☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás Demokészítés – alapok, tippek, trükkök Reply To: Demokészítés – alapok, tippek, trükkök

#2891
avatariONic
Member

Skacok, a modern világban hogyan illik megoldani a 3D megjelenítés szervezési részét? A OGL/DX gondoskodik ugye magáról a kirajzolásról, de az objektumsorrendekrről (pl. ha szövegekrőll is beszélünk) , sőt egyáltalán a textúrák vidmembe feltöltéséről, stb-ről nekem kell gondoksodni (legalábbis jelenlegi ismereteim szerint). Tehát a folyamatok fájlbetöltés és kirajzolás közötti részére gondolok. Nem tudom van-e külön neve ennek a résznek. És nyilván nincs szükségem egy játékhoz kellő 3D engine-re, elég lenne egy egyszerűbb is, tehát ilyen értelemben kérdezem. Pl. jelenleg azt sem tudom, van-e mód legalább az animációk “kihelyezésére” mondjuk kész, nyílt forráskódú, 3rd party cuccba. Avagy lehet-e valahogy egyszerűen menedzselni olyan fájl-formátumokat, amelyek már a mozgásokat, torzításokat is tartalmazza, és egyszerűen rábízni valamire? Van-e valami, aminek megmondhatom hogy a 0-20 mp ismételt world a 5.6 mp-en aktuális állapotának megfelelő helyzetben add vissza az objektumokat? (Kameráról, esetleg fényekről, plusz effektekről mondjuk gondoskodok én.) Vagy ezt a részt is mindig kódból intézzük manapság is, és mindenki maga csinálja? Ha igen, hogyan célszerű ezt mondjuk C#-ban implementálni? Nem szeretnék felesleges köröket futkosni.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára