☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás Demokészítés – alapok, tippek, trükkök Reply To: Demokészítés – alapok, tippek, trükkök

#2924
avatarblala
Member

En meg csak kotekednek egy kicsit, mert az jo :)
A DirectX, az alapvetoen nem C-hez valo, hanem C++ -hoz, ami egy tok masik nyelv, akarki akarmit is mondjon :)

Amugy kb. akarmilyen nyelven lehet demozni (na jo, a PHP pont ellenjavalt :), de a legtobb nyelvhez inkabb OpenGL tamogatas van, a DirectX kevesbe jellemzo. Az OpenGL-nek az a masik elonye, hogy a Windows-on tul is lehet hasznalni.

A C/C++ vonalat en szemely szerint nem is ajanlanam senkinek; a C alig tobb mint egy portable assembly, ma mar nagyon alacsonyszintunek szamit; a C++ pedig rendkivul bonyolult, szenvedos, es foleg szopatos nyelv. Persze ez az allaspont nem tul nepszeru :) Azzal a hatterrel, amit leirtal, talan a Python nyelvet ajanlanam.

Bery azon allitasaba is belekotnek, hogy a nyelvek kozott nincs lenyeges kulonbseg; ez nagyjabol igaz a C-Pascal vonalra, de azon kivul is van elet :) A nagyobb nyelvcsaladok az Algol/C/Pascal vonal, ami szerintem idejetmult, kiveve special feladatokat; a Lisp vonal, ami un. funkcionalis, es sokkal “erosebb”, de elegge megoszto, sokan utaljak a szintaxist, illetve en szemely szerint felek a dinamikus tipusozastol; az ML/OCaml/Haskell vonal, ami az en kedvencem, de elegge masfajta gondolkodast igenyel mint a “hagyomanyos” nyelvek (ez mondjuk igaz a Lisp-re is); a Smalltak/Ruby vonal, ami az objektumorientalt gondokozast adta a vilagnak; a Prolog vonal, ami normalis embereknek valoszinuleg nem ajanlott :) Es persze van ezeknek minden elkepzelheto kevereke, *tobbezer* programozasi nyelv letezik (tobb mint beszelt nyelv), de hat ezek a konzervativ demokeszitok szinte kivetel nelkul a C++ -t hasznaljak mintha mas nem is letezne :)

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára