☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 52 total)
  • Author
    Posts
  • #1426
    avatarEdward
    Member

    Sziaztok!Akkor nyitnék is egy témát az OpenGl-el ismerkedőknek.Egyenlőre csak néhány linket és könyv címet írnék, amik szerintem hasznosak lehetnek kezdéshez.
    http://www.inf.u-szeged.hu/oktatas/jegyzetek/KubaAttila/opengl_html/
    http://prog.hu/cikkek/katalog/4120/3D+jatek-grafika.html
    http://www.lighthouse3d.com
    http://fly.cc.fer.hr/~unreal/theredbook/
    Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés

    #6263
    avatarhornos
    Member

    klasszikus: http://nehe.gamedev.net/főleg a python része érdekes, a python a jövő

    #6264
    avatarGargaj
    Member

    A Pythont eleg regota igergetik jovonek :P

    #6265
    avatarhornos
    Member

    mondhattam volna a flasht is

    #6266
    avatarGeri
    Member

    szerintem az időgép a jövő

    #6267
    avatarTravis
    Member

    A jövőben az a jó, hogy nincs határideje. Mikor lesz kész a demód? Majd a jövőben.A témához kapcsolódóan: Ha az újabb API-k is érdekelnek valakit, ez egy elég használható forrás.

    #6268
    avatarhornos
    Member

    jövő = mikor lesz a githubon?

    #6269
    avatarEdward
    Member
    Travis wrote
    A jövőben az a jó, hogy nincs határideje. Mikor lesz kész a demód? Majd a jövőben.A témához kapcsolódóan: Ha az újabb API-k is érdekelnek valakit, ez egy elég használható forrás.

    Ezek nagyon jó példaprogramok! Köszi.:)

    #21095
    avatarmurdock
    Member

    Sziasztok! Egy kis segtséget szeretnék kérni remélem jó helyre fordulok. A rról van szó hogy most ismerkedek az OpenGl-el de egyszerűen nem tudok ablakot elővarázsolni. minden függvény meg van hozzá mert máshol működik a kód (ablak létrejön meg jelenik benne a kis árba). Tehát ablakot nem látok de a kód fut (a tálcán meg jelenik). Mivel még most kezdek nem nagyon tudom mit kéne javítanom.Linux ot használok (Ubunut 10.10)
    Köszi előre is mindent murdock

    #21096
    avatarrawbits
    Member

    Valószínű, hogy nem fogok tudni segíteni, de talán érdemes lenne hozzácsapni, hogy mivel nyitsz ablakot.

    Meg minden utasítás után tesztelni hibára és ha van, kirakni azt a konzolra, mert nem kell ablak egy program működéséhez. Egész tutin elvan mondjuk a rajzoló loopodban miután nem tudott ablakot generálni.

    Nekem pl gyakran csinál olyat, hogy egyszer csak nem tud OpenGL ablakot nyitni és ilyenkor csak a jó öreg újraindítás segít…

    #21098
    avatarmurdock
    Member

    Nem teljesen értem minden pontját annak amit írtál (érthetően írtál csak az ismereteim hiányosak) meg mutatom mit akarok elsőre futtatni. Ami itt van az oldal alján azt szeretném futattni (kis át alakítással mert ez nem tökéletes) tehát a kód így néz ki: #include
    #include
    /*#include "stdafx.h"*/

    void init(void) {
    glClearColor(0.0, 0.0, 0.0, 0.0); // a háttér legyen fekete
    glMatrixMode(GL_PROJECTION); // beállítjuk a vetítési mátrixot
    glLoadIdentity(); // betöltjük az egységmátrixot
    glOrtho(0.0, 1.0, 0.0, 1.0, -1.0, 1.0); // vágósíkok
    }

    void display(void) {
    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); // a képernyõ törlése
    glColor3f(0.0, 0.0, 1.0); // az érvényes szín kék
    glBegin(GL_LINES);
    {
    glVertex2d(0.2, 0.2);
    glVertex2d(0.8, 0.8); // az egyenes specifikálása
    }
    glEnd();
    glFlush();
    }

    void keyboard(unsigned char key, int x, int y) {
    switch(key) {
    case 27:
    exit(0);
    break;
    }
    }

    int main(int argc, char** argv) {
    /* int APIENTRY WinMain(HINSTANCE hInstance,
    HINSTANCE hPrevInstance,
    LPSTR lpCmdLine,
    int nCmdShow)
    */
    glutInit(&argc, argv);
    glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE | GLUT_RGB); // egyszeresen pufferelt, RGB szín módú ablak
    glutInitWindowSize(200, 200); // az ablak mérete
    glutInitWindowPosition(100, 100); // az ablak pozíciója
    glutCreateWindow("firstglut"); // az ablak neve
    init();
    glutDisplayFunc(display); // a képernyõ kezelése
    glutKeyboardFunc(keyboard); // a billentyûzet kezelése
    glutMainLoop(); // belépés az esemény hurokba
    return 0;
    }
    egy új sor szúrtam be ez az “GlutInit” és a main argumentumait írtam át meg hiányzott 1-2: “}” és ez nem hozza a kívánt eredmény. futattni én úgyszoktam hogy terminálba be írom hogy “gcc -W -Wall -Werror simple -o simple -lglut”
    és ezután futtatom a ./simple parancsal vissza nem kapok semmi hibát.
    Köszönöm murdock

    • This reply was modified 11 years, 12 months ago by avatarGargaj.
    #21099
    avatarmurdock
    Member

    véletlenül az egészet linkbe raktam bocs:s

    #21101
    avatarGargaj
    Member

    Legkozelebb tudom javasolni a http://pastebin.com/ hasznalatat ;)

    Amugy nemtom, en windozra leforgattam, itt flottul mukodik elsore. Linux alatt sztem Travis tudna neked segiteni.

    #21103
    avatarArtlace
    Member

    Szia Murdock!

    Kiprobaltam a kodod OSX-en is Linux-on is, de rossz hirem van: mindketton mukodik.

    Ennek megfeleloen viszont felmerul par kerdes:

    – tudsz futtatni barmilyen OpenGL ablakot nyito programot? glxgears is jo!
    – Bar a linket nem sir, de lehet hogy ezt keresed:

    -lglut -lGLU -lGL -L/usr/X11R6/lib/ -lXmu -lXi -lXext -lX11 -lXt

    Ha nem tudsz igazan GL-t hasznalo programot futtatni akkor az aktualis (feltehetoleg 3rd party) GPU drivered a ludas, mert meg az VirtualBox-os Linuxom is (Debian Lenny) vigan megnyitotta az ablakot es belerajzolta a kek atlot.

    OSX az jelenleg nem tema ugyhogy csak a teljesseg kedveert (meg mert van) forditottam le azon is.

    #21104
    avatarmurdock
    Member

    Először is bocs még egyszer a hülyeségekért amiket az előző hsz-ben műveltem.
    Pastebint átnéztem legközelebb oda írom a kódot.


    @Artlace
    : glxgears működik semmi gond nincsen vele minden megy (forog) szépen.
    A parancs kiegészítésre amit írtál azt válaszolja hogy, a -lXmu -t nem találja a /usr/bin/ld-ben.

    Ezer hálám a segítségért murdock

    #21105
    avatarkt
    Member

    Ubuntu 11.10-en is működik.

    #21107
    avatarTravis
    Member

    Amennyiben ez nem tréfa, úgy javaslom a NeHe tutorialokat (http://nehe.gamedev.net/tutorial/lessons_01__05/22004/), mert ezek nem széthekkelt példaprogramok, és minden oprendszerre van forrás.

    #21109
    avatarArtlace
    Member

    Murdock: en javaslom az strace -f hasznalatat, megmutatja mit probal csinalni a programod.
    Valoszinuleg odabent eljut az ablakkezeloig es ker valamit de nem kapja meg. Ha igy van, bar elegge sok syscall lesz ott szanaszet, de talan latszodni fog hogy mit nem talal.

    #21110
    avatarTravis
    Member

    Szerintem nem kell strace, mert Murdoc valamit elhallgat.

    #21111
    avatarmurdock
    Member

    @Artlace: ezt a parancsot mire futtasam a fordításra(gcc stb) vagy a futatásra?


    @Travis
    :hidd el nem hallgatok el semmit hisz, azt szeretném hogy meg oldódjon a probléma.Bármit kérdezel(tek) szivesen válaszolok ha tudom miről van szó. A video kártyám egy RadeonX1200 a gép egy MSI laptop. OpenGL támogatás biztos hogy van rajta mert win alatt egyszer sikerült már belőni egy Free Pascal-os koperációval(itt az sem megy de legalább az ablak meg jelenik, de rajzolni nem rajzol) a Pascalos forrás innen van való.

    #21114
    avatarArtlace
    Member

    Murdock: oke, en kerdezek: glxinfo kimenete?

    Emellett valoban egy NeHe peldat is le kene forditanod hogy az mit csinal. Nekem az mind mukodott.

    strace egyebkent futtatashoz jo: strace -f
    Csak kapd el az outputjat mert sok lesz.

    #21115
    avatarTravis
    Member

    Ha a -Werror opcióval fordítod a programot, akkor nem kapsz binárist, mert van két nem használt változód a keyboard() függvényben, ami normális esetben figyelmeztetés lenne, de ezzel az opcióval hibának számít. Ezért feltételeztem, hogy valami információ még hiányzik.
    Azt is meg merem kockáztatni, hogy volt már egy másik bináris ilyen névvel a munkakönyvtáradban, te fordítottál, nem vetted észre a fordítási hibaüzenetet és a régebbi programot futtattad.

    #21118
    avatarmurdock
    Member

    A NeHe példa programok sem jók. A gluPerspective-re a InitGL-re és a ReSizeGLScene-re panaszkodik hogy hiba van benne.
    itt van a glxinfo teljes kimenete http://pastebin.com/DhYMwwSM ugyan ilyen nevűek lehet hogy, voltak majd utána járok.

    #21124
    avatarTravis
    Member

    Jó, most legyél szíves a fordítási hibaüzeneteket is megmutatni.

    #21125
    avatarkt
    Member

    GLU header megvan (glu.h), be is van include-olva?

    #21126
    avatarArtlace
    Member

    Most mar en is kivancsi lennek a forditasi hibauzenetekre.

    #21127
    avatarrawbits
    Member

    De nem onnan indult az egész, hogy a program fut, csak nincs ablak? Akkor csak lefordul valahogy nem? Ezért voltam kíváncsi, hogy mik a visszatérési értékei a glut-os cuccoknak. Azt kéne kicsapni a konzolra és akkor látnánk, hogy melyiknél bukik…

    Mondom nálam is sz**akszik az OpenGL időnként! Újraindítás után meg újra minden jó.

    #21129
    avatarmurdock
    Member

    Na ismét leszedtem a Nehe-s forrást kicsomagoltam bele mentem a mappájába (cd stb.stb) ott ezzel a parancsal akartam fordítani:
    gcc -W lesson1.c -o lesson01 -lglut -lGLU -lGL -L/usr/X11R6/lib/ -lXmu -lXi -lXext -lX11 -lXt
    és erre kaptam ezt a hiba üzenetet:
    /usr/bin/ld: cannot find -lXmu
    collect2: ld returned 1 exit status


    @RawBits
    : de úgy indult. de csak azokat tudtam fordítani amikebe én bele nyúltam(ez nem bitos hogy túl szerncsés mivel most ismerkedek az egészzel)

    Forrás file (Linux/GLX): szedtem le.

    #21130
    avatarTravis
    Member

    Ez már valami! Ha ezt akarod fordítani, akkor telepítened kell egy csomó xlib-dev csomagot, ami nem éri meg a belefektetett energiát. A sima Linux forrást szedjed le. Ott a makefile-ban a
    LIBRARIES = -lX11 -lXi -lXmu -lglut -lGL -lGLU -lm
    sor helyett a
    LIBRARIES = -lglut -lGL -lGLU -lm
    sort írod be, és tudod fordítani make -f makefile paranccsal. Ha nem, akkor nyomozunk tovább :-)

    #21140
    avatarmurdock
    Member

    Na szóval működik.asszem. A teljes képernyő fekete lesz és ESC-re kilép. Ahogy néztem a forrás nem is kell mást csinálnia. Szóval nagyon kösz mindenkinek a segítséget és a türelmet. De ha valami probléma akkor jelentkezek még:D még egyszer köszi mindenkinek murdock

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára