☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Kezdőlap Fórumok A Demokészítés művészete Grafika programozók és 3d grafikusok?

Ennek a témakörnek tartalma 47 hozzászólás, 16 résztvevő. Utolsó frissítés: avatar Parrot 10 éve, 1 hónap telt el.

30 bejegyzés megtekintése - 1-30 / 48
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #1305
    avatar
    grafd
    Tag

    Keresek egy programozót aki magasabb szintű demok keszítésére vállalkozna.

    #3983
    avatar
    slyspy
    Tag

    na azt én is ;), viszont te milyen poszton működsz?

    #3984
    avatar
    grafd
    Tag

    3d grafikával foglakozom, te is? :)

    #3985
    avatar
    Murphy
    Tag

    Hello Grafd. Szerintem csinálj egy kis kedvet. ;) Linkelj be ide pár grafikádat vagy animációdat, és biztos gyorsan akad jelentkező. A jó grafikus mindig kapós. ;)

    #3986
    avatar
    aha
    Tag

    csam csam friss grafikus :P

    #3987
    avatar
    grafd
    Tag

    Sziaszok, itt van egy regebbi animbol egy screen, eredegileg ez realtimera volt terveze, aztan nem ugy lett. http://img295.imageshack.us/img295/5508/labanim0367sz2.jpgmost eppen egy low poly karater animacion dolgozom a szokasos texturakkal (col-spec-normal)

    #3988
    avatar
    slyspy
    Tag

    Én zenész vónék, viszont tetszetős a grafikád, ha kóder lennák bevennálak. Blala, nem kő nekünk grafikus? Vagy aszontad, lehet, hogy van?

    #3989
    avatar
    slyspy
    Tag

    Vagy vagyunk mi egyéltalán?

    #3990
    avatar
    blala
    Tag

    hogy a picsaba ne lennenk, csak nem tudjuk mi a nevunk :)

    #3991
    avatar
    pasy
    Tag

    valami hullával kezdődik nem?

    #3992
    avatar
    slyspy
    Tag

    az feloszlott. vagyis mind a ketten kiléptünk.

    #3993
    avatar
    grafd
    Tag

    ex-hullabaloo? :)

    #3994
    avatar
    slyspy
    Tag

    ja. Amúgy viccen kívül, ha itt nem találsz senkit, akivel tudnál közösen csinálni valamit, akkor azt javaslom, hogy mindjárt Function party, és indulj grafika vagy ha van kész animod akkor wild kategóriában, és akkor ott valami mellékelt fájlban is tudod írni, hogy codert keresel, és ha bejön valakinek amit csinálsz, akkor tuti, hogy fog jelentkezni, plusz party-n is lehet ismerkedni, szocializálódni, és a többi, aztán meglátod hog megy ez, és akkor biztos lezs valami. így.

    #3995
    avatar
    grafd
    Tag

    igen ez lesz, koszi.

    #3996
    avatar
    DaTa
    Tag

    Na bocsi, sziasztok, már megint én zavarnék!
    Na egy olyan kérdésem lenne ( a grafika már egész jól megy), ha csinálok egy animációt akkor mit forgassak és hol:
    1. magát a grafikát forgadni 3dsmaxban tehát kamera fix, csak obj-k mozoknak
    2. obj-k fixek, kamera forog mondjuk az X tengelyen
    3. van egy szimpla .x kiterjesztésű non-animált file. C++ be és ott bűvészkedni a kamerával.

    Szerintetek melyik lenne látványilag/elkészítésében jobb/könnyeb?

    Amúgy találtam egy könyvet emi a Direct-X programozással foglalkozik 100% hogy meg fogom venni bár az ára borsos egy picit…

    Na sziasztok és köszi a segítséget!

    #3997
    avatar
    blala
    Tag

    mindharom mukodhet, sot, akar kombinalni is lehet. De arra figyelj, hogy a “kamera repul korbe” tipusu animaciok altalaban nem valtanak ki tul sok erzelmet a nezobol, probalj inkabb otletesebb / dinamikusabb dolgokat osszerakni…

    #3998
    avatar
    pezia
    Tag

    En egyszer vettem egy DX-es konyvet. Soha nem hasznaltam, mert ocska volt, bar az meg a DX6-os idokbol valo volt.

    #3999
    avatar
    aha
    Tag

    ĐaTa: Mielőtt könyvet vásárolsz, olvasd el ezt ;)

    #4000
    avatar
    Maxie
    Tag

    blala nincs semmi baj a korberepulo kameraval vili?:P

    #4001
    avatar
    DaTa
    Tag

    Köszi szépen már meg is rendeltem A grafika és játékprogramozás könyvet thx mégegyszer

    #4002
    avatar
    DaTa
    Tag

    Na még egy kérdéssel azaz 2-vel zaklatnálak titeket.
    1. Az a “demo” akkor is demo ha avi vagy wmv formátumban van? Exeben akarnám csak megkéne tanulni ugyebár…
    2. 3DSMax 9-ben nem megy a texturázás. Többet is nézztem neten mindent úgy csináltam beállítottam ahogy mondja és amikor a texturát akarom ráhúzni, ráhúzom és egy szürke valami lesz a textura. Amúgy még a pontrajzolást vagy hogyishívlyákot fogom következőleg megtanulni, mert alap obj-kből nem/nehezen lehet isgazán jó demót csinálni. egítséget előre is köszönöm.

    #4003
    avatar
    slyspy
    Tag

    Egyes kerdesre tudom a valaszt: az nem demo, hanem animacio, es akkor meg partyn indulhat wild/animacio kategoriaban. wild kategoriaban ugyanis nincs megkotes, de ennek megfeleloen nagyon technikas animok vannak, tehat egy renderelt demonak nem sok eselye vab ott.

    #4004
    avatar
    Bery
    Tag

    DaTa, mi az a pontrajzolás? :) Azt hiszem, indulhatsz vele az aktuális szavazásunkon ;)

    Onnantól, hogy bármilyen objekumot létre tudsz hozni 3DS Max-ban, könnyedén találsz konvertáló programot, ami abból *.x fájlt készít, amit a DirectX csípőből beolvas, és már használhatod is egyszerű hívásokkal.

    De egyébként sokszor néhány kockából, vagy gömbből is jó demot lehet készíteni, ha látványos a körítés – szép texturák, pixel shader-ek – és az egész együtt él a zenével. Első célnak szerintem ez sem rossz. Nem a 3D testek bonyolultsága tesz jóvá egy demot. Lásd a Neurosis tavalyi bemutatkozó demo-ját!, ami elég pozitív fogadtatásra talált, pedig a 3D világa pont olyan, mint amit a címe sejtet :) De szerettük! Főleg első demónak.

    #4005
    avatar
    pohar
    Tag

    pixelezés

    #4006
    avatar
    Bery
    Tag

    3DS-ben pixelezés? Wow!

    #4007
    avatar
    pohar
    Tag

    részg vagy, mit ittál? :)
    azt írja, hogy ha nem megy a 3ds, akkor inkább pixelez

    #4008
    avatar
    Gargaj
    Tag

    igazabol ez elgondolkodtatott egy picit…

    altalaban ha egy ujonc valamit akar csinalni, akkor mindig valami 3D-kozpontu, animgazdag, “game-style” dolgot akar csinalni – ami jogos, elvegre mivel ujonc, valszeg ez a stilus az ami neki kezenfekvo.

    ugyanakkor viszont rengeteg demo bizonyitja hogy nem kell feltetlen komplikalni a dolgokat (nem az ultraminimal stuffokra gondolok, hanem mondjuk pl. a synthematikra), csak egyszeruen megfelelo helyre kell tenni a lecet..

    kerdesem ezek utan az hogy kezenfekvo tanacs-e az egy kezdonek hogy “nezz annyi demot amennyit csak tudsz”?

    #4009
    avatar
    Bery
    Tag

    Gargaj: vagy mondjuk úgy, hogy nézz néhány jó demót, ahol a design és a hangulat uralkodik, nem a poligonszám :) Egyszer én is szeretnék csinálni egy ilyet :)

    pohar: sosem vagyok józan, mert akkor tisztán látnám, hogy milyen a világ, és én benne ;)

    #4010
    avatar
    Murphy
    Tag

    Nézzen mindenféle demót. Vannak jó demók amik nem a technikáról meg a sok év tapasztalatról szólnak, ilyeneket is kell mutatatni a srácoknak.

    #4011
    avatar
    Bery
    Tag

    Akkor jövőre, demoshow-n, veletek! :) És nézünk mindenféle jó demót. Persze, én party compo-n sem bánnám ezt ;)

30 bejegyzés megtekintése - 1-30 / 48

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára