☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Intel Demo Competition 2008 Review

Posted by abcug on 2008-07-30, 07:15

inteldemocompo2008.jpgEz megint egy olyan este lesz, amikor a tavalyi produkciók tekintetében valami igazán világmegváltó dolgot talán nem is, de egy kellemes kis demozást várva azért csak-csak savanyú szájízzel nyomom bele lefekvés elött a mentás fogkrémet az arcomba… :( Gondolom mindenki az ASM-re és főleg az Nvisionra készül gőzerővel, de azért egy meghívásos compotól egy kicsit többet vártam, még ha nem is lett annyira szörnyű, mint ez a bevezető. :)))

Cocoon – Nazca (7/10 pont)

cocoon-nazca.jpgAkik kedvelik a Cocoon Shad stílusú „komoly demóit” valószínűleg kevésbé fognak fanyalogni, mint azok, akik csak a Glon 243 és Sandbox Punks világát respektálják igazán. Én az utóbbi (talán kisebb) táborhoz tartozom, és bár örülök, hogy nem egy shad IV-et kaptunk bele az arcunkba, de mégis kicsit eklektikusnak érzem az amúgy első ránézésre szépen összerakott demót. Egyes scene-ek igazán olyan hatást keltenek, mintha kicsit kifutottak volna az időből. A fő gondom (pláne az elődök tekintetében) a teljesen statikus kidolgozás. Pár object-transform mátrix manipulációt (predef. keyframe vazze :)-ot leszámítva lényegében csak layerek és fly-bye a demo (vagy ha nem, akkor baromi jól álcázzák :). S bár manapság már nem divat az alkotások méreteibe belekötni, azért az a 40 mb, kicsit soknak tűnik…
Videók: Demoscene.tv Capped.tv

Fairlight & TBL – Only one wish (8.5/10 pont)

fairlight-onlyonewish.jpgBár valószínűleg a móka egyedi, azért jópofa, hogy a mellékelt d3dx9_36.dll-lel nem volt hajlandó futni a prog. (Még szerencse, hogy up-to-date vagyok. :) Úgy gondolom, hogy nagy átlagban egy Fairlight demoról nem sok mindent lehet mondani. Van benne graffiti, füst és polygonokra széteső objektek. Ez utóbbi bár sokkal jobban néz ki, mint a 10 évvel ezelőtti, full sw-render társai, talán mégsem kellett volna annyira erőltetni. Számomra kissé szét is töri a demót, kárpótlásként legalább szépen kidolgozott objecteket darabolnak. Az 1066-ban alkalmazott megoldás sokkal látványosabban nézett ki. Az elején a pipe-mánia és a hegesztési varratok kifejezetten jól mutatnak, a mapok is jók, így nagyon kellemes hangulattal indul a demo. Azonban hiányolom a szokásos piros ribbonokat, még akkor is ha lényegesen a compo legjobb indulójának tartom :)
Videók: Demoscene.tv Capped.tv

Inque – Seiryoku (5/10 pont)

inque-seiryoku.jpgNa ezt a demót komolyan nem értem. Próbálok nem túl cinikus és negatív maradni, de olyan ez számomra, mint egy korai, neonba öltöztetett Fresh!Mindworkz demo. :) Úgy gondolom, hogy a legutóbb tartott SceneCON-on simán bejött volna negyediknek csont nélkül. Igazából az egészet a zene menti meg (Nem menti. – slyspy), lévén az a három scene amiből a demo áll nem sok érdekességet tartalmaz, pláne így egy meghívásos compo tekintetében.
Videók: Demoscene.tv Capped.tv

Still-07 – The seeker (7.5/10 pont)

still-theseeker.jpgAmíg az előzőt a zene mentette meg, addig ezt majdnem az temette sírba. Valahogy nem tudtam olyan beállítást találni a hangrendszeren (a csendest leszámítva :), hogy igazán élvezhető legyen. Ellenben itt végre megjöttek a már amúgy is hiányolt ribbonok dögivel. Majdnem össze is kevertem az Mfx demóval, mondván, nohát zeneileg egyre fejlődnek, pedig nem is. :) Érdekes demo, érdekes számozással. A 09-es Ferner után valami teljesen másra számítottam, valami igazán ütősre. De azért így sem rossz. (Csenben jegyzem meg, hogy az ebben a mezőnyben amaz simán megkapta volna a 10 pontot így utólag. :)
Videók: Demoscene.tv Capped.tv

Mfx – Inflorescence (8/10 pont)

mfx-inflorescence.jpgBár a Ballet dancer & co. után megfogadtam, hogy Mfx demót többet zenével nem nézek, azért mégis kellemes meglepetésként ért, hogy már megközelítik a c64-ről visszajátszott „3,5 bites” kraftwerk digi színvonalát. :) Amúgy meg már megint sikerült a képi hatással teljesen összhangba levő zajt alá passzírozni. Ez nagy szó! Apropó „képi hatás” ! Bár több demo infójában is szerepel a ps 3.0 mint követelmény, de talán ez volt az egyetlen (na meg az Flt) olyan, amelyiknél nem kényelmi szempontnak érzem és első ránézésre is azt látom, hogy valóban használtak shadereket. Míg a Cocoon vagy épp az Inque demo messziről nézve azért egy fixed pipeline színvonalához erősen közelít, s bár biztos meg lehet persze magyarázni, hogy de, pedig nem is, ellenben így 2008-ban úgy gondolom ez csak akkor elfogadható (plane elismert csapatoktól), ha cserébe tényleg valami különlegeset mutatnak fel, ami jelen esetben a többiennél igencsak elmaradt.
Videók: Demoscene.tv Capped.tv

Az elmúlt években pedig így volt:
2007-es Intel compo
2006-os Intel compo

Categories: Review

19 Responses so far.

  1. avatar Murphy says:

    Az Inque demo az valóban ilyen, demo enginünk már van, ötletünk még nem nagyon. :)

  2. avatar pasy says:

    Inque demóra én pontosan ugyanezt mondtam:) “ha nem tudnám hogy nem én csináltam , azt mondanám én csináltam:)”

  3. avatar Charlie says:

    Nem ertem az Intel demo compot. Miert jo, hogy egy Intel compo arrol szol, hogy valaki mit tud kitaposni egy nVidia, vagy ATi (azaz AMD, hehe) kartyabol? Ha mittomen, GMA950 vagy X3100 lenne a target platform, az mindjart erdekesebb lenne… :P

  4. avatar Murphy says:

    Charlie: mekkora igazad van! :)

  5. avatar Charlie says:

    Na megneztem ezeket a demokat… Haaaaaat… Az egyetlen emlitesre melto szerintem a TBL/FL cucc, de az is olyan nemtom. Valahogy nagyfelbontasban nem mukodik a Louie500 dizajn. :) Szep meg jo, de ami Amigan tizedszerre is utott, az itt nem jon at valahogy. Nekem. De mar ugyanezt ereztem a TBL PS2/PSP demojanal is, szoval nem a PC-nek szol a dolog, mielott valaki belekot. :)

  6. avatar abcug says:

    talan, mert akkor a blala tele lenne core2-es procikkal es azt nem akarjak, tudjak, hogy ugyse kellene neki :)))

  7. avatar greg says:

    hmmm, gma950 -es kompó, az lenne az igazi!

  8. avatar abcug says:

    nem veszes az, a debris egy kelloen eros cpu-val siman elfutna rajta akar :) software-render rulez :)

  9. avatar Bery says:

    Kellően Core 2-es CPU-mon a settings után elszáll a Debris GMA950-en :)

    Egyébként GMA950 szinte mindenre elég. Legalábbis apró trükökkel el tudhat lavírozni rajta egy ügyes kóder, meg grafikus. PS 3.0? Az se tudom, mi az :)

    A compo indulói meg részleteiben jók, de összeségében mind elmarad a várakozástól.

  10. avatar abcug says:

    na vajon ez kinek a hibaja ? farbraush ? talan intel? vagy barbredi rendor ? esetleg a denveri mustangok csapata ? Talan séf :)

  11. avatar blala says:

    gma950 az joaz :) Kar hogy lassan mar a sajat demoim is docognek rajta :) Azert egy gma950 kompo, az zsir lenne. (plane ha a windozos driverben is lenne glsl)

  12. avatar d-lee says:

    Tamogatom a GMA950 compot, de Blala nem indulhat rajta, vagy verje meg az Inteleseket. :D

  13. avatar Murphy says:
    Tamogatom a GMA950 compot

    Oké, akkor szponzor már van! :)

  14. avatar pontscho says:

    Kellően Core 2-es CPU-mon a settings után elszáll a Debris GMA950-en :)

    Nalam tok jol megy. Leszamitva, hogy semmilyen textura nincs. :)

    (Ja es Parallels 3D-vel, MacOSX alol.:)

    [ módosítva Jul.30. 18:23 ]

  15. avatar Geri says:

    GMA950 – akkor már inkább Voodoo1.

  16. avatar Lacoste says:

    Nekem egyik sem tetszett. Ha már szavazni kellene (bár köztudott rólam, hogy utálom a Fairlight-ot) akkor arra. Hát MFX meg Cocoon nagyon nem jött be, Inque siralmas, Still még jó is lehetne csak nem ide. Szerintem.

  17. avatar Travis says:

    Az MFX demójában szerintem részletek hallhatóak a Lifeforce c. filmből.
    http://www.imdb.com/title/tt0089489/
    Nem vagyok teljesen biztos, mert nem angolul láttam a filmet.

  18. avatar slyspy says:

    amelyik filmben szerepel Bukovsky nevu karakter, az csak B lehet.

  19. avatar teo says:

    …vagy Captain Picard :)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára