and a quareter’ c. demojukkal \o/

  12. avatar Murphy szerint:

    van már full results?

  13. avatar blala szerint:

    na harmadszor is megprobalom, most masik bongeszovel.
    szoval.
    van full results mar.
    es. tovabbi magyar erdekeltseg a 14.-ik demo. szinten impozans helyezes, de legalabb a lengyeleket jol megvertuk :))

  14. avatar slyspy szerint:

    aggya resulc. hol-e van?

  15. avatar Bery szerint:

    Végre videoban is elérhető lett az fr demo. Elkeztem nézni. Nagyon szép, mondom, na de ilyet a vezető game engine-ekben is látni (ami persze már önmagában is…!). Aztán elkezdődöt és pelenkát cseréltem. :) Azt hiszem, az ilyen arcok miatt volt érdemes kitalálni a 3D gyorsítós kártyákat. Szóval kész, holnap megyek egy gazdaboltba és veszek egy kapát… :)

  16. avatar Murphy szerint:

    itt a resuts

    [ módosítva Apr. 9. 19:53 ]

  17. avatar slyspy szerint:

    az ekvinoksz miért van fejjel lefelé grétingzelve? és miért a hund (kutya) felirat túrja szét a várost?
    az fr demóról beszélek. :)

  18. avatar Murphy szerint:

    Majd a gargaj megmondja :)

  19. avatar Lacoste szerint:

    Na most én megnéztem a Desert Dreams demót VICE-vel, mert nem láttam élőben a DTV-n. Hát annyira tudok ilyenkor örülni, hogy AGYONVERTÉTEK (1063 pont!!!) az Oxyront és a Fairlight-ot is!!! Nagyon szépen sikerült, nagyon jó a zene, HIBÁTLAN !!! Nagyon gratulálok a készítőknek!!!

  20. avatar slyspy szerint:

    Ez milyen már. Ezt írtam én:

    “Nekem a legmaradandóbb élmény a C64-es Desert Dream, és talán azért, mert klasszikus scene-hagyományokat követve, arra a koncepcióra épül, hogy “Ezt kapd ki öregem, ezen a kis szar gépen ezt is meg tudtam csinálni!” Sajnos ezt tényleg csak a hardcore scenerek tudják értékelni.”

    Ezt meg a pouet fórumában találtam:

    “didn’t really do it for me – absolutely 0 creativity here. i never really got the “look, the c64 can do this too, just suckier!” hype. maybe get a graphician and a designer next time and do something special with those mad coding skills. pigger.”

    Muhahaha.

  21. avatar Murphy szerint:

    Lacoste: gondolom a fairlight-nak te duplán örülsz ;)

  22. avatar pohar szerint:

    sly: lehet, hogy nagy hülyeséget mondok, de ha jól emlékszem, akkor a ‘hund’ szó szerint kutyát jelent, de szlengben valami olyasmi, mint a ‘király’.
    (Egyébként a popular demoban is látható)

  23. avatar Bery szerint:

    A C64 pouet hozzászóláshoz.

    Ebben az esetben elfogult vagyok ugyan, de én is inkább azt gondolom, hogy a scene inkább arról szól (főleg manapság), hogy alkotsz valamit, valami újat, egyedit, nem arról, hogy remake-elsz, más farvizén haladsz. Persze az poén, hogy egy régi, vagy új nagy demo-t kevesebb erőforásból megcsinálni, de ez az én mércémmel kevesebb, mint valami sajátot létrehozni. Ez tényleg inkább csak poén.

    De ez persze nem direkt a Resource, Chorus demonak szól, hanem úgy általában. Nekik respect azért, amit összehoztak, mert gondolom kemény meló van benne!

  24. avatar slyspy szerint:

    Na ja, de a c64 demók esetében nehéz esztétikumról beszélni mind zene mind kép tekintetében. Egy ilyen gépnél minidg az a teljesítmény lesz az első értékelési szempont, hogy pl. 16 színből ilyen képet, a SID-ből ilyen hangokat, 1MHz-ből ilyen kódot. És a scene-ben valaha csak ez a mentalitás létezett, ebből indult ki az egész. Éppen ezért írtam, hogy klasszikus scene-hagyományok, ezért csak nagyon meghatározott közegben működnek a 8bit dolgok. Egy nem scenernek kb. annyira furcsa ez az egész, mint nekem a japán kultúra.
    Magyarán nem sok tér van ez egyéb jellegű kreatívkodásra ilyen kis teljesítményű gépeken. Ebből a szempontból nézve egy kultikus amigás demó konverziója olyan plusz érzelmi töltetet ad a dolognak, ami mellett belefér, hogy a klasszikus kreativitásból (azaz kb. az én most pirosra csinálom ezt az effektet, mert eddig csak kékben volt ötletekból) kicsit áldozzanak a készítők, mert a végeredmény egy adott közeg értékrendjén belül nézve (itt most a “hardcore” scene) sokkal megbecsültebb lesz. Úgy gondolom ezt a koncepciót kitalálni, konzekvensen végigvinni az egész demón, és az ebből adódó technikai korlátokat megkerülni, hát ez is elég komoly kreativitás, mégha kicsit más értelemben is.
    Köszönöm a szót. :)

  25. avatar netro szerint:

    Én pont nemrég irtam ,hogy az eggyik olyan demo volt nekem a Desert Dream ,ami miatt elkezdtem demókat nézni anno,
    és nekem nagy élmény volt látni ezt c64en ,
    és biztosra veszem ,hogy egy ilyen remake készítése legalább annyi kreativitást igényelt mintha nem remake lenne .

    Gratula hozzá ,nekem nagyon tetszett :)
    [ módosítva Apr.10. 11:16 ]

  26. avatar Murphy szerint:

    Jaja, más módok kell kreatívnak lenni, de ha ilyen, kompromisszumok nélküli konverziót csinál az ember, az bizony elég komoly munka. És tele van olyan finomságokkal amit egy átlag felhasználó észre se vesz. Csomó minden pl kilóg az alsó felső-keretre, a vektorfilmben több mint 4 színt használnak…

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.