☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás [szavazás] Linuxos demó kódolás Reply To: [szavazás] Linuxos demó kódolás

#4984
avatarGeri
Member

“Javaslom egyszer nezz bele egy 2.4-es kernel disk alrendszerebe, ha elrettento peldat akarsz latni.”Kb 3 napja néztem bele a 2.6 merevlemezvezérlődrivereibe, mert egy olyan problémával találkoztam, ami nem volt dokumentálva. Megijedtem. Sikerült orvosolni a dolgot a driverből megtudott információk alapján ugyan (egy régi Seagate merevlemez úgy gondolta, hogy a szabvány a Z, a lemezkezelő meg úgy, hogy Y.)A forráskód valóban okádék szerű kialakítású volt. De erről még nem dobjuk ki, mert a célnak egész jól megfelel.“Ezert kar volt fel oldalas kioktato szoveget irnod.”Azért írtam a kioktató szöveget, mert összemosod a linuxot az egyes többékevésbé elterjedt disztribúciók, és a kernel között. Gyakran kiragadott, csak 1-1 disztribre jellemő bugot próbálsz demonesztálni (Athináék után szabadon…) amik nem az összes linuxra, csak egy egy adott rendszerre jellemzőek, és a többi linux alatt tökéletesen működnek. “mert a kovetkezo kernel update eseteben nem biztos, hogy le fog fordulni/mukodni fog az ndiswrapper”Na dehát ez megint milyen hülyeség már. Tipikus “nem működik a windows95ös hangkártyadriverem ikszpé alatt”. Ez van. Amikor az oprendszer alapjait kicsit áttírják, akkor a driverek, és a rendszerközeli dolgok nem feltétlenül működnek együtt, várni kell, amíg hozzáigazodnak a programok írói. Ez windows alatt is így van, mindig is így volt, ráadásul poénból az ember NEM változat se kernelt, se operációs rendszert. “Ez a szabvany hiany elegge meg tudja keseriteni az ember eletet. Akkor az olyan aprosagot meg nem is emlitettem, hogy egy adott lib ket minor (nem major!) verzioja kozott akkora API toresek vannak, hogy az embernek kette all a feje.”Ez zavar engem is, de épp elég gond van máshol is egy program fejlesztése során akár windowsban is, hogy ez a probléma lényegtelennek tűnik. Gondolj csak bele, linux alatt (jobbára) legalább más az inkompatibilis library-k neve. Windows alatt gyakran ugyanaz, elég csak az xp sp0, sp2, vista közötti horribilis, agytumort okozó faszkodásokra gondolni, hogy extrémebb esetekben egyszerűen nem csinál semmit a kibaszott függvény, mert kivették, vagy már mást csinál, mint 2 hete. A windows sp3 update során is az xp-s programok 10%-a megköszöni a lehetőséget, és lemond. Ettől a linux még nem rosszabb, sőt jobb, ott legalább közli, hogy melyik fájl hiányzik neki, vagy melyik szarozik. Mint bármely más operációs rendszer alatt, legyen az akár mac osx, linux, vagy épp window$, a verziók nem teljesen kompatibilisek, és az egyes libraryk és dll-ek is eltérhenek updatenként. Ez a jelenség nem linux függő, hanem minden operációs rendszert érint. Windows alatt is, amíg még a 98 volt a divat, volt XP és 9x alá is egy -egy exe, vagy esetleg nem volt, és másik programmal kellett kiváltani. Most pedig a gamek egy részének van külön xp-32, xp-64, xp 64 bites procival de 32 bites windowsra, vista-32, esetleg vista-64-es .exe is. Linux alatt ezt inkább elegánsabban megoldották úgy, hogy a programokat általában forrásként adják, így minimalizálva a verziók közötti eltérésekből fakadó problémákat.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára