☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums Platformok PC MegaDemo Hungarikum

  • This topic has 92 replies, 22 voices, and was last updated 12 years ago by avatarGeri.
Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 93 total)
  • Author
    Posts
  • #1287
    avatarLacoste
    Member

    Sziasztok! Bery-vel és Sly-al beszéltünk már a témáról és arra jutottunk, hogy dobjuk fel a fórumon, ki mit szólna hozzá. Ugye azt mindenki tudja, hogy Commodore-on vannak olyan alkotások, melyekben 1-1 partot egy csapat készít és valaki vállalja az összefűzését és IRQ loader-ét. PC-n ilyen kezdeményezés úgy tudom nem volt még, hogy magyarország nevesebb csapatai összeálljanak egy MEGADEMO-ra. Arra gondoltam, hogy összeszedjük azokat a csapatokat, akik számítanak vagy számítottak a magyar scene életében és lenne kedvük 20 másodperces partot készíteni zenével, grafikával,kóddal. Aztán amikor megvannak a partok, akkor összefűzzük őket és a zenéket összemixeljük.Aztán kiadjuk mondjuk a Breakpoint-on mint az egész magyar scene MEGADEMO-ja!A probléma ott van, hogy mivel mindenki külön nyelven programoz, össze kell hozni egy közös nyelvet vagy valamit.Zenében megpróbálni olyat alkotni, ami összemixelhető (elég nehéz) vagy csak effecteket gyártani és a főzenét valaki megírja vagy választható lenne az elején, hogy kinek a zenéjére menjen. Aztán az effectek meg egy külön csatornán a megfelelő partnál bejönnek.Poénból még azt is lehet, hogy a partok között úgynevezett egységes effectet használunk mint mondjuk LOADING ! :)A kérdés tehát egyszerű: Láttok-e benne fantáziát, benne lennétek-e vagy dobjuk az ötletet a kukába ??Nem hiszem, hogy az AI, SHOCK, MAJIC12, EXCEED, DINASTY nem érne rá esetleg mint régi nagyok és 20 másodpercet nem dobna össze…Na ez lenne az ötlet.!!! Ha tetszik, ha nem válaszodra kíváncsiak lennénk !!!

    #3576
    avatarvincenzo
    Member

    szerintem jó ötlet. és azt hiszem, beszélhetek az egész freshmindworkz nevében: benne vagyunk! :)
    ja, hát nekem könnyű, mert nem kell a kód egységesítésén gondolkodnom… majd gondolkodom a zenén :)
    egyébként 64-en volt olyan demo, amiben lehetett választani 3 zene közül, nagyjából egységes felépítésűek voltak, így nem kellett sokat tökölni az időzítésekkel. ha jól emlékszem, a cycle volt az: http://noname.c64.org/csdb/release/?id=11959

    #3577
    avatarslyspy
    Member

    Én olyanban is benne lennék, hogy egy közösen írt zene lenne.

    #3578
    avatarpasy
    Member

    a kód egységesítése nem gond, mindenki csinál egy dll-t a sajaát részéről, amibe van 2 függvény pl: initUFpart; meg renderUFpart(timer); és akkor a főprogram meg meghivogatja, és akkor ennyi..

    #3579
    avatarBery
    Member

    AI, Shock, Majic12-re kíváncsi leszek :) A DLL jó ötlet, már csak azt kellene eldönteni, hogy OpenGL, vagy DirectX. Meg, hogy jelentkezzen pár csapat.

    #3580
    avatariONic
    Member

    Háááát, végülis AI részről támogatom. Bár az OGL/DX-es korszakból én már kimaradtam. De hát mindig tanul az ember vmit.

