☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums Platformok PC SEGITSEG! Reply To: SEGITSEG!

#3976
avatar-SP-
Member

Hello megint én. Megint demó :)

D3D a kérdés (de elvi, szóval OpenGL-esek számára is releváns).

1. Hogyan lehet “végtelen” terepeket generálni a legkönnyebben? Gondolok itt valami egyszerű flyby jelenetre, ahol mondjuk kockaváros vagy hegylánc-szerűség van a kamera alatt. A legputtóbb megoldásnak az tűnt, hogy generálok egy olyan rohadt nagy színt, ahol nem veszed észre a horizont közeledését, amíg a jelenet tart, de ez szétszedi a gépet, és a generálás is túl sokáig tart. A másik ötlet az volt, hogy a kamerát X frame-enként visszaugrasztom egy korábbi pozícióba, ahonnan ugyanaz lesz a viewport, így végtelenített hatás jön létre, de ez meg már nem működik olyan környezetben, ahol minden véletlenszerűen mozog/forog/nő… szóval itt elakadtam.

2. Hogyan lehet megoldani azt, hogy több (értsd: sok!) fényforrás működjön egyidőben, de ne zabálja fel a gépet? Sima D3D Light osztályra gondolok (Opengl-ben glLight vagy mi a neve), pontfény három paraméterrel (range, att, intensity). Amíg egy darab van, addig teljesen jól megy a cucc, de ha bepakolok 8-10 -et, akkor átmegy képregénybe. Oké, hogy egy ATI x1200 van a laptopban, de hát egy Quake2-ben is több, mint 20 fényforrás működik egy helyszínen, mégsem hal bele a gép :P

Help? :)

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára