IQ/RGBA már sok érdekes tutoriált, és prezentációt gyártott grafika programozás témában, most itt egy újabb, amiben megmutatja, hogy miképp írj shader segítségével egy egyszerű raytracert. Igen tanulságos, láthatólag nem is tart sokáig a dolog, no persze az is feltűnő, hogy neki már gondolkodni se kell közben.
Ugyan a videóban használt szerkesztője nincs kiadva, de a Shader Toy nevű toolja is tökéletes prototipizáló eszköz ráadásul el se kell indítani semmit, simán browserben fut WebGL-el.
Jó kisérletezést!
http://www.iquilezles.org/apps/shadertoy/
Kategóriák: Programozás |
|
9 hozzászólás
Ennyit szenvedni egy gouraud shadelt gömbért tiszta időpocsékolás. :D
Jó ez a tutorial a kezdöknek. Én is a shadertoyból csórtam a szív texturát az utolsó 4Kmba.
Gondolkozom, hogy nekem is ki kéne adni egy tutorialt, pl a Photon Race 2 témában. Hátha valamivel javítana az intro felhozatalon az, hogy átlátszó dolgok születnének.
Archee: Ne gondolkodj rajta, csinálj tutorialt. Én biztosan örülnék neki.
Archee: szerintem sokan kíváncsiak lennénk rá! Egyébként a Photon Race 2 egy mai csúcskártyán már megy 30 fpssel?
A medium az 6 mélységig raytracel, ami majdnem 2^6 = 64 full screen quad (asszem a tükrözödések kevésbé mélyen vannak megcsinálva), az simán megy a gtx470 en. De a kompóverzió 8 mélységig ment, mert van amikor két pohár van egymás mögött, és azon átnézni 8 ütközés.
tök jó, hogy a kezdőknek is vannak ilyen cuccok, csak éppen nincs hozzá hardverem :)
2^x mert üvegnél kétfelé ágazik a ray ?
törik 1x mikor belép az üvegbe és másodszor mikor kilép, nem?
Belépéskor és kilépéskor is ketté ágazik a fény.