☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Ezek itt a nagyon:

agenda.jpgBár már ajánlottuk Smash/Fairlight blogját, de ezúttal különösen érdekes és részletes bejegyzést írt az egészen egyedülálló és Breakpoint-győztes demo készítéséről. Érdemes elolvasni.

A tovább után pedig megnézhető a demo.

Tovább…

Sándor fórum.

Írta Murphy - 2010-04-30, 08:57

Szeretném hivatalosan is bejelenteni: elkezdtük fejleszteni Sándort.

Aki nem tudná, miről van szó: A BitJam Podcast 68. részéhez készült kép nagy sikert aratott, nem csak demoscene körökben, hanem ismerősök/barátok között is. Ennek örömére valaki kitalálta (már nem emlékszem ki volt, de köszi az ötletet! :) ), hogy játékot kellene csinálni belőle. S lőn, nekiálltunk. Alább található a játék fóruma, egyelőre még kevés tartalommal, de folyamatosan frissíteni fogjuk, ahogy a játékkal haladunk.

http://dbence.metacortex.hu/nova

Beküldte vincenzo

Breakpoint 2010 – A 3Sat-on

Írta Murphy - 2010-04-28, 06:24

Idén is jelen volt a Breakpointon a 3Sat, akik egy egész korrekt riportot raktak össze a partyról. Ugyan németül csak felületesen értek, de az önmagában hitelessé teszi a riportot, hogy olyan ismert és elismert arcok beszélnek, mint Scamp a Breakpoint főszervezője, Gopher/Alcatraz, vagy Fiver2/Farbrausch. Jó lenne még sok ilyet riportot látni más rendezvényekről is.

Adventure in Time

Írta Murphy - 2010-04-26, 13:51

adventures_in_time.gifA demoscene fő profilja vitathatatlanul demók készítése, de minden platforomon feltűntek democsapatok által készített játékok is. A Commodore plus/4 ilyen szempontból rendhagyó gép volt, mert a scene megszületésének időpontjában a játékfejlesztés szinte már teljesen megszűnt rá, egyedül itthon, a Novotrade adott ki még pár évig a játékokat. Így a demók mellett a saját fejlesztésű és konvertált játékok is fontos szerepet töltöttek be a scene releasek között. Ati hívta fel a figyelmünket, hogy sok év után végre egy új, komolyabb  platformer jelent meg a gépre magyar és olasz kooprodukcióban. A játék a klasszikus hagyományokat követi, vékonyka sztori, kőkemény hajtépős-joystick törős játékmenet, és nulla jutalmazás a játékosnak egész a győzelemig. Talán épp ezért követelték a plus4world-ön a joystick verziót, hogy legyen mit időnként a földhöz vágni… Bevallom, örökélettel sikerült csak végigjátszanom, persze ez is csak amiatt volt lehetséges, mert újjáéledés után pár másodpercig sérthetetlen a player karakter.

A játék a pouet-en, és a Plus/4 World-ön.
http://pouet.net/prod.php?which=54903
http://plus4world.powweb.com/software/Adventures_In_Time

A játékhoz korábban készült egy vírusmarketing beharangozó demo is:
http://plus4world.powweb.com/software/Time_Travel_Slideshow

Tovább után kaptok pár házi fejlesztésű cheatet, (ez van, mikor épp szentimentális hangulatomban vagyok) és persze egy gameplay videót.

Tovább…

2009 óta a SIGGRAPH új eseménnyel gazdagodott. Immáron külön kategóriát és vetítést kaptak az elmúlt év legjelentősebb valós idejű grafikát bemutató programjai. Ez úgy hangzik mintha demókról lenne szó? Valóban! Játékok mellet mindenféle kisérleti valós idejű szimulációt és animációt várnak, bármit, ami kis ízelítőt ad, hogy mi lehet a realtime számítógépes grafika jövője.

Már nem sokáig, ugyanis április 28-a a jelentkezési határidő.

Jelentkezés és bővebb információ a SIGGRAPH oldalán:
http://www.siggraph.org/s2010/for_submitters/live_real-time_demos

Parrot fotótutorialja

Írta slyspy - 2010-04-23, 15:44

beauty.jpg A fotó-compók egyre népszerűbbek a partykon és láthatóan komoly igény mutatkozik a hogyan készült cikkekre is, ezért örültem különösen annak, hogy Parrot ajánlkozott, hogy megírja, hogyan dolgozik egy profi.

Ha valaki úgy érzi, hogy szívesen írná meg bármilyen témában, mi módon készült valamilyen alkotása (demo, kép, zene, vagy bármi egyéb) az ne tartsa vissza magát, küldjön emailt és a részleteket megbeszéljük.

A tovább után következik a lényeg.

Tovább…

podcast104.jpg

Vincenzo nagyon unatkozott, és mivel annyi remek release született, az utolsó(?) Breakpointra elkészített egy újabb válogatást. Április 25-én, vasárnap este 8-tól hallgathatjátok a Bitjam rádión, majd rögtön utána folytatódik a Bitjam Podcast űrutazása is.

Ráhangolódáshoz hallgasd meg ez előző részeket:
http://files.exotica.org.uk/?file=bitfellas/podcast/hardread_podcasts/hardread_podcast_42_18042010.mp3
http://files.exotica.org.uk/?file=/bitfellas/podcast/bitjam_102.mp3

Link: http://www.bitfellas.org/comment.php?comment.news.3258
http://195.24.224.77:8086/bitjam.ogg
http://195.24.224.77:8086/bitjam.mp3

Beküldte: Pohar

Iconoclash – Navis blogja

Írta slyspy - 2010-04-19, 08:01

iconoclash.pngEddig valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva nem adtunk hírt Navis/ASD néhány hónapja futó blogjáról, de most pótoljuk. A blog eredetileg egy Assembly-re készülő (mega)demo kapcsán indult, de nem kizárólag a demo készítése a témája. A legutóbbi bejegyzás alapján úgy tűnik, hogy a demo nagyrésze el is készült, és az eddig elejtett utalások alapján valami egészen komoly produkcióra számíthatunk, de majd meglátjuk.

Aki még további érdekes infókra vágyik a demokészítésről, az nézze meg Smash/Fairlight blogját.

Bitjam sapi

Írta slyspy - , 07:49

bitjamsapi.jpgEbből nem csinálunk rendszert, de kivételesen megmutatjuk hege88 vaterás aukcióját, mivel a tárgya elég vicces. Én nem is értem, miért akarja eladni, főleg így tavasszal. 

bitjamradio.jpg

2010.04.18-án 20 órától dupla podcast premier adással jelentkezik a BitJam Radio!

Hosszú kihagyás után ismét elkészült egy új Hardread Podcast rész (42!), elsőként ezt játszuk le, majd utána a BitJam Podcast aktuális, 103. része következik.

Témák: Breakpoint 2010 music compo válogatás és Rock around the Bit.

Hallgasd te is:
http://bitjam.bitfellas.org

Beküldte vincenzo

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára