☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums Platformok PC SEGITSEG! Reply To: SEGITSEG!

#22034
avatar-SP-
Member

Na hello megint :)
Lassan megyeget a cucc; most épp áttértem Linuxra, mert a laptopomban levő Radeon x1200 konkrétan semmilyen shadert nem tudott megmoccantani :P Most az OpenGL 2.0-val (glut/glew, c++) küzdök, kezdem átlátni a dolgot. Egy apró kérdésem lenne.

Írtam egy minimál vertex + fragment shadert, ami futásidőben belefordítódik a programba. A kódot nem copyzom, annyi az egész, hogy gl_FragColor = gl_Color; (tehát még konkrétan nem változtat semmit). A scene abból áll, hogy pár kocka pörög a térben, és egy pontfény köröz körülötte. A gépben valami nVidia kártya van (asszem geforce 8xxxGT), és vajsimán megy a cucc. Viszont onnantól, hogy bekapcsolom a shadereket, átmegy képregénybe. 15-16FPS maximum. Ez mitől lehet? Ha egy kicsit is bonyolítok rajta (pl. hogy egy vertex attribute alapján különféleképp színezzen), akkor mégjobban lelassul. Nem akarok realisztikus játékengine-t írni, de szerintem ennyitől nem kéne lepusztulnia a gépnek. 2ghz cpu, 2gb ram.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára