A zseniális “Fanta in Space” készítői az X2008-on egy technikailag briliáns zenelemezzel is jelentkeztek. Nem csak a code, a cím is zseniális. Ami egy szójáték a hangchip nevével, miközben utalás a Sex Pistols-ra. Ez az első demo, amelyben egy 4 csatornás MOD szólal meg a SID-en, de az igazán perverz rész az, amikor hangchip nélkül, kizárólag a képernyő fényerejének változtatásával idéznek elő zenét.
A demo CSDB oldala:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=72678
Mivel emulátor változó sikerrel bírkózik meg ezekkel az újszerű SID nyúzásokkal, célszerű leporolni a C64-et, vagy kényelmesebbeknek itt vannak a muszikákat MP3-ban is:
http://www.scs-trc.net/x08/music/vicious_sid_mp3.zip
Még kényelmesebb megoldás tovább után megnézni a demo youtube verzióját, így viszont a VIC chip hangjáról marad le az ember.
Ez zsír!
Kegyetlen mit csinalnak mar c64 en!
Emulator alol kuksiztam a screensound part-nal semmi effect ahhoz valszeg real c64 kell :)
Más géptípusokon is vannak hasonló áttörések vagy csak a C64-re jellemző ez? (Vagy csak nagyon erős a lobby? :-) )
ez a vic chippes kb ugy szol mint amikor turbo ala veletlen az audiokazettat raktad be :D
Hát ez leginkább a C64 sajátja, főleg persze amiatt, mert elég komplex a hardver, és sokan használják mind a mai napig. Ráadásul a C64 és a spectrumok kivételével, a többi 8 bites gépen 90-es évek második felében nem is nagyon volt demoscene.
Nem vagyok nagy hardver tudor, de más gépek is elég komplexek. PC-n megértem, hogy nem akarnak kiaknázni olyan “fícsöröket”, mint az alaplapi hangkártya recsegése a vinyó műveletek hatására, hiszen ott sokféle komponens van. Nehéz lenne más konfiguráción reprodukálni. De olyan jól körbehatárolt gépeknél, mint az Amiga, GameBoy esetleg XBOX feltételezem van felfedezni való. Persze a felhasználói tábor igen erős limitáló tényező.
Mivel emulátor változó sikerrel bírkózik meg ezekkel az újszerű SID nyúzásokkal, célszerű a muszikákat C64-en meghallgatni.
Mar elnezest.
Spenot: lehet kicsit erős a megfogalmazás, próbáltam realista lenni. :)
Közben átfogalmaztam minden igényt kielégítőre. :)
[ módosítva Jan.22. 11:02 ]
travis,
– atari stn is van keretbontás
– 8 bites atarin felfedeztek fureszfog haromszog hullamformat (elvileg csak negyszog van)
– plus4en is vannak gfx trukkok (bocs most nem ugrk be)
– vic20on is
a c64en mar az a csoda hogy talalnak meg ujat, hozza kepest a tobbi gep szuz terulet.
Hát plus4-en is csináltak több bites digit, a c64 hullámformáit digiplayerrel emulálják, létezik vertikális és horizontális keretbontás, van fli, 400 pixeles y felbontás, bitmap módban akár pixelsoronként ki tudom választani, hogy a memória melyik szeletét lássam. Ezekre a tervezők anno minden bizonnyal nem gondoltak, és a gép messze nincs még 100%-osan felderítve. A C64 a nagyobb és aktívabb felhasználótábor miatt lényegssen jobban kiismert.
Komplexitás alatt kizárólag 8 bites gépekre gondoltam. Röviden, minél több regiszter, annál több lehetőség. C64 ebben nagyon jó, pl. össze se mérhető egy spektrummal.
[ módosítva Jan.22. 13:01 ]
ahhhh vegre megtalaltam !
http://morganleahrecords.com/mooglecharm/c64/drum%20studio.d64.gz
Drum Studio c64 1989-bol! gyerekkorom kedvenc DIGI szerkesztoje ;)
Nem 1 “csati” !
[ módosítva Jan.25. 17:16 ]
az új Vandalism Newsban le van írva a digi technikája részletesen. kb. ugyanaz mint ahogy poison elmagyarázta: amikor a hullámforma adot hangerőt elér akkor ott kitartják a hangot. mivel konstans időt várnak a számláló indítása és a hangerő “kirakása” között ezért a freki regiszterben lehet beállítani a kívánt hangerőt. extra poén az, hogy egy db csatornán egyszerre meg lehet csinálni hogy kitartanak egy hangot adott hangerőn, és közben elindítani a számlálót aminek az értékét majd kiteszik a DACra. aztán goto 10 :)