☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás [szavazás] TitaniumGL

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #1406
    avatarGeri
    Member

    A TitaniumGL egy OpenGL driver, amelynek a jelenlegi kiadott változata egy opengl to direct3d wrapperként szolgál régi és új videókártyákhoz egyaránt. A szoftver ingyenesen letölthető és terjeszthető az eredeti csomagolásában, donation esetén direkt a gépedre optimizált verziót fordítok neked. Ha valaki el szeretné helyezni egy szoftverében/demójában/játékában a cuccot, az küldjön támogatást. Pay what you want.Milyen gépeken van értelme? —————————————-Olyan gépeken hasznos, ahol az user nem telepítette fel rendesen a drivert (pl mert azt sem tudja hogy mi az) és ennek következtében nincs OpenGL gyorsítás (a windowsba épített driverek nagy része ilyen). Továbbá a régi gépeken hasznos, például az olyan S3, Intel, SiS videókártyákkal szerelt gépeken ahol a VGA nem tud OpenGL-t, de d3d-t igen. Hogy üzemelhetem be? ——————————— A TitaniumGL-t egyszerűen bemásolod a projekted exe állománya mellé. A fordítóprogramban nem kell semmiféle libraryt átállítani. A TitaniumGL opengl32.dll-ként érkezik. Nem kell installálgatni semmit. csak copypaste. Hogy működik? ——————— Az OpenGL API-t Direct3D segítségével fogja emulálni, a wrapperelés által hardveres gyorsítást nyújtva ezzel a szoftvered számára. Kik azok a fejlesztők, akiknek ez hasznos lehet? —————————————————————– A TitaniumGL azoknak a C és B kategóriás játékot fejlesztő embereknek jön jól, akik a játék kompatibilitását szeretnék maximalizálni, minimális erőbefektetés révén. Na meg persze a demókódereknek is. És természetesen a végfelhasználóknak is szintén jól jöhet, akik a fentebb ismertetett problémákkal szembesülnek. A wrapperelés mennyire lassú? ——————————————– Természetesen d3d módban sokkal lassabb lesz a szoftvered, mint OpenGL módban, de egy átlagos B vagy C kategóriás játék bőven élvezhetően és játszhatóan fog futni. A quake3, xmoto, tuxkart, return to castle wolfenstein és hasonló kaliberű játékok remekül játszhatóak. A wrapperelés mennyire lassít be, hogyha csak OpenGL-re irányítja át a függvényeket? ——————————————————————————————- A TitaniumGL a rajta átfolyó parancs-stream sebességét elhanyagolható mértékben, tipikusan megközelítőleg 4%-al lassítja be. Mennyire gyors a szoftveres renderelés? ——————————————————– A szoftveres renderelés egy 4 magos számítógépen 640x480as felbontásban játszhatóan fog vinni egy átlagos C kategóriás játékot. Ha kevés alpházott textúrát és blendinget használsz, úgy 50.000 polygonig játszható, tehát kb 25 fps körüli sebességgel fog futni. Ez mind a windows beépített szoftveres rendererjéhez, mind a mesához viszonyítva hatalmas és egyedülálló sebesség. Mit támogat a TitaniumGL? —————————————- A szoftver honlapján elolvashatóak a támogatott featureok és a tesztelt videókártyákról is van lista. A projekt állapota jelenleg: ————————————- Kész, kb 2-3 havonta új verzió jelenik meg hibajavításokkal, optimizációkkal, esetleg új extensionokkal. ötleteket, kérdéseket itt, illetve msn-en meghallgatok/megválaszolok: gerilegend kukac freemail huskype: geri_lgfx (de inkább msn)Ha a szoftveredbe szeretnéd építeni a TitaniumGL-t, mindenképp vedd fel velem a kapcsolatot. mailt ne nagyon írj – nem nézem sűrűn. Ha valamiért nem igazollak vissza msnen, skypeon, akkor az csak úgy lehet hogy nem kaptam meg a kérelmet. Ha nem válaszolok a leveledre, az csak úgy lehet hogy nem érkezett meg, vagy hozzád nem ment el a válasz.

    #5876
    avatarGeri
    Member
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára