☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

GDC 2008 – Összefoglaló

Posted by Murphy on 2008-02-26, 09:24

gdc08.jpg Lezajlott a GDC 2008, a világ legnagyobb játékfejlesztőknek szóló szakmai konferencia. Hogy ez milyen szinten érint egy átlagos demoscenert? A Siggraph mellett itt esik legtöbb szó a realtime grafika legújabb fejlesztéseiről, a legtöbb a témában otthonosan mozgó cég készül is valamivel.

Mik voltak a legizgalmasabb bejelentések?
A Sony saját belső fejlesztésű Cross platform (PC, PS3) 3d engine-jét (PhyreEngine) és a hozzátartozó toolokat hamarosan mindenki számára elérhetővé teszi
A Havok-ot, a jelenlegi piacvezető fizikai engine-t ezentúl bárki letöltheti, és nem kereskedelmi célokra ingyen használhatja (A konkurens Ageia már régebb óta hozzáférhető hasonló konstrukcióban. Egyébként utóbbi cég egyik oszlopos tagja egy bizonyos Pierre Terdiman, aki annó a Bomb! Eden című demóját is jegyezte)

No és milyen látványos bemutatók voltak?

Unreal engine új feature-ök

Realtime Ambient Occlusion, Soft Body fizika, Új vízmodell
Az Enlighten nevű cég realtime radiosity SDK-jának bemutató videói


Látványos Tech-video

Az eszközök használatának bemutatása

Cryengine videók

Az ismert Sony Bravia reklám paródia jellegű realtime megvalósítása

Egy video, hogy mire lehet még jó a Cryengine a játékokon kívül

Néhány közepesen érdekes játékvideo is kikerült, ha érdekel, itt érdemes körülnézned.

Categories: Vegyes | Tags

10 Responses so far.

  1. avatar Murphy says:

    Elsőre számomra se volt egyértelmű, a Cryengine bemutatóban nem labdák pattognak, hanem teapot-ok! :)

  2. avatar Gargaj says:

    a “kommercionális” (jáj!) az magyarul “kereskedelmi” :)

  3. avatar pohar says:

    és a “flexibilis content pipeline” ? :)

  4. avatar Murphy says:

    Jó dolog, hogy figyeltek a helyesírásra, de szerintem ne a hírhozzászólásokat szemeteljük tele ilyesmivel, hanem pirvát üzenet, msn, icq, skype, mail, telefon, izlés szerint… Ez az adminokra különösen érvényes, ugye Gargaj :)
    [ módosítva Feb.26. 13:57 ]

  5. avatar kt says:

    Meggyőző volt ez az Enlight bemutató, de szerintem nem lesz egy sikersztori…

  6. avatar Jimmi says:

    És újfent szomorkodhatunk, hogy a Khronos a negyvenkettedik csúszás után a GDC-n sem mutatta be az OpenGL 3-at.

  7. avatar blala says:

    En mar megint az toketeles ignorancia mogul beszelek :) de nem ugy volt, hogy a Khronos nelkul meg csak elkepzeles se lenne az ogl3-rol, mert annyit tokoresztek a tobbiek?

  8. avatar Gargaj says:

    egyebkent tok viccesen ironikus a nevuk :)

  9. avatar Murphy says:

    blala: maximálisan egyetértek. Khronos nélkül semmi nem is történne.

  10. avatar Jimmi says:

    Murphy: a probléma az, hogy így sem nagyon történik. Szeptemberre (!) igérték az OGL3 specifikációt.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára