☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Ezzel a beszámolóval már régóta adós vagyok Gargaj barátomnak (utólag is elnézést érte!), de akkor következzen egy szokásosan szubjektív (kommentekben lehet vitatkozni! ;-) ) áttekintés a prodokról, ahogy én láttam, én emlékszem.

8×8:

Az első entry a kompóban az Adok^Hugi által reprezentált Adoktro volt. Nem tudok sokat Adok munkásságáról (és én inkább csak rémtörténeteket hallottam róla), de ha ez egy kezdet, és időhiány volt, akkor egy szerethető kezdés 13k-ban. Azért a content sajnos nagyon rövid és loopolt, de mondjuk a két effekt nem rossz. Egy Amigán azért jobban mutatott volna ez a concept szerintem. Nyilván nem kérdés miért végzett az utolsó helyen.

A harmadik helyen végzett az Aberration Creations megújult formációja (Citrus bátyó jóvoltából lett némi vérfrissítés Szlovákiából) egy szintén “kezdő”/”első entry” 64k-val. Azért írtam az idézőjeleket, mert ugye Musk minden csak nem kezdő, és Jendo-nak is volt már 4k próbálkozása, de azért még inkább ropogós ez a csapat. Az entry (Happens to the best of us) lényege egy cartoon-like agy, mindenféle 2d-s megközelítésben, és effektekkel, egy nagyon egyszerű zenére. 44k. kkrunchyval. Na ahhoz képest nagy, de nagyon reméljük, hogy nem fogy el a fiatalok lelkesedése, és lesz még komolyabb entry is tőlük. Minden esetre akinek esetleg nem tetszik, hogy felfért a dobogóra, akkor tessék jönni legközelebb qbpartyra, és jobbat beadni!

Második helyezett lett egy 20 éves demo -> 64k remake a Paradyze 20, a Dilemma jóvoltából. A tavaly szeptemberben 20 éves csapattól akkor azt az ígéretet kaptuk, hogy egy új, lelkes, produktum esővel teli korszakot kapunk tőlük, és eddig az ígéretüket tartják is becsülettel. Remek remake, remek hangulat. Meg is ragadnám az alkalmat, hogy innen üzenjek nekik: le a kalappal srácok. Jók vagytok! Csak így tovább!

Az első helyezett prodot egy kérdéssel kell kezdenem: “Kedves Róbert! Ön hülye?! :-)”. Történt ugyanis, hogy nagyon kedves barátom pasy immár harmadik alkalommal ünnepelte a qbparty alatt a szülinapját, és így joggal kanyarított ebből a tényből egy vicces ám színvonalas 64k-t Egotrip 2000+ álnéven. A “thank you” egy igazán kellemes, old school és new school effekteket, particle-ket, 3d modellt és minden más nyalánkságot felvonultató entrynek sikerült. És hát nem véletlen módon, ezzel a szerethetőséggel meg is nyerte a compót. Innen kívánunk még egyszer boldog szülinapot a fresh!mindworkz és Rebels csapat oszlopos tagjának!

Demók:

Itt rettenetesen nehéz helyzetben vagyok. Egyrészt mivel három, számomra nagyon kedves produktról kell véleményt alkotnom (na ez a nagy pofám miatt még megy), de a harmadik helyezettel kapcsolatban nagyon speciális érzéseim vannak, amit szerintem sokan meg fogtok “köpködni” (és lehet még a szerkesztő is…). Szóval az van, hogy harmadik lett a “The Void Started Into Me Waiting To Be Paid Its Dues” ÜD alkotás Gargaj tollából. Azt hiszem nem vállalok nagyot, ha azt állítom, hogy az elmúlt 4-5 évben Gargaj lett a magyar scene-n az az ember, akit leginkább megfogott a művészeti vonulata, a mögöttes mondandó a demoscene alkotások kapcsán, és valami brutálisan mély, szép, részletes, egyedi, sokszor elvont alkotásokhoz járult hozzá (legyen ez CNS vagy akár (adj.) ). Ez most begyűrűzött az ÜD prodok világába is. Kapunk egy grayscale, üres épületekből, lerácsozott csatornákból és absztrakt formákból álló világot, egy teljesen üres és már-már gótikus magányba hajló érzéssel (nekem a Quake nem ütött ekkorát, pedig anno az nagyon betalált!), és a csaknem már szokásos “félberobbantott” befejezést. Zseniális hangulat, látvány és zene. Mégis, most azt érzem, hogy ez most sok lett. Túl lett tolva. Ne nem nekem, hanem úgy általában a közönségnek. “Nem jött át!”. Ami csak azért bosszantó, mert így a harmadik helyen végzett a TGD mögött, és érzésem szerint nagyon hasonló indokok miatt, mint a tavaly Function-ön az (adj.) entry. És tudom, hogy Gargaj cimbit egyáltalán nem érdeklik a díjak, sőt még a helyezés sem, ha a kompóban jó volt az entry, mégis van egy ilyen “a fene egye már meg!” rossz szájíz bennem. Hogy értem én, hogy korunk Dalijának vagy Picassójanak kell lenni, de jó lenne már egy ilyen mélyebb ÜD vagy (adj.) prodot győzni is látni. Szóval nagyon nehéz az egész, és nagyon vegyesek az érzéseim. Viszont van még valami. BoyC-nak már sokszor mondtam, hogy a DLYEUM befejezése nekem nem az igazi. Nem eléggé kaotikus az elvágás. Nincs meg az “érfelvágós világvége” hangulatom a végén. Na ezt viszont Gargajnak itt tökéletesen sikerült eltalálnia. Iszonyatosan jól időzített mind a kocka megsemmisülése, mind a hangulat a végén. Lehet, hogy Zoomnak néha Gargajt oda kéne engednie az Apex-hez? :-)

Második lett (1 pont előnnyel) a TGD idei első alkotása (mert ugye hoztok Function-re is!!! ;-) ) a “Ducks and Cubes“. Szokásosan könnyen emészthetőre komponált nagz zene, Jimmi kézműves OpenGL-jével megfejelve (apropó, ez már az új toollal készült?!), és egy olyan greetings listával, amin betegre röhögöm magam még mindig. Poén entry, de véresen komoly. Amilyen a TGD mindig. Sok sok ilyet még srácok. Lav ya (Maugli, de Pécsről :-) ).

Első helyezést ért el a Rebels Dark Side entryje. Ez az alkotás azt hiszem, most már többszörösen ráerősít arra a megállapításomra, hogy az elégedetlen / rossz nyelvek ellenére, vége annak a korszaknak a Rebels életében, amikor a látványból (pasy kék, pasy sárga, csápok stb.) megmondható volt első ránézésre, hogy ki is csinálta. Ez a folyamat elindult már elindult a This Time-al, de az igazi áttörést a Sweet Dreams hozta meg, és szerintem azóta is töretlen a srácok fejlődése. Üde színfolt, a csak kódból demót iró csapat, a mai tool (over)driven világban, és amint arra már sok példa volt az elmúlt években, bizony bizony ez sokszor dobogót ér. Most (is) például a felső fokot. Gratula!

Ooooooooooooodszkuuuuuuuuuuuu:

Vékony jég nekem mindig ez az old school entryk-ről való bármilyen okfejtés, mert nem értek hozzá eléggé, és mindig félek, hogy Charlie fültövön vág, de hát önként jelentkezők hiányában “valakinek ezt is csinálnia kell”.

Itt is három entry volt, és a dobogó harmadik fokán végzett Mash és a The Collective Compo Filler című prodja. Mash jómunkásember, ismét lehozott egy greetings entryt, de legközelebb ezt már jobb lenne mondjuk valami más hardveren látni. Nintendo? Atari? C16? Amúgy a “szokásost” hozta.

Dnp szépen fejlődik az évek során, az I-CaNDY-ben már volt egy elég meredek szemrákot okozó betűeffekt a demojában, valamint egy nagy szép BoB effekt, hullámzó vízen való tükröződéssel. Szerintem társakat kéne találnia, meg 1-2 jó grafikust, mert ha ez a lelkesedés folytatódik, akkor ebből nagyon is jó C64 entryk sülhetnek ki. Hajrá!

A Singular Crew fogalom itthon. Az Árok party is. Menni is kell rá minden évben. És mindig jó egy jó invit. És bár nem rossz a látvány, és Soci úgy kódol C64-re, hogy adnám érte a jobb karom, de most mégis picit fanyalgós hangulatban vagyok. Az nem kérdés, hogy megérdemelt az első hely, de nekem ez most picit unalmasra sikerült. Még akkor is, ha a hullámzó kockamező fölött elrepülő 3d betűktől letettem a hajam (nincs is meg azóta sem… :-) ), de jó lenne a közeljövőben újra egy olyan prodot látni tőlük, ami igazán izgalmas, sok partos, “beszabehu” érzés. Minden esetre azért jár a gratula, és GYERTEK ÁROKRAAAAAAAAAAA!

Categories: Ajánló, Demo ajánló | Tags: ,

12 Responses so far.

  1. avatar Gargaj says:

    Par megjegyzes:

    Túl lett tolva. Ne nem nekem, hanem úgy általában a közönségnek. “Nem jött át!”

    En amikor leulok demot csinalni, akkor kb mar az elso pixel/hangminta elott tudni szoktam, hogy mennyire fog tetszeni a kozonsegnek (ergo kb hol fog a compoban vegezni), es ha tudom, hogy nem lesz nepszeru a dolog, akkor miert ne tolnam tul? Ha ugyse fog a tobbsegnek tetszeni, akkor legalabb nekem tetsszen, nem? :)

    tudom, hogy Gargaj cimbit egyáltalán nem érdeklik a díjak, sőt még a helyezés sem

    Forditva :) A helyezes nem erdekel, sot meg a dijak sem :) Bar az idei dijazas kifejezettem vidam pillanatokat okozott – de errol majd mesel a Jimmi reszletesebben :D

    BoyC-nak már sokszor mondtam, hogy a DLYEUM befejezése nekem nem az igazi. Nem eléggé kaotikus az elvágás.

    Masrol szol az ket intro: A Darknessben vegig az az erzes a lenyeg hogy valami jon es tortenni fog, es lassan erkezik meg, az elszakadas pedig a kovetkezmenye, a Voidban viszont pont az lenyeg hogy nem tudod merre fog haladni, es emiatt er varatlanul.

  2. avatar mu6k says:

    Egy kellemes meglepetes elolvasni a velemenyeket ugy kb egy honap utan. Egy kellemes meglepetes volt az entry-k szama es minosege is.

    Az (Happens to the best of us) intro-ban en csak a technikai cuccot raktam ossze. A 44k meret pedig pont ezert van, mert az introba bitmap es sample van bepakolva. Ami szep hogy nem manualisan hanem automatizalt build step. Viszont a suritesi modszer nem a legjobb, hanem ami hamar ment.

    Az Adoktro-t ha futtatni akarjatok, a szamitogep kell supportolja a 320×200 felbontast, erre party elott egy par nappal jottem rea, de szerzonek nem volt ideje tobbet foglalkozni az proddal ugy hogy vegul a laptopomon futott le, a compo gepen be sem indult. Tanulsag: ha PC prodot irtok, irasson ki hiba uzenetet hogy ne kelljen assembly-t debuggolni hogy lassam hol a gond.

  3. avatar mash says:

    “Mash jómunkásember, ismét lehozott egy greetings entryt, de legközelebb ezt már jobb lenne mondjuk valami más hardveren látni.”

    Nem, Mashnek már egy tisztességes, teljwa éerékű Amiga demót illene összeraknia, nem ilyen alibi, öt perces dolgokat. Nektek meg az lenne a feladat, hogy “rugdossátok” miatta! ;o)

  4. avatar mash says:

    Hoppá: szóval teljes értékű Amiga demót.

  5. avatar Maugli says:

    Mash:
    Van eleg nagy bakancsom, ha ez minden vagyad ;-)

    Amiga demo vagy amugy OCS/ECS esetleg AGA related? Mit akarsz pontosan csinalni, es milyen platformra?

    Csak, hogy tudjam a rugdosas intenzitasat ;-)

  6. avatar Maugli says:

    musk:
    Ezt meg nekem volt jo olvasni. Ez picit olyan volt, mint amikor on the fly debugoltuk ki a Java introt Function-on :) Le a kalappal. Igy kell egy igazi szervezonek hozza allni a dolgokhoz! Nice job!

  7. avatar mash says:

    Maugli: AGA ‘060-ra hegesztgetek már egy ideje egy assembly 3D engine-t, ahogy a szabadidőm engedi. Igyekszem a Functionre, de legkésőbb a Revisionre befejezni és tényleg valami demo szerű dologgal előrukkolni végre.

  8. avatar jimmiTGD says:

    > apropó, ez már az új toollal készült?!
    Van új tool? Küldd már át. :)

  9. avatar Citrus says:

    amugy az adok az egy fura urge. Demobiten is ugy lett a partiplaccon osszerugdosva az exe, mert nem hogy az en gepemen (full AMD rig) hanem zden gepen se ment (pedig az i7/titan). Mikor vegre osszehanytuk valahogy egy egeszbe hogy szet tudtuk futtatni, kiderult hogy az egesz intro egy “ize” ami szineket rajzol, valami neural networkkel (that’s what he said). Az Adoktro egy szinten ilyen “ize” volt szamomra.

    Tovabba egy jobb elmeny demobitrol, mikor psenough csapata demobit entryjet az en gepemrol programoztuk (asszem maugli le is basztal, hogy miert nem vagyok a gepemnel, hat ezert). 2 orat tartott igy nekem, psnek, zdennek, ps csoporttarsainak hogy megtalaljuk mi volt a gebasz. Invalid GLSL kod, amitol az AMD driver kikonyoklott (nem, nem az AMD szar, az nVidia tul permissziv, es rossz kod irasara terel).

    Viszont egymindegy igy a vegen, kurvanagy csata volt az ido/resource-ok ellen, a kommunikacio gyatra volt, volt sok picsogas (konkretan egyik szulo odajott hozzam, hogy be akar perelni, mert a szegeny gyerekenek vegig kellett a LAL wild entryt neznie, pedig a graphical violence wild demonal, amit amugy egy bona fide journalist adott be az isisrol [https://files.scene.org/view/parties/2017/demobit17/wild_demo/human-nature-spoiler-demobit2017__rev4.mov]), mire a parti veget ert, zdennel is osszerugtuk a (ssh #badpunpentek) port, nem akartam csinalni tovabb, de masnap bevallottam, hogy ez nem is annyira felelosseg, mint inkabb egy kurvanagy elmeny, mint amit egy hullamvasuton erzel.
    9/11 will be demobit orga again

  10. avatar Gargaj says:

    Citrus, es amugy qbparty milyen volt? :D

  11. avatar mash says:

    Mé’ ott volt?! Ja ott! ;o)

  12. avatar Citrus says:

    nono Gargaj, qbn announcer voltam, es igy retrospektiv elegge poen volt csinalni, jovore is szivesen belebujnak ebbe a szerepbe :D

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára