Lezajlott a GDC 2008, a világ legnagyobb játékfejlesztőknek szóló szakmai konferencia. Hogy ez milyen szinten érint egy átlagos demoscenert? A Siggraph mellett itt esik legtöbb szó a realtime grafika legújabb fejlesztéseiről, a legtöbb a témában otthonosan mozgó cég készül is valamivel.
Mik voltak a legizgalmasabb bejelentések?
– A Sony saját belső fejlesztésű Cross platform (PC, PS3) 3d engine-jét (PhyreEngine) és a hozzátartozó toolokat hamarosan mindenki számára elérhetővé teszi
– A Havok-ot, a jelenlegi piacvezető fizikai engine-t ezentúl bárki letöltheti, és nem kereskedelmi célokra ingyen használhatja (A konkurens Ageia már régebb óta hozzáférhető hasonló konstrukcióban. Egyébként utóbbi cég egyik oszlopos tagja egy bizonyos Pierre Terdiman, aki annó a Bomb! Eden című demóját is jegyezte)
No és milyen látványos bemutatók voltak?
Néhány közepesen érdekes játékvideo is kikerült, ha érdekel, itt érdemes körülnézned.
Elsőre számomra se volt egyértelmű, a Cryengine bemutatóban nem labdák pattognak, hanem teapot-ok! :)
a “kommercionális” (jáj!) az magyarul “kereskedelmi” :)
és a “flexibilis content pipeline” ? :)
Jó dolog, hogy figyeltek a helyesírásra, de szerintem ne a hírhozzászólásokat szemeteljük tele ilyesmivel, hanem pirvát üzenet, msn, icq, skype, mail, telefon, izlés szerint… Ez az adminokra különösen érvényes, ugye Gargaj :)
[ módosítva Feb.26. 13:57 ]
Meggyőző volt ez az Enlight bemutató, de szerintem nem lesz egy sikersztori…
És újfent szomorkodhatunk, hogy a Khronos a negyvenkettedik csúszás után a GDC-n sem mutatta be az OpenGL 3-at.
En mar megint az toketeles ignorancia mogul beszelek :) de nem ugy volt, hogy a Khronos nelkul meg csak elkepzeles se lenne az ogl3-rol, mert annyit tokoresztek a tobbiek?
egyebkent tok viccesen ironikus a nevuk :)
blala: maximálisan egyetértek. Khronos nélkül semmi nem is történne.
Murphy: a probléma az, hogy így sem nagyon történik. Szeptemberre (!) igérték az OGL3 specifikációt.