    #3581
    avatarMurphy
    Member

    Javaslom tisztázzuk, hogy nem kizárólag nyugdíjas csapatokat próbálsz megnyerni a visszatérésre, ez a demo nem invite only lenne hanem, hogy bárki részt vehet benne, aki küld partot! Ez az eredeti megfogalmazásban szerintem kicsit félreérthető, legnevesebb csapatokról beszélsz, majd megnevezel párat.Exceed részéről végül is nem tartom kizártnak a dolgot. Majd a Picard mediaplayerével lejátszunk egy Warpig animot :D

    #3582
    avatarBery
    Member

    És, ha nem neves csapat vesz részt benne, akkor is szeretni fogjuk, elvégre mi sem vagyunk azok, bár én elhatárolódok ettől az egésztől :)

    #3583
    avatarGargaj
    Member

    count me in

    #3584
    avatarGargaj
    Member

    (egyebkent nem uj az otlet, sot… ;)

    #3585
    avatarpasy
    Member

    én még azt is támogatom hogy lehet ogl/dx és a demó felénél módváltás, vagy akár lehet ogl/dx/softrender

    #3586
    avatarGargaj
    Member

    modvaltas belefer (TURN DISK :)

    #3587
    avatarcmds
    Member

    regi csapattarsaknak most irtam, kivancsi leszek a velemenukre :) a zene mondjuk neccesebb kerdes, de szerintem ott is legoldhato, ha legalabb valamilyen harmonia-menetet felallitunk. meg hat jabberwock-kal ugyis most dumaltunk valami esetleges oldschool demorol.. szoval ki tudja. :) minden esetre az otlet jo e regi :))lc

    #3588
    avatarMurphy
    Member

    Ha vannak jelentkezők, akkor ehhez majd kellne valami válalkozó kedvű coder kolléga, aki a project code oldali összefogását-rakását vinné. Most így belegondolva kell a felügyelet, mert lehetnek vicces dolgok, pl. nem felszabdított resource-okból :)

    #3589
    avatarLacoste
    Member

    Na, tök királyak vagytok!
    Murphy: Természetesen nem visszatérő nagy csapatokról beszélek, de jó lenne esetleg tőlük is partot látni. Minden mostani csapatra gondolok !!!
    Gargaj: A TURN DISK ötlet nagyon jó ! Támogatom én is.

    Mi lenne ha mondjuk úgy 1 hétig futtatnánk ezt a fórumot és aztán összeszednénk, hogy mely csapatok lennének benne ? Addig mindenki tud kontaktolni mindenkivel.

    Király !

    #3590
    avatarslyspy
    Member

    Esetleg te is megkereshetnél embereket, aztán irány ide.

    Zene szvsz úgy müködhetne, hogy kieszelünk egy szerkezeti ívet neki (pl. intro, esemény, outro), aztán felosztjuk részekre, hogy ki mettől meddig, és a meglávő részek sávjaival együtt továbbadjuk. Az illető zenész meg igyekszik nem szétbarmolni az eddigieket, de azért a saját jellegzetes dolgait belerakja stb stb. Én a zene egységesítését, keverését, mastert meg egy partot vállalok, ha ilyen megoldás lesz.

    #3591
    avatarpohar
    Member

    mikor jönnek már a rosszindulatú megjegyzések? úgy várom :D

    #3592
    avatarrascy
    Member

    Sziasztok!
    A Dilemma szerint is jó ötlet, szóval egy partot bevállalunk ha lehet. Lehetne esetleg valami témát kitalálni, hogy a partok valahogy mégis kapcsolódjanak egymáshoz… Üdv!

    #3593
    avatarBery
    Member

    Rosszindulatú megjegyzés #1: szerintem ez szar, ne sűllyedjünk már le a 8 bitesek szintjére! ;-)))))Egyébként meg persze, hogy legyen egy ilyen. Majd Function után :) De az milyen jó lenne, ha a partok zenéi a kód előtt összeállnának, és nem csak menne a zene alatta, hanem rá is lenne időzítve.

    #3594
    avatarcmds
    Member

    zeneben ugy is meg lehet jatszani a dolgot, hogy van egy kb 4 utemnyi tema, es azt varialja mindenki a sajat stilusaban, mikozben persze a tempo adott.aztan az intro/outrot meg az adja hozza, aki mixeli. csak teljes csapat csinalhat partot, vagy szabad kulon zeneben is? :)) [ehj, ezek a franya koderek lustak, nagyon]

    #3595
    avatarGargaj
    Member

    zeneben szerintem maradjon a megademo feeling, mindenki amit bir. aztan az majd loopol.

    #3596
    avatarnap
    Member

    És az elején lesz betöltve az összes szükséges resource, vagy partonként?

    #3597
    avatarblala
    Member

    En is szivesen irok 20 masodpercet. A turn disk ogl/dx jo otlet, most eppen nincs kedvem megtanulni a d3d-t :) (bar a sima 2d dx-ig eljutottam mar egyszer…)

    viszont a megademo feelinget nem tamogatom, a scene fejlodeseben nagy merfoldko volt a trackmo; inkabb legyen olyasmi mint a kodnal, hogy egy zenesz elvallalja es valahogy osszekoordinalja a reszeket egy egyseges izeve, irtatok mar itt mindenfele konkretabb javaslatokat erre, amihez mint nem hozzaerto nem is szolnek hozza, de biztos megoldhato valahogy…

    #3598
    avatarMurphy
    Member

    Szerintem ha van d3d/openGL switch akkor a ket switch akkor ott kellene betolteni az adott partokhoz az osszes resource-ot

    #3599
    avatarLacoste
    Member

    Blala: Ha jól értem, akkor te azt nem szeretnéd, hogy mindenki külön zenét csináljon a külön parthoz! Ez valóban elég szétesetté tenné az egészet, így marad a teljes hosszig tartó egységes zene, max. 1-2 részt megvariálunk benne a megfelelő zenész ismertetőjeleire építve.

    Ha jól látom, akkor eddig az alábbi csapatok lennének benne:

    DILEMMA
    EXCEED
    FRESH!MINDWORKS
    UNITED FORCE
    CAPANNA
    MORTAL COMPACT
    BYTEAM
    ASTROIDEA
    CONSPIRACY
    ÜMLAÜT DESIGN
    REBELS

    Kihagytam volna valakit ?
    Vagy olyat írtam bele aki nem ?

    iWIW-en szóltam 1-2 embernek, hogy nézzen be ide, esetleg várjunk.

    #3600
    avatarblala
    Member

    Lacoste: igen. Gargaj fenti hozzaszolasara volt a kozvetlen valasz az mondat. De ettol meg irhatja sok zenesz a zenet egyutt vagy darabonkent, csak a vegere egy tobbe-kevesbe egyseges folyamatos ize legyen. Majd a Slyspy meg a Vincenzo kitalaljak hogy legyen ez megoldva :)

    A byteam amugy nem nagyon letezik mar mint csapat, csak a sajat nevemben irtam, vagy mint ex-hullabaloo tag :)))

    #3601
    avatarslyspy
    Member

    Hát szóval szinte lehetetlennek látom egyeztetni a különböző partok különböző zenéjét úgy, hogy egységes legyen, szal én is a megademóra szavazok, mert feeling is a dolog. Annyit persze lehet, hogy a zene meghatározott részeit kapják az adott csapatok az effektnek, és akkor arra tudnak időzíteni.

    #3602
    avatard-lee
    Member

    Es mit kell megnyernie ennek a produkcionak? :)
    Functiont vagy Assembly 2008-at? :)

    #3603
    avatarblala
    Member

    Haaat, ha tenyleg 20mp-esek a partok, akkor a mindegyikben mas zenetol nagyon szet fog szerintem esni. Ha meg hosszabbak a partok, akkor tenyleg olyan lesz mint a 89-es megademok, hosszu es unalmas… Arrol nem is beszelve hogy a 20 mp-es keret beleillesztve valami egysegesebb dolog kozepebe jobban felizgatja a fantaziamat, mint mondjuk egy loopolva forgo torusz (nem mintha barmi ellenvetesem lenne a loopolva forgo toruszokkal szemben :)

    #3604
    avatarBery
    Member

    Én csak azt kérdezném meg, hogy ha mondjuk én kódolok Mortal Compact partot, akkor Tiger kódolja majd a United Force partot? :)

    De ha ilyen össze-vissza zene lesz, vagy időzítetlen, vagy régi megademo suxx style, akkor én Lacoste néven vagyok hajlandó csak szerepelni ebben ;-)

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 93 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára