☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás Technikailag intró valójában demó, effekt képzés Reply To: Technikailag intró valójában demó, effekt képzés

#6543
avatarCaiwan
Member

Én pl. opengl-lel írom a saját cuccomat. Nálam saját keretrendszer van, és úgy van kialakítva a kód, hogy át lehetne bármikor írni D3D-re. Én nem törődnék első körbe ilyenekkel, csak megírnám. Úgyis az első prod után látja csak meg az ember hogy mit csinált rosszul és mit kell kijavítani. Valahol Githubon láttam pár friss Excess demó kódját, azok d3d-be vannak. (most nem találom őket oly hirtelen)

pacshu wrote
Ti, hogyan csináltok 64Kb-os demokat?Hogy találjátok meg a megfelelő függvényeket, vagy hogy alakítjátok ki azok megfelelő görbületeit, vagy túl sokat gondolok?[…]Vagy ez a módszer, hogy “megtanulok” dolgokat ebben a szakmában nem működik, találjam fel újra a kereket?Bár én nem csak másolásról beszélek, igazából amint lefut a példa lehetőségem van belenyúlni és tanulmányozni, hogyan is működik, semmit nem tudok a grafikus kártyákról és kép manipulációhoz is baromi keveset értek, talán ezt érzem a legjobb módszernek, hogy rájöjjek, hogyan is kell építkezni, megtudni hogyan is működik. 

Nagyon eltúlozva pontosan így van. Nagyon sok olyan dolog van, amire nincs konkrét képlet, hogy ez ezt, az meg azt csinálja. De előbb érdemes az alapokat, és csakis azt letenni. A többi jöhet később, plusz úgyis rájön, vagy rá kell jönnie az embernek hogy hogyan működik.De szerintem pont ez a szép is benne, hogy a látvány nagy része a kísérletezésen alapul. Illetve az a nagy titok, hogy nincs is titok.Ha meg első prodról van szó, akkor pláne nem érdemes semmivel se foglalkozni, megírod amennyire képes vagy, és a kompó után egyből látszanak a korlátok, hibák, és hogy merre kell tovább menni, mit kell másképp csinálni, addig nem.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára