☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums Platformok PC Ismerkedés a Demoscene-vel

This topic contains 20 replies, has 7 voices, and was last updated by avatar -SP- 7 years, 11 months ago.

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #1442
    avatar
    Blander
    Member

    Sziasztok!Új vagyok itt, már idén lesz 5 éve hogy hobbi játékfejlesztő vagyok, és a játékfejlesztés ezen szegletére is eljutottam de nem vagyok tisztában azzal hogy mi is ez teljesen.Bár nekem elsőre úgy tűnik, minden ami grafika, látvány, prezentáció, és trailerEngem igazából az animációk és a Renderelt dolgok érdekelnének, bár csináltam már animációt, mégis amik itt vannak azok lenyűgözőek. Szóval szeretnék tájékozottabb és többet tudóbb lenni ebben illetve, ha nem gond akkor megpróbálnék bele tanulni is a dologba. 

    #6414
    avatar
    Murphy
    Member

    Hello Blander, örülünk, hogy idetaláltál!Itt nagyjából összefoglaltuk, hogy mi is a demoscene közösség, http://www.scene.hu/?page_id=1195 itthttp://scene.hu/page.php?9összeírtuk azokat a kifejezéseket amik gyakran felmerülhetnek, és nem biztos, hogy érthetőek annak akik még nincsenek benne a témában.Ha valami nem tiszta, kérdezz nyugodtan. Az adatlapodat nézve jól gondolom, hogy 3D engine fejlesztés a hobbid?Egyébként pont egy hónap múlva lesz a Function demoparty, gyere és kóstolj bele!

    #6415
    avatar
    rascy
    Member

    Meg itt is van: http://hu.wikipedia.org/wiki/Demoscene

    Aztán, ha marad még megválaszolatlan kérdésed, írd ide, de inkább gyere party-ra :)

    Meg ha nem tudsz majd kivel szóba elegyedni keress minket.

    #6416
    avatar
    Blander
    Member

    Sziasztok! Nagyon szépen köszönöm! Nos, első sorban 2D játékfejlesztéssel foglalkozom, de 3D engine fejlesztéssel is. Még egyszer nagyon szépen köszönöm, remek anyagot gyűjtöttetek össze!szerk.: Még azt nem értem hogy ezeknél az introknál, mi is számít annak? Lehet ez video, pl avi formátum, vagy exe?  Mert itt a kódolást is megemlítik, amit mondjuk egy renderelt dolognál el is tudnék képzelni, illetve egy exe kirejesztésű dologban ahol valós időben fut a grafika, és egyfajta történetet grafikai látványvilágot tár a szemlélődő elé. A kérdés tehát, az hogy kiterjesztés szempontjából ez lehet exe is, vagy csupán video file?  Külömben nagyon szépen köszönöm az initálást a partyra :D Nem tudom hogy el tudok-e menni, viszont, ha lehet nevezni valamelyik comp-ra akkor neveznék :D Csak azt nem tudom hogy hogyan kell.

    #6417
    avatar
    rascy
    Member

    A nevezési szabályok partynként változhatnak, de az intro az futtatható .exe vagy .com file. Videó fájlokat Wild compora kell beadni.

    Function szabályai: http://2011.function.hu/hun:Compos

    #6418
    avatar
    Murphy
    Member

    A scene.hu-n kevés kivétellel programokról beszélünk. A demo olyan program ami realtime rendereli a látványt (ami ettől függetlenül előre megkomponált). Az intrók a demókhoz képest csak annyiban különböznek, hogy ott van egy extrém kis méretkorlát is. 64 kbyte, 4kbyte vagy akár 256 byte.

    #6419
    avatar
    Blander
    Member

    Ohhh, így már értem :)
    256 byte? Az már erős :D

    #6420
    avatar
    Murphy
    Member

    Hogy össze tudd hasonlítani, miből miket szoktak kihozni a legjobbak:demo:http://www.youtube.com/watch?v=T_U3Zdv8to864k intro: http://www.youtube.com/watch?v=UyKtZT4GPus4k intro:http://www.youtube.com/watch?v=FWmv1ykGzis1k intro:http://www.youtube.com/watch?v=AMaNxyHhH6A256 byte intro:http://www.youtube.com/watch?v=R35UuntQQF8Persze kb ez a csúcs, néha egy jó ötlet sokkal többet számít mint maga a technikai tudás.

    #6421
    avatar
    Blander
    Member

    Ezek lenyűgözőek!
    A TBC-s az valami eszméletlen :D Nem értem hogy lehet ilyet csinálni… Még a sima animáció oké, mint ahogy az a pánik szobásnál van de pL a demo az valami hatalmas :D

    #6422
    avatar
    rascy
    Member

    Én annyira nem értek hozzá, de a TBC kódja nagyrészt már a GPU-ban fut (grafikus kártya).
    Vannak ún. shaderek (pixel shader, vertex shader, stb.) amikkel viszonylag rövid kód mellett is lehet látványos dolgokat csinálni.

    #6423
    avatar
    Blander
    Member

    Hát, nah jó de az eszköz a lényeg :D
    Legalábbis fontos szerepet játszik az is benne meg ugyebár a tapasztalat :)

    #6424
    avatar
    Murphy
    Member

    Milyen nyelven programozol? Mi volt az eddigi legkomolyabb program amit csináltál?

    #6425
    avatar
    Blander
    Member

    Hát igazából C# és társai :D 2D játékok, meg egy MMO :D Az MMOval még mindig küzdök, legalábbis folyton akad mindig valami amin lehetne javítani, vagy egyszerűen csak nem működik :D A 2D játékok azok egyszerűbb de szórakoztató kis játékok.. De szerintem abszolút mind1 hogy most eddig mit csináltam, mert ha most kapok valami teljesen új levest akkor azt mondom, hogy majd félév múlva meglátjuk mi sül ki belőle :D Meg ha már el is kezdeném akkor arra gondoltam hogy egy 1perces kis animációt csinálnék, amit aztán valamilyen effekt-el feldobnék és kész is lenne a mű :D Olyasmire gondoltam hogy egy sima objektumból mondjuk lesz több és a végén létre jönne egy struktúra, mondjuk olyasmi mint a TBC-ben látott aztán effekt rá meg egy kis vágás ide-oda videó szerkesztővel pedig még szórakoznék vele :D De gondolom ez nem ilyen egyszerű..

    #6426
    avatar
    Murphy
    Member

    Egy dolgot szerintem még félreértesz. Ha demót írsz, akkor az ugye egy program, ahol nem tudsz videovágóval belenyúlni, a vágást, post effekteket zenére időzítést és minden egyéb nyalánkságot a programod fog csinálni. Szokott direkt animáció kategória is lenni a partykon, ott persze egy avi-t adsz be, amit úgy állítasz elő ahogy jólesik.

    #6427
    avatar
    Blander
    Member

    A lényeg akkor is az marad, bárhogy is csinálnám, hogy kell egy eszköz, tapasztalat, kreativitás és egy nagyadag fantázia.

    #6428
    avatar
    Gargaj
    Member
    wrote
    Nem tudom hogy el tudok-e menni, viszont, ha lehet nevezni valamelyik comp-ra akkor neveznék :D

    Ehhez gyorsan meg hozzafuznem, hogy altalaban (pl. Functionon igen) lehet emailben is nevezni, de olyankor nem kapsz dijat mert undi voltal es nem jottel. :)

    #6429
    avatar
    Blander
    Member

    :D sebaj, a részvétel a lényeg nem a dicsőség :D

    #6430
    avatar
    Bery
    Member

    A lényeg akkor is az marad, bárhogy is csinálnám, hogy kell egy eszköz, tapasztalat, kreativitás és egy nagyadag fantázia. ” Eszköznek ott a Visual Studio, ha már C# :) Szóval az már a kezedben. Persze idővel majd lesz egy saját grafikus Engine-ed, sőt talán már most is van. Szóval ez kipipálva. :) Tapasztalat, kreativitás és egy nagyadag fantázia – ezek pedig valóban kellenek :) Vagy csapattagok, akik rendelkeznek ezzel, mert hogy ez nem feltétlen magányos műfaj. A lényeg, hogy olyasmit alkoss, amit élvezel csinálni, és a bónusz, ha ez másoknak is tetszik :) Ezekért meg bőven megéri belevágni.Egyébként meg gyere Function-ra, ha teheted. Elég sokat tud fejlődni az ember, ha olyanokkal beszélget, akik picit előtte járnak. Adhat egyfajta lendületet :)

    #6431
    avatar
    Blander
    Member

    Köszönöm szépen :) Megpróbálok elmenni :) Akkor már nincs más hátra minthogy neki állni alkotni :)

    #6432
    avatar
    d-lee
    Member

    … valamint számtalan helyen van egy tonna demoscene forráskód. Az kiindulási alapnak pont jó. A kollégák nyilván mindjárt ajánlanak is pár lehetőséget.

    #6433
    avatar
    -SP-
    Member

    Üdv, Blander!
    Mint szintén laikus és kezdő, csak ajánlani tudom, hogy gyere el a functionre :) Jó buli, remek társaság, a compo-feeling meg leírhatatlan :) A legjobb hely, hogy segítséget kapj a dolgaidhoz.
    Én már 4x voltam, és tényleg szuper.

    (talán egyszer végre demót is sikerül vinni :))

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára