☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Breakpoint 2008 gfx compói

Posted by Grass on 2008-03-26, 09:13

bp008-jailbird-spring-kicsi.jpgAz év egyik legrangosabb scene eseménye vitathatatlanul a Breakpoint. Aki igazán nagyot szeretne “ütni” az vagy ide, vagy az Assembly-re küldi az alkotását. Szerencsére az utóbbi években a lassan megszokott “átlag alatti” grafikaversenyek helyett, egy egész minőségi kis válogatás jött most össze. Elsősorban persze a C64-es magyar scene vitte el a pálmát. Jailbird megérdemelten nyert, és Leon is nagyon szép képet készített. Helyezés szempontjából Unreal sem szégyenkezhet. Fanyaloghatunk persze azon, hogy most már egy kategóriában versenyez a 3D-s alkotás a “kézi” dolgokkal, de ez azért alakult így, mert csoportonként kevés a nevező. Az persze egy kicsit már unalmas, hogy ismét Helge nyerte a versenyt, de ezt már megjósoltam jó előre. Akit kicsit jobban érdekelnek a képek az a scene.org-on megtalálja a komplett archívumot. De nézzük a ranglistát, majd utána a személyes kedvenceket!

vagas.png
C64 grafika
01 699 Spring Comes to Bingen – Jailbird of Booze Design
02 556 Wanderer – Leon/SGR^CHORUS
03 424 This world is falling apart – Ragnarok^METALVOTZE
04 201 Supernatural – AMN / Resource
05 123 Innosense – Exile

Freestyle grafika
01 927 SMD 5 – helge ^ still hjb
02 842 Last Hope – Trenox / JUNK
03 625 Arrival – Prince^tOM
04 598 Shayren – Unreal / Kangooroo
05 509 Bat thingie says helloooo – DFeKT / JUNK
06 494 Power Merge – zeroshift
07 467 Pleased to Meet You – Glittermouse
08 428 BotCat – Adde
09 424 Dark Phoenix – Zagupi / HBC
10 375 Wrong Way … aaahhh SHIIIITTT!! – Oni
11 358 Russian Front – Laika loonies
12 355 Bullet dog – Maxim Lardinois
13 313 Dead Streetz – gencha
14 254 digital roses – azzaro/MadWizards+Floppy
15 243 synasticum – ps
16 242 Warsaw – Yrena
17 211 Snow hits – Beerqt/RR
18 208 HeiKo – RBY
19 194 Advice from a caterpillar – Friendly Stranger
20 191 Curse of the Immortal – Darklight & AceMan
21 158 amiga-memories_unit-a – AMI / Tristar
22 155 poor mouse flower – nomad | hicknhack
23 151 Borg Rise – Kaizu
24 100 Big Enough – Dranix

bp008-jailbird-spring.png
Spring Comes to Bingen – Jailbird of Booze Design

bp008-leon-wanderer.gif
Wanderer – Leon/SGR^CHORUS

bp008-amn-supernatural.png
Supernatural – AMN / Resource

bp008-helge_smd5_000.jpg
SMD 5 – helge ^ still hjb

bp008-trenox-lasthope_000.jpg
Last Hope – Trenox / JUNK

bp008-prince-arrival_000.jpg
Arrival – Prince^tOM

bp008-unreal_shayren_000.jpg
Shayren – Unreal / Kangooroo

bp008-dfekt-bat_000.jpg
Bat thingie says helloooo – DFeKT / JUNK

bp008-zeroshift-power_merge_000.jpg
Power Merge – zeroshift

bp008-glittermouse-pleased_to_meet_you_000.jpg
Pleased to Meet You – Glittermouse

bp008-final_catbot_nosig_000.jpg
BotCat – Adde

bp008-zagupi-darkphoenix_000.jpg
Dark Phoenix – Zagupi / HBC

bp008-laika-rusianfrunt_000.jpg
Russian Front – Laika loonies

bp008-maxim-bulletdog_000.jpg
Bullet dog – Maxim Lardinois

bp008-gencha-deadstreetz_000.jpg
Dead Streetz – gencha

bp008-azarro-digitalroses_000.jpg
digital roses – azzaro/MadWizards+Floppy

bp008-yrena-warsaw_000.jpg
Warsaw – Yrena

bp008-rby-heiko_000.jpg
HeiKo – RBY

bp008-friendly_stranger-caterpilar_000.jpg
Friendly Stranger – Advice from a caterpillar

Categories: Grafika | Tags

77 Responses so far.

  1. avatar Jailbird says:

    Edhellonnal közben rájöttünk mennyire számit az hogy a netes szavazórendszerben ott legyen egy screenshot versenyző produkcióról. AMN (és valószinüleg a Singularos wild is) szerintünk pont ezért esett ki a top3-ból, névről ugyanis elég nehéz visszaemlékezni az anyagokra, főleg 5-6 (vagy. 7-8) sör után :) És a C64 gfx-compo egyébként sem vonzott nagy közönséget a bigscreen elé, a legtobb látogató valószinüleg csak a hálózaton látta először a képeket. Szóval a jó screenshot pontokat hozott.

    A BP ritkán adott igazán jó grafikai compokat C64 szempontból. Általában 2, max. 3 jó kép van, a többi feledhető. Nagyon örültem volna ha Archmage is befejezi a rajzát hogy ő is erősitse a mezőnyt, de érthetően inkább úgy döntött hogy bulizik pixellezés helyett :)

    Leonnak gratula, pályafutása egyik legszebb rajzához. Még több ilyet, Leonóra! :)

  2. avatar Grass says:

    Igen Leon valóban jó kis képet alkotott, de te sem panaszkodhatsz!

  3. avatar zoom says:

    Igen, a thumbnail nagyon nagyon sokat számít. Én saját magamon is tapasztaltam hogy ahol nem volt és nem emlékeztem rá miaz, arra nem is szavaztam mert lusta voltam letölteni és kicsomagolni a zipet ott hajnalban, akármennyire is jó volt.

  4. avatar teo says:

    erre (thumbnail kell!) legjobb bizonyitek a 2. helyezett kep, ami a0-es lapokon volt par helyen kifuggesztve, es szerintem nem fert be a top3-ba. Unrealt viszont mindenkepp dobogora vartam.

  5. avatar Murphy says:

    A Freestyle grafikaban a 3. helyezett Prince^tOM képe ami engem elborzaszt. Nem értem, a szavazókat nem zavarta, hogy az összes figura kicsavart végtagú marionett bábu? :)

  6. avatar Unreal says:

    Thumbnail image kep kesobbi berakasaert koszonet Charlienak,(aki utobb szombaton berakta) mert ugye Teo nem tudta hogy azt is kell mellekelni mikor leadta a kepemet, de azert is koszonet Teonak, hogy leadta! Amugy igy van , right, ha nincs thumbnail kb 30-40% kal alacsonyabb pontokkal szamolhatsz…

    Teo, a 3. helyezettes csavo pakolta ki az egesz partyplacet a kepevel, de tavaly is ezt csinalta.. hat en azt mondom ha ilyen aron kellene gyoznom akkor sose gyozzek…

  7. avatar Bery says:

    Unreal képe abszolút van olyan, mint a győztes. A 2. helyezett nem rossz, de igazából nem is tudom. A 3. meg… Nem mondom, első 10-ben van helye, de a dobogón… Egyébként, Murphy, van valami érdekes ezekben a bábukban, lehet, hogy direkt ilyenek :)

    A C-64 első két hely meg nagyon jóóóóó! Gratula Jailbird, Leon!

  8. avatar Unreal says:

    Bery: 3. helyezett grafika: Poser rulez, ennyi…

    Amugy koszi!
    [ módosítva Mar.26. 13:13 ]

  9. avatar Grass says:

    A legnagyobb baj a 3D vs. szabadkéz egybeengedése. Szilárdan állítom: NEM LEHET OBJEKTÍVEN SZAVAZNI ÍGY!!!!

  10. avatar slyspy says:

    uubbazz elfelejtettuk a moire demohoz a screenshotot. :) mar mindent ertek. :)

  11. avatar teo says:

    igen a 3. helyezett kepre gondoltam, sorry! az a kep viritott a budi melletti falon :)

    moire demo meg mindenkinek beegett az agyaba, nem kellett screenshot. :D

  12. avatar blala says:

    ja, meg magunkra szavazni is elfelejtettem :)

  13. avatar Chrono$ says:

    Mindig nőcis kép nyer.. ezt már megállapítottam.. amúgy gratula!
    [ módosítva Mar.26. 21:42 ]

  14. avatar Grass says:

    Nőcis+szörnyes!

  15. asszem legkozelebb ciciket meg puncikat fogok rajzolni egy orbitalisan nagy sarkannyal, oszt akkor tenyleg legyakok mindnekit! :_) gracc meg1szer mindenkinek! :_)
    [ módosítva Mar.27. 10:03 ]

  16. avatar teo says:

    leon – aztan azt is leszolja majd a deekay :D

  17. avatar Edhellon says:

    Leon: en Jailbirdnek is mondtam hogy egy par cici fajoan hianyzik a keperol, de hiaba… :) Mondjuk igy is nyert. :)

  18. avatar Jailbird says:

    Leon: na ne b*ssz már fel :) Azért elég szépen kivetted már a részed a cicis-sárkányos motívumokból. Úgyhogy kéretik kisseb arcot mutatni a világ felé, graphikus uram :)

  19. igazad van jb! azt hiszem mindezt meg fogom fejelni olyan 3-4 screen-el es majd akkor tenyleg semmi eselyed sem lesz az en hiper-szuper scrollozos kepeimmel szemben! :_PPP

  20. avatar Murphy says:

    a cicis sárkányos képek már unalmasak, senkinek nem jut eszébe semmi eredeti? pl cicis autós… :)

  21. avatar Unreal says:

    Car dragon and girl2 coming soon :) 4eva

  22. avatar teo says:

    leon – vajon ki miatt lettek a scrollozos kepek nemkivanatosak partykon? :D

    nem beszelve soci hajtepeseirol :)

  23. avatar DeToX^DT says:

    vmi külföldit is engedhetnétek má nyerni :D

  24. avatar Murphy says:

    Leon & Jailbird: Az miért van, hogy a breakpointot ignorálja egy csomó neves C64 graikus, de egyébként meg folyamatosan töltik fel csdb-re a munkáikat? Aztán majd x-en megint összehoznak valami brutális GFX compót…

  25. murphy: sztem szeparalodas… es persze ilyen friend-ship dolog lehet a hatterben. ekes peldaja ennek a csdb-s szavazas es komment domping. vannak akik bratyiznak (pl. finnek, hollandok, etc etc) es nagy ivben szarnak mas (pl. magyar, lengyel etc.) grafikusok melojara, de nyugodtan szo lehet demorol, zenerol, akarmirol… mondjuk ezt lehet en baltazom felre, es mas az ok. de, hogy ez kozrejatszik, az biztos.

  26. avatar TrX says:

    amugy nemtudom megfigyeltetek-e, de ez rettenetesen nagyon kerek sorszamu post… :> 576 ! :D

    amugy meg ezuton is grat Jailbirdnek meg Leonnak meg mindenki masnak, akit illet :)

  27. avatar Edhellon says:

    Slyspy, lehet h. rohogni fogsz de szvsz ha lett volna screenshot a moire demohoz siman top tizes lett volna. Eleg nagy tapsot kapott a vegen, csak gondolom csomoan nem emlekeztek tobb mint husz demo utan hogy melyik is volt az…

  28. avatar slyspy says:

    en nem viccbol irtam, hogy a kimaradt screenshot sokat rontott a helyzeten. :)

  29. avatar pohar says:

    sly: ezzel már mi is megszívtuk pár éve

  30. avatar FooLman says:

    ki kene probalni eccer, hogy nem is inditasz demot, csak a screenshotot fakezod oda a lista vegere, akkor hanyadik leszel.

  31. avatar Murphy says:

    Engem az is érdekelne, hogy lehet-e olyan demót csinálni, ahol a screenshot csak ront a helyzeten. :)

  32. avatar Jailbird says:

    @Leon: nincs itt semmiféle klikkesedés. Valószínüleg azért gondolod így mert néhány képedre kevesebben kommentáltak CSDb-n mint ahogy azt eredetileg elvártad, közben meg Mirage, Joe vagy Mermaid képeire (megjegyzem jogosan) valag sok jó kritika jön – ami neked meg nem tetszik mert ellenfélnek érzed őket. Ne haragudj hogy így gondolom, de szerintem sokszor túl magasra emeled a lécet azután meg azon csodálkozol ha nem tudod átugrani és nem tapsol a közönség annyira amennyire vártad volna. Rendszeresen release-elő magyar grafikus egyébként is csak 2-3 van (te és én, esetleg még Poison-t beleszámolnám), a lengyelekről nem is beszélve. Én eddig nem vettem észre hogy direkt ignorálták volna a rajzaimat csupán azért mert nem vagyok holland vagy finn. Sőt néha megesik hogy egy-egy nyugat-európai grafikus igen szép munkája szinte észrevétlen marad. A többit majd személyes üzenetekben megbeszéljük, habár elmondtam már mindezt 100-szor :)

    @Murphy: ezúttal a legfőbb gond a múlt évben bevezetett személyes részvételhez kötött compo volt. Azok a neves grafikusok akik most hirtelen eszembe jutnak CSDb-s exkluzív rajzokkal, a már fent említett Mirage-on, Joe-on és Mermaid-en kívül esetleg még Oys és Higgie. Mirage eleve ritkán vesz részt compokon (munkafázisok, ugye ;), Joe-nak volt már BP-s rajza de gondolom most nem akart/tudott küldeni, Mermaid pedig általában északi partikra tartogatja a versenyképeit. 2006-2005 előtt pedig még nem volt divatban a CSDb-s kiadás, és az akkori egyéb C64-es grafikai compokra emlékezve mind ugyanolyan pocsékak voltak mint a Breakpointosok (max. 4-5 rajz, 1-2 kiemelkedővel). A mostani scene-en van kb. 10 kiváló grafikus, ha együtt versenyeznek akkor übercompó van, ha pedig csak 2-3 ad be rajzot, akkor meg olyan amilyen :) Fogadni merek hogy X-en ebből a 10-ből min. 8-nak ütős rajza lesz. Csak győzzük kivárni az októbert :)

  33. avatar Jailbird says:

    Bizony sokat számított a screenshot, én is észrevettem hogy néha a képpel ellátott indulókat preferálom ha nem emlékszem a többire. Úgy kellett vernem a fejemet az asztalba hogy név szerint visszaemlékezzek azokra a cuccokra amelyek jobban tetszettek a screenshotosoknál…

  34. avatar Edhellon says:

    Murphy: ott van az a “you must burn” vagy ilyesmi nevu demo, talan utolso lett. Bar ott nem igazan a screenshot, hanem egy 10 masodperces sample a zenebol rontana az eselyeket jelentosen. :)
    [ módosítva Mar.28. 12:38 ]

  35. avatar abcug says:

    de az igazan fair az lenne, ha nem irnak ki a keszitoket es a szavazasnal sem derulne ki, hogy ki csinalta. vagy mindjart a demo levetitese utan kene szavazni 1-10 ig :) szoval igazabol a parlamentben kellene tartani a kompot :)

  36. avatar Murphy says:

    no akkor lennenek csak nagy susmusok :D

  37. jb: most tortenetesen nem magamrol beszeltem es nem a szavazatokrol. ez ebben a kerdesben lenyegtelen. a csdb-s rilizek rontanak a helyzeten ez teny, de sem tavaly sem az elott sem pedig az elott nem volt gfx domping bp-n c64 kategoriaban! (ha jol emlekszem mindegyiken reszt vettem, es nem tapasztaltam ilyesmit…) es epp az a problema jb, h ikszre ott lesz a 10 utos grafikus munkaja, bp-n viszont NEM! es ezt hivjak klikkeskedesnek es szeparalodasnak, valamint party bojkottnak! ;_) amirol murphy is beszelt… valamint a felsorolt erveid, h munkafazis, ott kell lenni ez hulyeseg. (emlekezz nekem milyen munkafazist dobtak ki a szervezok iden… outline+ vegleges rajz :_/) ennyit a fazisokrol, az meg, h ott kell lenni, hat amn nagyon ott volt bp-n :_)
    [ módosítva Mar.28. 13:55 ]

  38. avatar teo says:

    leon – tavaly is elvettek utolag egy sractol a dijat, amiert nem volt ott partyn. asszem c64 zene kompoban.

    fazisaid ottvoltak az tuti :)

  39. avatar Jailbird says:

    @Leon: figyeld, te hoztad fel a CSDb-s kommentálgatósdit az előző hozzászólásodban, meg hogy így meg úgy ki van szúrva azokkal akik nem “tagjai” bizonyos belső C64-es köröknek. Én sem értettem hogy mi köze ennek a Breakpoint gyenge grafikus compojához… Arról van szó hogy rögtön összesküvés elméleteket gyártasz amint nem azt látod amit szeretnél. :)

    A további logikád szerint minden egyes party az X-en kívül bojkotálva van, ugye? Mert ha mutatsz nekem egyetlen olyan gfx-compot az utóbbi 2-3 évből amely annyira jobb volt a Breakpoint-énál, akkor visszavonom minden eddigi állításomat.
    Egyszerűen arról van szó hogy az X a legnagyobb presztizzsel rendelkező party c64-es szempontból, sok jó grafikus ott van a helyszínen, és én is szívesebben adnék ki grafikát olyan compon ahol a szavazók legnagyobb része a C64-es scene-ről származik.
    Klikkesedés, kirekesztés meg bojkottálás? Ugyan! Rémeket látsz.

    +Edit: Ezek mellett a Breakpoint hivatalos szabályai igenis kimondják hogy: 1.) a partyn személyesen ott kell lenni, 2.) min 4. munkafázist be kell adni (teljesen más kérdés hogy hány és milyen fázist mutatnak be utólag a közönségnek), 3.) A munkának nem szabad szerzői jogot sértenie.
    Hogy valaki megsérti a szabályokat és utólag megússza, addig többé-kevésbé rendben. A lelkiismeretére van bízva mindenkinek. Tény hogy mindez lehet visszatartó erő azok számára akik igazán becsületesen szeretnének versenyezni. Habár én szívesen lemondtam volna 1-2 szabályról annak érdekében hogy több grafika legyen és erősödjön a mezőny…

    [ módosítva Mar.28. 14:49 ]

  40. avatar Murphy says:

    Ha nem is teljeen, de azért én is hasonlóan látom mint Leon, a C64 scene manapság sokkal zárkózottabb mint 5,10 vagy 15 éve. A legjobb grafikusok közül sokan 8 bit only partyn kívül nem releaseltek már nagyon sok éve, így más platformok scenerei többnyire nem is láttak tőlük semmit. Ehhez jön az hozzá, hogy bizonyos grafikusok igen aktívan adogatnak ki képeket a CSDb-n, nekem ez a trend baromira nem szimpatikus.
    A Breakpoint szabályai persze olyanok amilyenek, ez legalább ugyanennyire nem jó szerintem.
    [ módosítva Mar.28. 15:41 ]

  41. avatar Jailbird says:

    Kevés a C64 grafikus és kevés az olyan multiplatform party is ahol el tudnának indulni direkt C64 gfx compo kategória alatt… A CSDb-s képkiadogatás számomra sem tetszik, az már ilyen attention whore hozzáállás :)
    Hm, de szerintem relative elég szolidan jelennek meg C64-es cuccok itt-ott. Véleményem szerint azért vannak nagyobb C64-es party(k)ra tartogatva a komolyabb munkák mert mégis szebb/jobb/érdekesebb egy olyan helyen kiadni release-t ahol jelen van a scene hatalmas hányada és nagyobb figyelmet kap mint egy multiplatform rendezvényen.

    [ módosítva Mar.28. 16:17 ]

  42. avatar Murphy says:
    Kevés a C64 grafikus és kevés az olyan multiplatform party is ahol el tudnának indulni direkt C64 gfx compo kategória alatt…

    Épp ezért nem értem, hogy miért nins presztizse számukra egy Breakpointnak…

  43. avatar Jailbird says:

    Hm, ezt talán azoktól kellene megkérdezni akik nem adtak be rajzot a compora :)
    De amint már említettem, általában a C64-es grafikai compok egyébként is elég vérszegények szoktak lenni, az egyetlen kiemelkedő verseny az X, és az is csupán “ne már hogy nem adok ki X-en”-féle indíttatásból :)
    Szóval BP csak egyike azoknak a partyknak ahol van egy gyenge compo. Más scene-ek számára lehet hogy többet jelent, de úgy látszik a C64-es scene-t sajnos nem tudja átlagosnál jobban feltüzelni a bingeni rendezvény…
    [ módosítva Mar.28. 23:25 ]

  44. avatar slyspy says:

    Jailbird, Leon! Ti mivel rajzoltok? C64-en? Vagy valami pc-s wareval?

  45. avatar Unreal says:

    Pixel perfectn a partynote szerint , ha jol emlekszem a kivetitore:)
    [ módosítva Mar.29. 09:13 ]

  46. avatar Jailbird says:

    @Slyspy: Unreal-nak igaza van. Ezúttal mindketten Clarence Pixel Perfect IFLI editorját használtuk C64-en.
    PC-s waret személy szerint általában csak demo design-hoz használok vagy esetleg abban az extrém esetben ha partyn kell befejeznem a compo képemet, ilyenkor jó szolgálatot tesz Oswald Project One tradicionális pixel tool-ja. :) Lényeges különbség a Project One és az egyéb C64-es editorok között mondjuk annyi hogy természetesen jó az egér support, sokkal kezelhetőbb a zoom/prevew mód és tabletet is be lehet vetni rajzoláshoz.

    [ módosítva Mar.29. 11:01 ]

  47. avatar slyspy says:

    Project one az 404. nem sikerült máshonnan sem letölteni. Nem küldené el valaki?

  48. avatar Jailbird says:

    Feltettem ide:
    http://www.arnoldcistai.net/bin/tools/pc/ProjectOne-05.zip

    Sly, táncsak nem pixellezni támadt kedved? :)

  49. avatar slyspy says:

    Jailbird! Köszi! Szélesítem a horizontot. :)

  50. re all!

    amiota clarence megcisnalat a pixel perfectet, azota nem vagyok hajlando masban pixelezni! ;_))) osw altal keszitett p1-et konertalasra ill utomunkakra hasznalom mc modban. de mc-ben is jobb szeretem a draz-paint rajzprogit, azt meg mostansag vice alatt szoktam hazsnalni… de pixel perfectnek nagy elonye h VAS-on lehet igazan jol hazsnalni!

  51. avatar Jailbird says:

    @Leon: Csak vason lehet igazan jól használni, nem? :) Kifolyna a szemem míg emu alatt megrajzolnék egy IFLI-t PP-ben. :)

  52. jb: ded de! ez teny es valo, ellenben ha jol tudom pont te vagy az, aki iflit pixelezget p1 alatt! ;_)))) nekem meg az nem menne, hogy latom a hi-res pixeleket es hasra csapva kitalaljam, h azt a 2 hi-res pixelt a c64 vajh h es mi modon fogja osszekavarni interlace modban… ;_)

  53. avatar Jailbird says:

    @Leon: uh félreértettél, Pixel Perfect-re értettem, nem a pixellezésre általában…

  54. avatar slyspy says:

    mondjatok mar el, hogy van ez az interlace dolog c64-en!
    meg hogy miert nem latszik pc-n?

  55. avatar teo says:

    fuggoleges, nem pedig vizszintes mint amigan.

  56. avatar slyspy says:

    de a strip pokerban vizszintes volt. :) (na jo, ott ket kep volt villogtatva)

  57. avatar Murphy says:

    slyspy: adott két multi (160×200) felbontású kép, amiket framenként felváltva jelenítesz meg, de az egyik 1 pixellel el van tolva jobbra. ezzel a vízszintes felbontás kvázi megduplázódik, persze csak érzetre, hisz minden pixeled kicsit mosott lesz vízszintesen, így a szomszédos színek harmóniája kifejezetten lényeges, és ugye valóban 1 pixel széles vonalad továbbra sincs.

  58. avatar Jailbird says:

    @slyspy: az interlace lényege a Murpy által vázolt optikai csalódáson alapuló technika. C64-en igen szépen összemosódnak a szinek és inkább csak puha ricegést lehet érzékelni (abban az esetben ha jó a pixelezési technika). PC-n 50hz alatt kellene hogy frissüljön a kép az optimális interlace emulációhoz – egyéb esetben inkább egy sztroboszkóphoz hasonló effektust fogsz észlelni és az emulált interlace-elt kép rövid szemlélése után kb. így nézel majd ki :)

  59. avatar slyspy says:

    na de akkor most azoknak a kepeknek, amik ifliben vannak, es en png-ben nezem oket, mennyi kozuk van az eredeti kinezethez?

  60. avatar Murphy says:

    http://noname.c64.org/csdb/release/viewpic.php?id=64184&zoom=1

    Ha megnézed mondjuk ezt a képet, jól látszik, hogy ez a kép kicsit mosott, kevésbé konkrétak a pixelek. Egyébként CSDB-re álltalában szeretik pal emulációval felrakni a képeket, interlace képeknél meg kötelezően így illik.

    Összehasonlítás képpen, egy sima 160×200-as fli kép:
    http://noname.c64.org/csdb/release/viewpic.php?id=53729&zoom=1

    A Jailbird egyébként készül egy cikkel ahol bemutatja az összes lényeges videomódot… (már jó régóta ;) )

  61. avatar slyspy says:

    jailbird kapcsolj rá, mert igény van rá! :)

    És az mi az, hogy PAL emuláció? ez a mosott pixelezés?
    [ módosítva Apr. 1. 09:04 ]

  62. avatar Murphy says:

    jaja, hogy monitoron is tv szerűen nézzen ki…

  63. avatar teo says:

    ja, kicsit zajosabb es mosottabb a kep.

  64. avatar slyspy says:

    Akkor hogy osszegezzem: pc-n vegul Oswald editoraval sem lehet igazan jol megcsinalni egy c64-es grafikat mert az interlace-t max elkepzelni, de latni nem lehet? es meg az emulator sem az igazi?

    de akkor hogy-hogy nincs erre valami megoldas?

  65. avatar Murphy says:

    slyspy: két állapot van, interlace grafikát csinálsz vagy sem. Ha nem interlace grafikát csinálsz, akkor tökéletesen lehet pc-n dolgozni, ha interlace-t akkor a színek keverése villódzása miatt legjobb tv-n rajzolni. Szóval teljesen jól lehet rajzolni pc-n, de, hogy a végeredmény minél kevésbé legyen vibráló hatású, a legtöbben szeretik az interlace képeket eredeti gépen csinálni. Hogy az elejétől kezdve, vagy csak egy végső fine tunningra, vagy arra se, az már egyén függő… A VICE pal emulációja viszonylag jól visszaadja a tv képét, de még mindig túl konkrét, túl éles, sokkal jobb minőségű mint egy tv.

    Egyébként meg a TV szerintem nem érdekel senkit, az emberek vagy emulátorral látják a képedet VICE-ból, LCD monitoron, vagy a partyn projektoron. :D
    [ módosítva Apr. 1. 15:14 ]

  66. avatar Oswald says:

    sly, ha egy TV-re ra tudod dugni a pcdet, akkor ugyanazt fogod latni mint c64en. Mirage Timantese meg emulalja mar a palt egy picit. kiprobalhatod azt is. Egy kicsit (nagyon) meg tul van lihegve ez a crtn mashogy nez ki a kep dolog. meg valami, a p1 bugos, ha fli kepet akarsz akkor nem ajanlom mert a pixelek 5%at mentes utan tonkre fogja vagni. :) (fli =soronkenti (vagy ritkabban) kepernyo memoria valtogatas, ettol a szineket surubben lehet pakolni, mert bitmap modban a kepernyo memoria szinmemoriakent funkcional)

  67. avatar slyspy says:

    Oswald! A P1-ben nem mukodik az interlace mod megjelenitese (editor kepernyon oke). az csak nalam, vagy az is bugfeature? :)

  68. avatar Oswald says:

    sly, bugfeat, probald ki masik vason nehol megy nehol nem. (a default vb timer object nemszereti az <50hzet.. asszem azert van)

  69. avatar slyspy says:

    na ezt a teves dolgot meg ki fogom probalni. koszi mindenkinek az infokat!

    meg egy kerdes: nincs valahol egy osszegyujtott leiras a c64-es screenmode-okrol?

  70. avatar Oswald says:

    egy kicsit sloppy de itt van egy:

    http://www.studiostyle.sk/dmagic/gallery/gfxmodes.htm

    a tudomany mar haladt miota azt az oldalt irtak: manapsag az a divat hogy hires fli-t kevernek spritelayerekkel, es ezt varialgatjak. de ezekben a modokban csak 1-2 ember tud rajzolni. :)

  71. avatar Murphy says:

    Oswald: Pont ugyanezt mondtamén is sly-nak tegnap este :)
    [ módosítva Apr. 2. 14:47 ]

  72. avatar Edhellon says:

    Osw, mi ez a P1 tonkreteszi az FLI pixelek 5%-at bug, ez valami uj? :-) Archameg csinalt vele jopar FLI kepet es nekem nem tunt fel, hogy kulonosebben bugosak lennenek. :-)

  73. avatar Oswald says:

    Ed, hát úgy egy éve tudom már :) a legnagyobb szívás, hogy képtelen vagyok debuggolni, mert nem tudom reprodukalni a bugot. a kodot atneztem mar 20x.. sajnos ez az egyik legnagyobb faktor amiert elment a kedvem a p1irastol :/

  74. avatar Murphy says:

    hogy lesz így plus/4-es project one?

  75. tyuu! :_) azert azt zarojelben megjegyeznem, hogy 2 fele modon “szokas” kirakni .gif, .png .akarmi formaban a c64 lacalt kepeket, az elso verzio az ami be lett linkalve, ilyenkor lathato ahogy a 2 szomszedos pixelszint osszemossa a lace mod egy kulonallo 3. szinne. a masik pc-s grafikus megjelenites, az amikor a screenshot csak a c64 16 szinet tartalmazza, semmi elmosas, semmi osszemosas, csak a 320*200 es hi-res picelek. erre egy pelda:

    http://noname.c64.org/csdb/release/viewpic.php?id=3754&zoom=1

    en szemely serint jobban szeretem az elmosodott screenshotokat, az jobban visszaadja az “eredeti feelinget”…

  76. avatar Oswald says:

    Murphy, turelem mar csak par ev .))

  77. avatar Unreal says:

    lesz plusira project one ? cool :)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára