☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás OpenGL Reply To: OpenGL

#21152
avatarrawbits
Member

Bocsi, én is csak magamból indulok ki. Ez a linuxos izé nekem kínai és még bonyolultnak is tűnik.

Én úgy kezdtem, hogy az opengl.org-on a Getting started with OpenGL-re kattintottam és elolvastam ami ott van, kiválasztottam ránézésre szimpátia alapján a GLFW-t meg a GLEW-t. Letöltöttem, elolvastam a használatukat, kijavítottam a hibákat a headerekben és konvertáltam a lib-eket (Borland C++ command line tools), majd a GLFW és GLEW dokumentáció alapján nyitottam egy ablakot.

Ezután megörültem, hogy nem nehéz ez, és kerestem tutoriálokat. Ezek használati sorrendben:
Swiftless
Lazy Foo’ Productions
NeHe Productions

Az nem zavar, hogy nem használja senki a GLFW/GLEW kombót, mert nagyon jól dokumentáltak és egy egyszerű motort azért csak össze tudok talán rakni… Az viszont igen, hogy sehol nincs egy jó összehasonlító cikk az OpenGL 2.1 és 3.x/4.x között. Azt mondják nem is hasonlít. Hát szerintem ugyanazt írják a 4.x-es tutoriálok is.

Mindenesetre az én Intel-em csak a 2.1-et ismeri úgyhogy egyenlőre ez nem okoz gondot. :)

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára