☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás [szavazás] Linuxos demó kódolás Reply To: [szavazás] Linuxos demó kódolás

#5020
avatarGeri
Member

Végszóként a játékfejlesztéses témához: dehogynem, volt. Épp most ír ide. :D
Kezdjük ott, hogy én game enginet használok a demókhoz is.

A kompatibilitási problémákhoz meg: dehogynem, bináris kompatibilitás – már jóideje – létezik, és nem csak papíron, hanem gyakorlatilag is. Pl a firefoxot is régebben binárisan adták ki, aztán ment mindenféle linuxon. Nem, nem volt 50 mega csak az “eksze”,

Másfelől meg sem a demófejlesztés, sem a játékfejlesztés nem arról szól, hogy az ember az os-specifikus szarokkal törődik. Inicializálni kell a grafikát (egy ultrakomplex desktop init kemény fél kbyte) a hangengine os-specifikus részeit külön meg kell írni (ez megintcsak kemény fél kbyte). az input kezelést meg kell írni megintcsak több os-re, ami ismétcsak fél kbyte, ha egy ultra-mega-komplex inputkezelésről van szó. A többi kód meg 1 mega, ahol az égvilágon semmiféle api specifikus dolog nincs. Egyedül a loaderekben, egy kis forráskódrészlet, ami kicseréli a \-eket /-re linux esetén, és ennyi.

Normálisan kell kódolni, és nem lesz bajj linux alatt se :P
Hogy hogyan? Erről fog szólni ez a topik.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára