☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás [szavazás] Linuxos demó kódolás Reply To: [szavazás] Linuxos demó kódolás

#5018
avatarCharlie
Moderator

Az igazi gamedeveloper hasznal wint meg vstudiot, meg amit csak kell, hogy elkeszuljon a jateka. Mert nem az eszkoz szamit neki, hanem a vegeredmeny. Egyebkent tokjo, hogy mindenki benyilatkozott mar a topikba a kerdesben, csak olyan ember nem, aki volt mar jatekfejleszto… Pedig vannak paran… :)

Mellesleg, a Linux azert alkalmatlan a demoirasra, azt leszamitva, hogy mekkora fos az X11 API, mekkora lassu az SDL, milyen gagyik a 3D driverek, mekkora fajdalom ALSA-hoz lejatszot irni, es hozzaidoziteni barmit, stb, mert nem letezik az a fogalom, hogy binaris kompatibilitas. A demoknak meg nem szokas kiadni a forrasat, hogy minden uj Linux rilizhez es glibchez, X11-hez, libasoundhoz meg kisfranchoz ujraforditsak, foleg azert nem, mert a demokodok irtozatos takolatok legtobbszor. A forrast leszamitva pedig egyedul egy otven megas binarissal lehetne elkerulni, hogy dinamikusan kelljen barmit linkelni, mert az a kovetkezo verzion mar nem futna. Marpedig deadline elott 20 perccel, felreszegen, az almossagtol es a faradtsagtol felholtan szerintem nem letezik koder, aki meg azzal baszkodna, hogy a cucca most statikusan legyen linkelve, hogy masfel ev mulva is fusson az akkori Linux disztribeken.

Arrol nem is beszelve, hogy egy statikusan linkelt tobbszaz K-s Mesa mondjuk mekkora hatranyt jelent egy 64k kompoban, ugye, hehe.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára