☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Stravaganza Demotools

Posted by Grass on 2007-01-15, 07:20

scenehu.jpgAz Stravaganza kiadta talán a legjobb demo készítő eszközt, amivel lehetőség nyílik azok számára is a demo-gyártás akik, nem rendelkeznek megfelelő programozói tudással, viszont szeretnének valami látványosat készíteni. Első látásra a Moppy Demopaja jut eszembe róla, de lényegesen több a lehetőség. Egy próbát mindenkinek megér.

Categories: Ajánló | Tags

28 Responses so far.

  1. avatar Jimmi says:

    Fix me beautiful: Ha a screenshotra kattintok, akkor egy tök más cikk jön be :)

  2. avatar Grass says:

    Köszi, javítva.

  3. avatar Bery says:

    Vajon adják hozzá a futtató exe-t is, vagy ez is csak amolyan “itt van nesztek, csorgassátok a nyálatokat, hogy mi milyen királyok vagyunk”. Bár, tulajdonképpen számomra az furcsa, hogy egy másik csapat demotool-jával csinál valaki valami nagyon ütősset, még ha manapság már nem is a code viszi a demokat, hanem az ötlet, a design. Persze azért egy jó engine általában kell alá :)

  4. avatar Jimmi says:

    Farbrausch is kiadta a Werkkzeug 1.0-t, és lehet vele futtatható demókat hegeszteni. De olyan überszar release-ek készülnek vele, hogy az szinte fáj. De lásd még az S!P-t, szintén eléggé kék intrókat raknak össze azzal az aDDict-tal, amivel pl. A Place Called Universe is készült. Szóval a tapasztalat nem azt mutatja, hogy a scene-t el fogják lepni az igényes Stravaganza-tool demók.

  5. avatar d-lee says:

    A Formula-1-ben is vasarolhatsz kaszn-t, motort, es a sajat neved alatt futtathatod! ;) Az eredmeny a lenyeg.

  6. avatar Bery says:

    D-lee, lehet, hogy neked az eredmény a lényeg, én nem tudnék büszke lenni egy olyan demora, amit más demo tool-jával, lopott grafikával, vagy letöltött zenével nyomok be patinás helyezésre. De szerintem, aki scener, az alkotni szeret, nem csak dicsőséget bezsebelni. Persze a kettő együtt az igazi ;-)

  7. avatar Spenot says:

    Sot, meg DarkBASIC-ben is milyen jokat lehet osszerakni :D

  8. avatar slyspy says:

    Hát de a gyűrűkurát is végül demótúlban csinálták, ha úgy vesszük, igaz, az nem riltájm. Szóval majd biztos lesz tool demo kompó is majdan… :)

  9. avatar zoom says:

    Szerintem te magad is más “demotooljával” csinálod a demoidat :) Lásd photoshop, 3dsmax, freeware trackerek stb… Másrészt aki nem tud kódolni, vagy nincs aki kódoljon neki egy komplett engine-t, azoknak nem marad más választása mint hogy egy szabadon elérhető toolt használjon.

    [ edited Jan.16. 19:19 ]

  10. avatar Bery says:

    Szerintem genrált objekteket használok, nem 3Ds-t :), bár photoshop néha valóban előkerül. De azért az mégis más, hogy valamivel igazítasz egy kicsit a demón, vagy kompletten az mozgatja az egésszet. Persze ez is egyfajta átlényegülése scene-nek. Lassan csak a wild kategóriának lesz létjogosultsága :)

  11. avatar EFT says:

    persze, de azért egy ilyen demotool sokkal jobban behatárolja a
    lehetõségeket és ezzel a kreativitást, mint egy fotosopp vagy
    egy 3dsMax, ettõl függetlenül azért lehet létjogosultsága, pld
    aki ismerkedik a demókészitéssel annak ez lehet hogy jó
    kiindulópont, emléxem amigán is nem egy késöbb hiressé vált
    csapat hasonló dolgokban készitette elsõ demóit… aztán
    persze igényesebbek lettek:)

  12. avatar EFT says:

    hát kb már tényleg csak annak van létjogosultséga, át is kéne
    nevezni a korábbi demokompótot wildra, a wildeot meg demóra,
    de most komolyan:) én már most is szivesebben letöltöm a
    200 megás grabbelt videót mint a futtatható verziót, a mai inet sávszélek mellet ez kb semmi, ráádasul tuti fog menni a
    gépemen (az amigámon is:), bármikor bele tudok nézni
    bármelyik részébe, stb, persze lehet demót csinálni olyan
    látvánnyal/effektekkel amit mondjuk egy menő 3d modellező
    cuccal sem olyan triviális elkésziteni, de ennek inkább a
    forditottja áll:)

  13. avatar Charlie says:

    Lehet hogy effekt es grafika teren behatarolhatja egy demotool a dolgokat, de pl. zenere idozitesben es ugy altalaban a partok “komponalasaban” nagy konnyebbseg (ha a mai streamelt “zenecsodakat” vesszuk alapul), es uj tavlatokat tud nyitni. Es a 100% demotoolban keszulo dolgok es a hardcoded produktok kozott valahol feluton meg lehet talalni az egyensulyt. IMHO.
    [ edited Jan.17. 10:17 ]

  14. avatar Gargaj says:

    Teljessegel egyetertek – de ez persze fugg attol is hogy grafikus csinalja a demot vagy koder.
    Regen minden demot a koder “rendezett”, mert csak o volt ra kepes – manapsag mar lehet a grafikus is az aki a vegeredmenyt kiszenvedi.

    Egy demotool felepitese ma altalaban azon mulik hogy ki az aki a demo vegleges folyamatat meghatarozza. Kodertooloknal altalaban pluginos a dolog, effektkodolasi lehetoseggel, grafikustooloknal viszont altalaban van egy fix eszkozkeszlet es abbol kell kihozni a legtobbet.

  15. avatar EFT says:

    általában azoknál a kódereknél akik túlvannak 2 produkción, már természetes igényként meürül fel egy ilyen scene/effekt komponáló rendszer (tool?) elkészitése, ahogyan pld a 3dengine is. hiszen ez ugye nemcsak a többi alkotónak jelent könnyebbséget, hanem neki is egy csomó munkát megspórol:) a különbség ilyenkor az hogy a saját rendszert aztán kedvékre alakithatja a késöbbiekben, mig egy demótoolnál ez nembiztos hogy müködne. márpedig ebben az iparágban ami a kreativitásról szól(na) ez nem egy kimondott elõny. persze nem biztos hogy ezt kivezetik egy olyan pofás és bárki által is használható felületre (merthogy ahhoz már lusta:) mint ahogy pld a Stravaganza, és ilyenkor a grafikus/zenész meg úgy általaban mindenki a kodert nyaggatja:) az viszont biztos hogy egy ilyen grafikus felülettel megtámogatt tool nagyban tudja növelni a produktivitást, és adott esetben segiteni tudja a demó késztõjének kreativ a kibontakozását… tudomisén…

  16. avatar rachy says:

    Lehet, hogy en mar tul oldszkul vagyok, de ez a demo szerkesztovel valo demo takolas (meg ha nem is feltetlenul egyszeru es trivialis, lasd generalt texturak es objectek) valahogy igen tavoli dolognak tunik attol, amit en demo keszites alatt ertek.
    Hol van mar az a feeling, hogy kihozunk mindent a hardverbol? Persze ha minden honapban erosebb hardverek jonnek ki akkor nem sok ertelme erre gyurni.

  17. avatar zoom says:

    Hja, régen amikor a scenerek 95%-anak Trident 8900 vagy Tseng ET6000 volt a gépében, akkor tudtad mire számíthatsz sebesség terén. Ma ha “kihasználjuk a hardvert”, akkor az emberek fele azért nyávog mert lassú/pixelshadert használ/etc.

  18. avatar FooLman says:

    én már akkor is sírtam, mivel a realtekem kb 5x lassabb volt, mint bármilyen Trident. Nálam még a Second Reality is akadt :)
    De mostanában tényleg videó töltés megy csak, vagy az sem, mert a demók élvezeti értéke eléggé sokat esett az elmúlt években. :(

  19. avatar Charlie says:

    Azert pl. egy Kewlers/1995-ben minden benne van szerintem amit regen is szerettunk a demokban. Lehet csak oregszunk es mar nem tudnak annyira lenyugozni a dolgok. :)

    Egyebkent szerintem az egesz scene mindig is ketfele huzott abbol a szempontbol, hogy egyeseket inkabb az izgatott, hogy ujabb es ujabb korlatok kozott kellett ugyanazt a baromi jot eloallitani, vagy eppen a meglevo korlatrendszerben kellett minel jobbat csinalni. A masik reszet pedig az ujitasok nyaklo nelkuli kihasznalasa erdekelte, es mindig a letezo legerosebb hardverre irta a dolgait.

    Tulajdonkeppen mig az oldschool demozas ma arrol szol, hogy adott hardverkorlatok koze gyomoszoljunk be minel tobbet, addig a newschool inkabb a folytonos fejlesztesrol, az ujdonsagokkal valo lepestartasrol szol. Ez utobbi sem olyan egyszeru feladat (sot!), hogy feltetlenul le kelljen fikazni, aki az utolso shadermorzsat is kipreseli a Quad-SLI Geforce9-bol, amit 8 magos processzorral etet adattal, de emiatt a demoja nem megy P3/600-on, Gef2MX-el. (Felteve persze ha az eloallitott latvanyvilag ezt igazolja.)

    De en vallalom, hogy engem inkabb az oldschool demozas erdekel, de nem latok semmi rosszat (most mar, nem volt ez mindig igy) ez utobbiban sem.
    [ edited Jan.22. 11:41 ]

  20. avatar FooLman says:

    na jó, 1995 az odabasz. meg az evolution of vision is. meg még egy kettő.
    De azért szerintem mindketten értjük, hogy miről beszéltem…
    (meg mondjuk hülye ppc-s mekesnek savanyú a szőlő :) )

  21. avatar Jimmi says:

    Be lehet állítani valahogy ennek az e107-nek, hogy időrendi sorrendben jöjjenek a hozzászólások? Totál nem látom, hogy mikor jön új komment.

  22. avatar Jimmi says:

    Csárli, ez korrekt. Nem hittem volna, hogy tőled ilyet fogok hallani valaha :) Be is írok egy ceruzás kisötöst zölddel.

  23. avatar Charlie says:

    En mar ezt (nem igy, de tartalmilag kb. ugyanezt a szemleletet akarta jelenteni) majd’ ket eve is elmondtam, ha jol remlik 2005-os Poolpartyn, mikor valaki azt kerdezte, hogy tulkepp mi a jo az Amigas demokban. Az, hogy azok “indokolatlanok”, hiszen a hardver altal allitott korlatok alapjan annak, amit a kepernyon latsz, nem is szabadna letezni. Es megis. Es ott is elmondtam, hogy az is eppen ennyire jo, ha valaki az uj hardverbol csiholja ki azt a josagot, ami amugy is benne van (tehat ebbol a szempontbol nem “indokolatlan”), mert ahhoz is legalabb annyi tudas kell, de en maradok az elobbi verzional. :)

    (Az mar csak mellekzonge, hogy a sors ironiaja folytan Poolpartyn azert ment rengeteg Amigas stuff, mert a PC-s compogep persze beszart, es ossze vissza hekkeltek, mire 3 demo le birt menni fagyas nelkul egymas utan. Kozben A1200/060 meg lapatolta a biteket gond nelkul. Igy megy ez… :)

  24. avatar Jimmi says:

    Khm… khm…
    Nightshiftet se tessék elfelejteni, amikor a pécé ment, és az Amiga fagyott rommá ;)

  25. avatar teo says:

    a fix.tv-s kolcson amigas temat se felejtsd el chainq :)

  26. avatar scoundrel says:

    sziasztok!

    szerintem kellene egy uC kompo ahol meg van adva, h 10-20Mhz-es kvarcot használhatsz maximum, és máris új értelmet kap az optimalizálás és az assembly is…

    by.scoundrel

  27. avatar slyspy says:

    Én emlékszem, régen csak ilyen volt. :)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára