☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Kütyüshop.hu freestyle animáció verseny

Posted by slyspy on 2009-11-04, 08:42

kutyuanimacio.jpgAhogy minden évben, idén is beköszöntött Magyarországon a téli party-szünet, és akárcsak tavaly, idén is itt a Scene.hu-n egy kis téli szünet-partyval (azaz, online compóval) igyekszünk lecsapolni a gyülemlő kreatív energiákat. Ezúttal a freestyle animáció verseny lesz.

Tehát grafikusok, animátorok, programozók figyelem, Kütyüshop.hu Freestyle Animáció verseny indul! Amit ismét a magyar demoscene hű mecénása, a Kütyüshop támogat.

És hogy miért szálltok küzdelembe? Például ezért, vagy ezért, netán ezért, de ha ez jobban tetszik, ezért. Gyakorlatilag mindenért, amit ott találtok.

A keretek: az első helyezett 15.000 Ft-ért, a második 10.000 Ft-ért, a harmadik helyezett pedig 5.000 Ft-ért választhat kütyüket. Szóval gyertek, nevezzetek valami ütős animációval, hogy megnyerhessétek a Kütyüshop.hu vásárlási utalványait, és aztán válogathassatok a mindenféle hasznosabbnál hasznosabb kütyük között.

Mindezeken kívül a Magyar Demoscene Egyesület az első helyezettnek egy 250 gigás, USB-s külső vincsesztert ajánl fel. Tehát nagyon megéri indulni és ne feledd, ha nem nevezel, nem nyerhetsz Semmit sem!

Az eredményhírdetés és a díjátadás az Experience 2009 demoshow-n lesz, december 12-én. Szavazni pedig majd december 5-től lehet.

Kedvcsinálónak nézz körül a Demoscene.tv wild csatornáján, ahol az elmúlt évek animációs termése látható.

Tovább után a nevezés feltételei és a compo szabályai következnek.

csik2.gif


Szabályok

– Bármilyen technikával készült mozgóképpel indulhatsz. Pl. Video, 2D és 3D animáció, pixillációs animáció, Flash animáció, realtime demo, intro, minden más is jöhet . A részleteket lásd a FAQ-ban!

Az animáció nem sérthet szerzői jogokat. A részleteket lásd a FAQ-ban!

– Olyan animációval nem indulhatsz, ami már valamilyen demoscene compón indult. A részleteket lásd a FAQ-ban!

– Témát illető megkötés nincs. A részleteket lásd a FAQ-ban!

– Az animáció időbeli hosszát tekintve megkötés nincs. A részleteket lásd a FAQ-ban!

– Az animáció tömörítése lehet DIVX, XVID, MPEG(2), vagy WMV, a hang mp3 vagy WMA formátumú lehet. A részleteket lásd a FAQ-ban!

– Az animáció maximális felbontása 1920×1080, minimális (ajánlott) felbontása pedig 640×480 lehet.  A részleteket lásd a FAQ-ban!

– Egy nevező csak egy animációval indulhat.

– Az animáció mellé csatolj egy FILE_ID.DIZ nevezetű (tehát ez legyen a file neve) sima (tehát plain) text (tehát pl. semmiképpen sem Word documentum) formátumú fájlt, amiben mindenképpen tüntesd fel a nicked, a csapatod nevét (ha van), a mű címét és azt, hogy mivel készítetted. Ha akarod, írhatsz rövid kommentárt az animációhoz, amit itt kirakunk az oldalra, illetve az elérhetőséged (pl. honlapod címe, email címed stb.), ha szeretnéd, hogy megtaláljanak. Ha külön kéred, ezt is kirakjuk a Scene.hu-ra. Javasoljuk, hogy valami kommentárt mindenképp írj az animációdhoz, mert hülyen fog kinézni, hogy csak te nem írtál. A részleteket lásd a FAQ-ban!

A nyertest a Scene.hu regisztrált olvasói szavazzák meg, tehét közönségszavazás lesz. A regisztráció szabad, azonban ha túl sok gyanús regisztráció születik, vagy valamiféle manipulációt vélünk felfedezni a szavazás ügyében, úgy a Scene.hu szakértői zsűrije fogja eldönteni a helyezéseket. Tehát már most szólunk, hogy csak tisztán és szabályosan.

Animáció beküldésének határideje: December 5., 23 óra 59 perc.

csik2.gif


Beküldés


Az elkészült animációt FILE_ID.DIZ-zel egy fájlba zippelve tedd fel valamilyen tárhelyre, és a linket küldd el a scenehucompo kukac gmail pont com emailcimre. Ha az animáció valamilyen realtime formátumban készült (pl. Flash), vagy futtatható exe (pl. demo vagy intro), akkor ezeket is csomagold be a video mellé a zipbe, de video mindeképpen legyen, mert így biztosan mindenki meg tudja nézni. Toolbart letöltős (pl. Megaupload és társai) oldalakat kéretik mellőzni, mert azzal csak a szívás van, és az senkinek sem jó. Ha rendben megérkezett az alkotás, akkor kapsz egy visszaigazoló levelet, hogy megkaptuk. Ha valami probléma van, arról is értesítünk. Ha gyanúsan hosszú idő után sem kapsz visszaigazolást, akkor valami gond van, ilyenkor érdeklődj a fenti címen!

Ha egyéb problémád, kérdésed van, szintén ezen az emailcímen teheted fel, illetve scenerektől tanácsokat kaphatsz a Scene.hu Skype chaten is, vagy itt a hozzászólásokban is kérdezhetsz. 

(Ha valami nagyon nagy gebasz van, akkor végső megoldásként még ott a slyspy kukac scene pont hu emailcím.)

csik2.gif

FAQ avagy a részletes szabályok

– Mit jelent az, hogy freestyle?

A freestyle esetünkben teljes technikai szabadságot jelent. Vagyis bármilyen technikával készült animációval indulhatsz. Indulhatsz tehát pl. 3D (raytrace) animmal, 2D animmal (pixilláció, kézzel rajzolt, rajzolóprogrammal rajzolt, fényképekből összerakott, stb. stb.), vagy akár videókamerával készült filmmel is (pl. videóklip). Ugyanígy támogatottak a bármilyen szoftveres környezetben készült realtime animációk (Pl.: Flash, Java, Processing, futtatható exe). Lényeg, hogy mozgókép legyen.

A saját érdekedben azonban add meg milyen technikával készült az animáció, hiszen a szavazásnál ez döntő tényező lehet.

– A szerzői jogokkal mi a helyzet?

Természetesen a Scene.hu nem támogatja a szerzői jogok megsértését. A produkció szerzői jogi tisztaságáért a nevező vállalja a felelősséget. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Scene.hu szerkesztőségének nincs módja ellenőrizni a beküldött nevezések jogi tisztaságát, így ha egy animációról kiderül, beleértve a hangsávot is, hogy szerzői jogot sért, azaz ha pl. harmadik fél jogosan reklamál szerzői jogainak megsértése miatt, akkor a nevezést diszkvalifikáljuk.

Tehát mégegyszer: Az animáció jogi tisztaságáért, beleértve a hangsávot is, az alkotó a felelős, a Scene.hu szerkesztősége ezügyben semmilyen felelősséget nem vállal.

A compóra nevezett animációd fel fog kerülni a Youtube-ra, és onnan lesz a Scene.hu-ra embedelve. Ezzel együtt az eredeti animáció is ingyenesen letölthető lesz a Scene.hu-ról, illetve a verseny végén fel fog kerülni a http://www.scene.org oldalra is, ami egy nemzetközi demoscene archívum. Innen szintén ingyenesen letölthető lesz. Ez azonban nem jelenti azt, hogy animációd bárki számára szabadon felhasználható, vagyis ha azt szeretnéd, hogy mások engedélyt kérjenek tőled az esetleges további felhasználásra, ezt jelezd FILE_ID.DIZ-ben (lehetőleg angolul), valamint adj meg valamilyen elérhetőséget is.

– Tényleg nincs a témát illető megkötés?

Röviden: nincs.
Bővebben: ésszerű határokon belül bármilyen témájú animációval indulhatsz. Azaz, ha úgy ítéljük meg, hogy az animáció valamilyen szempontból sértő lehet bárki számára, akkor diszkvalifikáljuk. Nem szívesen látjuk tehát többek között a rasszista, szélsőségesen erőszakos, pornográf, személyiségi jogokat sértő avagy politikai témájú animációkat. A Scene.hu szerkesztősége fenntartja a jogot, hogy az általa inkorrekt tartalmúnak ítélt animációkat dizskvalifikálja.

Mégis milyen felbontásban küldjem az animációt?

Manapság a már egészen jól elterjedt a full HD, azaz 1920×1080-as felbontású méret. Ennél nagyobb felbontású animációt azért ne küldj, mert egyszerűen gondot fog okozni a lejátszása is. 640×480-nál kisebbet meg azért ne küldj, mert az éppen az élvezhetőség alsó határa. (Természetesen, ha úgy gondolod, hogy neked elég a kisebb felbontás is, akkor úgy is küldheted.) Eközött a két méret között bármilyen szabványos (pl. PAL, NTSC stb) és nem szabványos felbontású animációval nevezhetsz a versenyre. Javasoljuk, hogy olyan felbontást válassz, amiben még élvezhető az animáció, ugyanakkor nem gigantikus méretű a file, mivel így biztosan többen fogják megnézni.

– Miért csak DVX-ben, XVID-ben, MPEG(2)-ben és WMV-ben küldhetem az animációt?

Egyszerűen azért, mert ezek a legelterjedtebb tömörítési formátumok, így ezeket tudják a legtöbben lejátszani. Persze kérdezhetnéd, hogy akkor mov miért nem. Mov azért nem, mert Windows alatt kicsit bonyodalmas a lejátszása, és ismét a saját érdeked diktálja azt, hogy minél többen és minél egyszerűbben meg tudják nézni az animációd.

– Miért csak mp3 és wma lehet a hangformátum?

Ismét csak azért, mert ezek lejátszásával van a legkevesebb gond. Az mp3 általánosan támogatott, a wma pedig a wmv formátumú videókhoz csatlakozó formátum.

– FILE_ID.DIZ ??? Mi ez a hülyeség?

Ez az általad készített ZIP vagy RAR azonosítója. Ha felkerül pl. Scene.org-ra, akkor ennek a tartalma fog megjelenni a fájl leírásánál. Mivel a scene.org nemzetközi oldal, ezért érdemes angolul beleírni, amit mindenkivel tudatni szeretnél.
Ami mindenképpen legyen benne: Készítők nickje vagy neve, ha csapatban dolgoztok akkor annak a neve is, az animáció címe, használt szoftverek, eszközök, elérhetőséged (ha akarod), illetve egy rövid kommentár az animációval kapcsolatban. A készítők neve vagy nickje, az animáció címe, a használt szoftverek és eszközök megadása kötelező, ezek meg fognak jelenni a Scene.hu-n. A kommentár nem kötelező, de ajánlott. Ha akarod, hogy az elérhetőséged, vagy honlapod linkje is megjelenjen a Scene.hu-n, akkor ezt a kommentárba írd bele, mert alapesetben elérhetőséget nem rakunk ki a Scene.hu-ra, már csak a te érdekedben, a spamek miatt sem.

íme egy példa, amitől természetesen el lehet térni:

————————

Title: Űrhajóval zuhanok a Napba

Credit:
Ridegváry Benet (Beny) – 3D models, animation
Bornemissza Filemon (Fily) – music

Softwares and hardwares:
3D max 2028, Adobe Photoshop CS9, Elin toaster

Contact:
Ridegváry Benet (Beny): rideg@vary.hu
http//:www.ridegvarystudio.hu

Comment:
Animációnkkal azt szerettük volna kifejezni, hogy milyen érzés az, amikor űrhajóval zuhanunk a Napba. Régóta dolgoztunk már rajta, de pont kapóra jött ez a verseny, ahova be is neveztük.

————————–

– Mi számít demoscene compónak?

Demoscene compónak számítanak a demoscene partyk compói, online demoscene compók, ami pont olyan, mint ez, csak másik. Az mindegy, hogy magyar vagy külföldi. Ezen szabály megszegése szintén kizárást von maga után.

– Most már mindent értek, de mi az a compo?

Hát (ez) a verseny.

Categories: Online compo | Tags

36 Responses so far.

  1. avatar slyspy says:

    Amúgy “szavazhattok” arról, indultok-e. :) Ott baloldalt.

  2. avatar Spenot says:

    Diszkriminaciot velek felfedezni az oldschool es handheld platformokkal szemben, mert ritkan tudnak [realtime] 640×480-at :))

    (Na nem mintha beneveznek, de azert be kellett szolni szarul ;)

  3. avatar slyspy says:

    Na ne mondd, már hogy a videót nem lehet felkonvertálni. :)

  4. avatar Spenot says:

    Nade attol meg az elvezhetoseg emlegetett also hatarat semmivel sem kozeliti jobban.

  5. avatar slyspy says:

    De hát a tömörítés.

  6. avatar Spenot says:

    Igaz, jo esetben meg artifactos is lesz :) Ha meg a PAL jelet digitalizaljuk, akkor meg ott is romlik a minoseg \o/

  7. avatar Charlie says:

    Én nem leszek olyan cizellált, mint a Spenot:

    wrote
    640×480-nál kisebbet meg azért ne küldj, mert az éppen az élvezhetőség alsó határa

    Anyád.

    wrote
    Na ne mondd, már hogy a videót nem lehet felkonvertálni.

    Anyád.

    Köszönöm hogy elmondhattam, leültem magamtól is.

  8. avatar slyspy says:

    Feleim, ne feledjük már, hogy videóról beszélünk. Tudjátok, XVID, MPEG és társai. mmmkey? De ha valakinek az a vágya, hogy 32×32-es animációt küldjön, nem lesz kivágva. Nyilván rugalmasan kezeltek a szabályok bizonyos határokon belül. Úgyhogy barkácsoljatok valami bélyegméretű animot, aztán adjátok be inkább, minthogy itt flame-eltek.

  9. avatar Spenot says:

    Kikerem magamnak, nem is fllame-elek. Csak kotozkodom :))

    [Az a baj, hogy ezek utan viszont illene rilizt gyartanom :D]

  10. avatar Bery says:

    Spenot, ha nem lesz C-64 anim, legalább egész estés, akkor ki vagy rúgva! ;)
    [ módosítva Nov. 5. 08:41 ]

  11. avatar Spenot says:

    Mi vagyok en, Bigfoot? :D

  12. avatar Oswald says:

    20 év múlva… “az élvezhetőség alsó határa a 4200×3680” ;)

  13. avatar Murphy says:

    Oswald: ugyan már, tuti szélesvásznú lesz :)

  14. avatar slyspy says:

    Jaj ez a sok önérzetes retrogépes, eszem a lelketek. ;)
    Még mindig a video a kulcsszó.

  15. avatar teo says:

    a faszt, a kulcsszo az AMIGA. :D

  16. avatar blala says:

    allitolag AMIGA-val is lehet videot csinalni! valami global trash vagy milyen nev ugrik be, bar nemtom miert :)

  17. avatar slyspy says:

    Hát így youtube-on elég ronda. Biztos a kis felbontás videóba tömörítése vágja haza. ;)

  18. avatar pasy says:

    Na jellemző, ez a egész itt így.

    Próbáljuk a fiatalokat idecsábítani, mi az első amit lát? –
    anyádozás
    ezek után meggondolja kíván e ilyen közösségbe tartozni…

    a másik meghogy pont olyanok reklamálnak akik úgysem csinálnak videót de azért nyilvánosan bele kell rúgni abba aki szervez valami kreatívat mert az kurva jóó meg elit hogy bele lehet rúgni.

    és persze szponzor elolvassa a hozzászólásokat és legközelebb majd l*f*szt ad nem támogatást….

    na ezért van senkiháziak kezében a popszakma

  19. avatar modoc says:

    Pasy, egyetértek. Moderátor?

  20. avatar Charlie says:

    Regen is volt anyazas, nem is kicsi, csak akkor meg a diskmagokban meg a demok scrollereben ment. Megse halt bele senki. Es megis lettek scenerek.

  21. avatar slyspy says:

    Egyelőre nem lesz senki moderálva, mert majd ügyesen moderálja magát mindenki. Durvább Flame-et kéretik máshol csinálni, vitatkozni lehet (sőt!), de inkább az építőjelleg felé tendáljunk, mert az jó a léleknek, és a compónak is jó. Én véletlenül ismerem az itt egybegyűlteket, és ezért tudom mennyire komoly ez az egész vita (semennyire), de talán olyanoknak, akik nem tudják mi a pálya, elriasztó lehet. Szóval éljenek a virágok, a nyuszik meg a szivárvány és csináljon mindenki valami jót a compóra, mert épül tőle a világ és jót tesz a karmának.

    És mondom, ha valódi igény merül fel a kisfelbontású animációk beadásának irányában, nem fogok ellenállni, mi több pontosítottam a kiírást is.

    Popszakmát meg kézbe veszem, és jó lesz az is.

    Aki pedig indulna és kérdése van, az tegye fel nyugodtan.
    [ módosítva Nov. 5. 07:57 ]

  22. avatar Bery says:
    Nesztek, egy kis élvezhetetlen.

    Jajj, erre emlékszem. Még gondoltam is, hogy végre egy normális Amiga demo. De aztán kiderült, hogy ááááá dehogy, “csak” anim ;)

    De egyébként annak nagyon király! Eltekintve a beteg kameramozgatástól.

    Szóval, aki animátor, az villantson már egy ilyet az online compora!
    [ módosítva Nov. 5. 08:42 ]

  23. avatar Spenot says:

    Ami azt illeti, mar sajnalom, hogy megszolaltam, fene se akart itt anyazast. Mondjuk sejthettem volna, hogy el fog fajulni. Pasy, ha az en kommentjeimet is belerugaskent elted volna at, sajnalom, egyaltalan nem ez volt a celom (remenykedtem benne, hogy a millio szmajlibol erre ra lehet jonni). Tok jo, hogy van egy ilyen compo, az eredeti szabalyokkal is.

    Egyebkent csak azert szoltam be, mert Bery azt irta a onelinerben, hogy “Amigások is tudnak majd nevezni, ha akarnak”, es ezzel az eredeti szabalyok szoges ellentetben alltak :)

    Ami pedig az elvezhetoseg also hatarat illeti, ez szerintem a video stilusatol is fugg. Hogy mast ne mondjak, a gamer korokben nepszeru, 8 bites gepekre irt jatekok altal inspiralt videok pont a kis felbontasrol szolnak.

    [Moderatorert kialtani nekunk nem tetszo kommentek miatt pedig szerintem nagyon nem a demoscene-hez melto dolog.]

  24. avatar Charlie says:

    Bery: Realtimeban ettol PC-n is lepetezett volna mindenki 2000 kornyeken… In fact, ma is siman nyerne barmilyen magyar partyt. Meg ekkora felbontasban is. Szoval… :)

  25. avatar Charlie says:
    wrote
    mi több pontosítottam a kiírást is.

    Nice. Az anyazast tehat ezennel alkalmasnak minositem a dolgok hatekony intezesehez. :P

  26. avatar Unreal says:

    B*meg csarli, ezt a bns videot miota keresem, es akkor itt van fenn utubon..:) pff

  27. avatar Charlie says:

    Hat mert tegnap este raktam fel, nem baj? :)) Kozben feltettem Pouetre is, ide ni. Van download link az eredeti amigas verziora, plusz a hozzaszolasok kozott van link a .mov verziora, ami evek ota fentvan egyebkent az oldalamon… :P

  28. avatar Parrot says:

    Régebbi anyázós diskmagok… Ezek szerint igen sokat hagytam ki, mert annó, amikor én “előző életemben” aktív voltam c64-en, akkor nem emlékszek rá, hogy anyáztak volna a magokban. Történelem előtti idők? Ennyire azért csak nem vagyok még öreg… :-s

  29. avatar Oswald says:

    Parrot, olvass bele pár c64es Collapse-magba :) akkoriban csinálták VIC-ék amikor aktív voltál. Sz. klán az ajánlott rovat ;)

  30. avatar Murphy says:

    Ne már, a diskmagok eleve az anyázásra voltak kitalálva :)

  31. avatar Parrot says:

    Akkor rossz diskmagokat olvastam. Akkoriban Chaotic Country, Hirado és talán Meteor volt amit rendszeresen olvastam. Jól sikerült válogatni… :-D Meg a Magyar Méhész 1-2 száma, ami faces-damage coopban készült… :-)
    [ módosítva Nov. 6. 20:30 ]

  32. avatar Oswald says:

    na, akkor kötelező darab, letöltöd, megnézed!! :D Sz.e.k.sz. tesójának és apjának szeszelős csajozós kalandjai. gondolom fel vannak turbózva, de kegyetlen :) VICnek is nagyon jó dumája volt

    volt még egy titkos villam nevu fakemagunk is, ahol tenyleg csak fikazas ment ezerrel poénból, pl csezsó kiosztása :D, es basszus nincs fent CSDBN. akkor ez elveszett az utokor szamara :(

    na le is szedtem a collapse #3-at. beszarok, nyitókép:

    *coma*

    a ribjacsorbairehabilitacios osztaly bejegyzett vedjegye

  33. avatar Unreal says:

    Charlie: ja, idopontot nem neztem, csak Effront kerdeztem sokszor, o azt mondta hogy vmi Jaffa formatumban volt a cucc es majd egyszer atkonvertalja… itt kb megszunt az infom az anyagrol

  34. avatar Oswald says:

    psn, isten vagy :)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára