☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums Minden Más Offtopic Elszállt az idő…

Viewing 23 posts - 31 through 53 (of 53 total)
  • Author
    Posts
  • #2657
    avatarSed
    Member
    FooLman wrote
    szó nincs a scene haláláról. Inkább Tomcat érezte magát öregnek éppen. Szerintem ilyet mindenki eljátszik, amikor éppen fáradt, és rájön, hogy baxameg, 10 éve nem csináltam semmi kreatívat, max lapátolom a GDP-t, meg boldogítom az asszonyt. Az új generáció sem sokkal hülyébb, mint mi voltunk, csak jobban szem előtt van. Az új zenék sem sokkal vacakabbak a réginél, csak nem értjük őket, ahogy a mi szüleink sem fogták a mi zenéinket. Ennyi, én is megszoktam, hogy le-vénembereznek, amikor elmondom, hogy covox-ot forrasztottam, hangkártya helyett… meg hogy hosszú kuporgatás után 64k-ra bővíttettem a c16-ot. és igazuk van :)

    Hmmm, a mai fiatalok már nem tudják elképzelni az életet mobil és internet nélkül.Pedig ahol én nőttem fel, ott még vonalas telefon sem volt. Ha Pistikével akartam focizni, el kellett battyogno hozzá, becsöngetnem, és megkérdezni Pistike anyukát, hogy otthon van-é. bezzeg ma! :)))10 év távlatából is hihetetlen. Szórtuk a huszasokat a kocsmában az arcade-be, közbenszólt a mainstream, ami akkor tényleg Dj Bobo, Captain Hollywood és tsai volt. De jó volt! Jobb mint a mai xar mulatóstechno!

    #2658
    avatarSed
    Member
    Murphy wrote
    MIk voltak a kreatívabb korszakok?

    hogy mik? ezt komolyan kérded? ;)Má’ bocs, de aki nem látja a kontrasztot a 90-es évek és napjaink közt, az vagy vak,vagy nem akar látni :)))

    #2659
    avatarzoom
    Keymaster

    A 90-es évekből speciel nekemis csak a véget nem érő gagyidensz(-floor?) meg a techno/rave-őrület maradt meg. Sokkal többre tartom a mai zenéket meg a 80-as éveket. De biztos embere válogatja.Persze a mainstream az ma is gagyi, de ez mindig is igy lesz szerintem.

    #2660
    avatarslyspy
    Keymaster

    mai milyen zenéket?

    #2661
    avatarBery
    Member

    Mai zenék, mint: Corss, Ákos, Morcheeba. Ja, ezek nem is mai zenék :) Tudom, nem is jók, de szerintem de.

    #2662
    avatarslyspy
    Keymaster

    Morcheeba nagy dobásai inkébb 90-es évek, Ákos meg +!%/=(=/%!+, Corrs meg az ír nox. :)

    #2663
    avatarzoom
    Keymaster

    Mai zenék mint a Keane/Coldplay duó, vagy korunk nagy entertainereként emlegetett Robbie Williams, de úgy általában az a sokezer kis igényes label mindenféle műfajban, amit soha nem ismertek volna meg az emberek az internet nélkül.

    Magyarok közül tényleg nem sokat tudnék említeni, az utóbbi időben egyedül Sid albuma tudott meghatni, esetleg a Unique (de ők is elkurvultak mostanra) meg talán az Anima…

    #2664
    avatarTrX
    Member
    zoom wrote
    … sokezer kis igényes label mindenféle műfajban, amit soha nem ismertek volna meg az emberek az internet nélkül. Magyarok közül tényleg nem sokat tudnék említeni, az utóbbi időben egyedül Sid albuma tudott meghatni, esetleg a Unique (de ők is elkurvultak mostanra) meg talán az Anima…

    MáSFéL. :) az jó. meg ColorStar. Meg Korai Öröm. meg MantraHardCore. (HI HI HI :P)ja, meg az új Üllői Úti Fuck album is nagyon zsír. egyébként meg télleg. az internet kicsit gyorsabban eljuttatja a megfelelő dolgot, a megfelelő célközönségnek. A nagy kiadóknak valsz pont ez a baja, hogy az emberek rájöttek, h értékes dolgok is vannak, nem csak az a sok igénytelen szar, amit ők produkálnak. Egyébként meg nem tudom mennyire figyelitek, de az úgynevezett mainstream (vagy mi. tudjátok, kommersz szar) cuccok egyre agresszívabban folynak mindenhonnan….Mondjuk ez a kisebbik probléma. a nagyobbik az az, hogy az internetet alapvetően ellenségnek tekintik és mindenféle módon meg próbálják gátolni a rajta megtestesült szabadságot. az persze nem jut eszükbe, hogy esetleg feleannyi pénzért adják a szaros lemezeiket, vagy ilyesmi, hogy esetleg egy egyszeri földi halandó is meg bírja venni… na mind1… kapunk szart. fizetnünk kell érte. és még örülni is muszáj.najó. nem szabadítom el a teljes összeesküvéselmélet-táramat. :Dszóval lényeg a lényeg, hogy a jelen társadalmi rendszernek NEM jó, ha a birkanép nagyon szabadon tud valamit csinálni. egyre inkább haladunk oda, hogyHÁBORÚ = BÉKESZABADSÁG = SZOLGASÁGTUDATLANSÁG = ERŐhahaha. ehhez tartsátok magatokat. az USA már majdnem itt tart.

    #2665
    avatarslyspy
    Keymaster

    Zoom: alapvetően tisztázandó, hogy én nem a szuperkommersz popzenéről beszélek, hanem arról, hogy vannak-e jelenleg úttörő arcok, mint pl. rá lehetett anno aggatni ezt a titulust Aphex Twinre.

    A Coldplay már kb. a nyolcszázadik szenvedős ilyen depi művészkedő zenekar. Ugye ezt a vonalat a kevésbé(?) szuperkommersz Radiohead kezdte (90-es évek ugye), aztán ilyen Travis szintű gimis zenekarokkal jutottunk el a coldplayig. Magyarán nulla eredetiség.

    Robbie Williamsnek, amellett, hogy szórakoztató előadó, semmi köze nincs a zenéhez. Könyörgöm, a takthatben kezdte! :)

    Junikban újonnan sem volt semmi eredetiség, ha azóta még kurvultak is… :)

    Trx:
    Másfél, Colorstar, Korai mind 90-es évek szüleménye. Maga a stílus (alias magyar wave) a 90-es évek bekövülése ide kétezerbe.
    Üllői Úti Fucknak meg a most megjelent lemeze kb 7-8 éves számokat tartalmaz. Nem is létezett egy ideig ez a zenekar. Tipikus 90-es évek alter zenekar.

    Azt akarom összehozni, hogy az utóbbi időben zenében nem találtak fel semmi gyökeresen újat. Lehet, hogy van csomó labell, meg vannak jó zenék, de újítás az szinte nulla.
    80-as években ugyanez volt a helyzet. Akkor sem igazán találtak fel semmi újat. A popzenében a 60-as évek végétől hetvenes évek közepéig, végéig voltak újítások, aztán vagy 10 év szünet, és a 90-es évektől az elektronikus kütyük “forradalma” volt. Csomó olyan hangszer előkerült, amit már rég elfelejtettel, és akkor tök másra kezdték el hazsnálni. Lásd. tb-303, ami eredetileg gitárosoknak készült gyakorláshoz, hogy legyen basszuskísérlet, erre az lett a technozene emblematikus hangszere. Mostanra meg kb. aranyárban van, pedig csak egy basszusszekvenszer.

    #2666
    avatarzoom
    Keymaster

    Lehet hogy tényleg nincs már annyi eredetiség mint régebben, de ez nekem logikusnak tűnik. Egyre kevesebb “műfaj” van amit ki lehetne találni, ha egyáltalán érdemes kitalálni. Műfajok keveredéséből születnek jó dolgok, meg a régi stílusok finomításával.
    Dehát ugyanez a helyzet a filmiparban vagy a játékiparban is. Vért izzadnak de nem tudnak újat kitalálni, inkább a működő receptet tökéletesítik (vagy b*sszák el :)

    #2667
    avatarslyspy
    Keymaster

    Sztem azért még nagyon sokfeléképpen lehet egymás után tenni a különböző hangokat, attól én nem félek, hogy fogynának a stílusok. (Erre bizonyíték, hogy sok ország sokféle zenéje különböző tágabb és szűkebb történelmi időkben szinte összeszedhetetlenül sokféle.) A techno zene megszülethetett volna a 80-as évek elején is, és mégis inkább a végén kezdett kialakulni, miközben minden lehetőség már majd 10 éve adott volt, de nem volt olyan a kontextus, hogy a zene abba az irányba alakulhatott volna. Most is lehetnek és biztos vagyok benne, hogy vannak is ilyen lappangó lehetősegek. Ki tudja mit indít el, ha pl.v alaki máshogy kezd el használni egy hangszert, mint előtte. (lásd tb-303) Filmben is és játékban is ugyanez a helyzet időről időre, csak tágabb időintervallumot kell vizsgálni. (filmben pl. a történetmesélést a Ponyvaregény szabta át, a látványvilágot meg a Matrix, igaz mindkettő kilencvenes évek. :))

    #2668
    avatarChrono$
    Member

    hüjék, azért születtünk csak meg, mert hétfőn nem vót adás!

    #2669
    avatarCharlie
    Moderator
    slyspy wrote
    (filmben pl. a történetmesélést a Ponyvaregény szabta át, a látványvilágot meg a Matrix, igaz mindkettő kilencvenes évek. :))

    Arrol nem is beszelve, hogy a Matrix mekkora pofatlan nyulas egy rakas szempontbol a Ghost in the Shell c. anime-rol. :) (Jaigen, szinten ’90-s evek…:)

    #2670
    avatarBery
    Member

    Az alapötlet novellát meg az 1950-es években írták, amiből mindkettő nyulta magát :) Volt benne láda, benne számítógép generálta világ, deja vu, miegymás :)

    #2671
    avatarslyspy
    Keymaster

    De én nem a sztoriról, hanem a látványról beszéltem, mint újítás.

    #2672
    avatarCharlie
    Moderator

    En is a latvanyrol beszeltem… Lehetetlen, hogy aki megnezi a GITS-et, ne kapasbol a Matrix egyes effektjei ugorjanak be.

    #2673
    avatarslyspy
    Keymaster

    Jó, de én Bery-nek írtam. :)

    #2674
    avatarGargaj
    Keymaster
    Bery wrote
    Az alapötlet novellát meg az 1950-es években írták, amiből mindkettő nyulta magát :) Volt benne láda, benne számítógép generálta világ, deja vu, miegymás :)

    Stanislaw Lem <3

    #2675
    avatarChrono$
    Member

    A Matrixban semmi eredeti nincs, csak nagyon frankon osszepakoltak a sok lopast! sztori: Dark City, japán mangák.. látvány is darabokban fellelhető csak meg kell nézni hozzá vagy 20 filmet :)

    de nekem is nagy kedvenc volt, a “Z” betűvel a sarkaban neztuk monitoron eloszor a haverokkal angolul. a 2-3 meg egy baratok kozt szintu fos lett, azt meg nem engedtem volna megcsinalni…

    #2676
    avatarslyspy
    Keymaster

    Darabokban minden fellelhető mindenhol, mindig akkor van előrelépés, amikor valaki rájön, hogy ha kicsit máshogy rakja össze a darabokat, akkor egészen újszerű dolog lesz belőle. Előrelépés nincs, csak változás. A Mátrix is létrejötte is csak a kontextus kérdése volt.

    #2677
    avatard-lee
    Member

    Minden alapja:” Metropolis” by Fritz Lang, 1926/27.

    #2678
    avatarslyspy
    Keymaster

    Nem is, mert Melies. ;)

    #2679
    avatarSed
    Member
    Charlie wrote
    En is a latvanyrol beszeltem… Lehetetlen, hogy aki megnezi a GITS-et, ne kapasbol a Matrix egyes effektjei ugorjanak be.

    Azt nem is említem, hogy a 90-es évek elején a computer is erősen underground volt.Hjajj, be szép is volt! ;)

Viewing 23 posts - 31 through 53 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára