☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

NVIDIA 3D Stereo

Posted by Murphy on 2008-05-07, 09:09

nvdev.jpgA 3D grafika következő lépcsőfoka minden bizonnyal a különféle 3D displayek lesznek. Erre már a 90-es években is rájöttek, és a korai Geforce-os időkben is voltak az Asusnak hasonló kisérletei, de ezidáig nem terjedt el különösebben. Persze a különféle kiforratlan technikai megoldások miatt ez teljesen érthető is. A tudomány azóta sokat fejlődött, és az NVIDIA most elérkezettnek látta az időt, hogy saját 3D Stereo technológiájukkal előálljanak. Gyorsan ki is adtak egy halom dokumentációt, és egy hosszú listát a támogatott játékok címeivel. Biztosra akartak menni, így a már jó bevált módszert alkalmazták, nem bíztak semmit a fejlesztőkre, inkább ők belehackkelték az egészet a driverbe. :) A szakmai doksi így elsősorban arról szól, hogy mit ne csinálj, hogy jól működjön a programod 3D Stereo módban is. Nem állítom, hogy tetszik a módszer, de az ő szempontjukból érthető, nem akarták kivárni amíg egy következő DirectX verzióba API szinten válik elérhetővé. Érdemes elolvasgatni a dokumentációt, mivel demoscene körökben eddig is rendszeresen találkozhattunk 3D szemüveggel is nézhető demókkal, gyanítom az NVISION-ön is lesz ilyen induló, és ugye mi magyarok úttörőnek számítunk a témában. :) Érdekességként megjegyzendő, hogy az NVISION-ön több előadás is lesz a témában, és egy 2700 székes moziteremben is demonstrálni fogják a technológiát.

Az NVIDIA 3D Stereo oldala:
http://www.nvidia.com/object/3d_stereo.html

Ugyanezen téma fejlesztőket érintő része:
http://developer.nvidia.com/object/3d_stereo_dev.html

Aki szimplán 3D-s demókat szeretne nézni, az alábbi linkeken nézzen körül:
http://pouet.net/prod.php?which=3429
http://pouet.net/prod.php?which=3128
http://pouet.net/prod.php?which=8367
http://www.pouet.net/prod.php?which=30754

Categories: Programozás | Tags

8 Responses so far.

  1. avatar Bery says:

    Mi (Mortal Compact) Tarkussal 1997-ben elkezdtünk egy piros-kék demót készíteni, de aztán nem sikerült szponzort találni a szemüvegekhez, mi magunk meg nem akartuk megfinanszírozni 500-800 db szemüveget zsebből, így a demó is félbemaradt :(

    De nagyon tetszett a majdnem valós 3D-s torus, meg starfield, meg ilyenek. Hosszan elnézegettem otthon :)

  2. avatar abcug says:

    mai partyletszamot figyelmbe veve, meg a csoki befogado kepesseget, szerintem nyugodtan befejezhetitek… mindig is egy ilyen ingyen szemuvegre vagytam :)

  3. avatar Edhellon says:

    Ne mondd, h. DirectX API-val nem lehet megcsinalni, az OpenGL-ben nagyjabol 15 eve benne van… :)

    Amugymeg red/blue glasses, broaf. Bar ugy nezem tamogat nehany passziv polarizalt displayt is…

  4. avatar Bery says:

    Abcug: most már újra kellene írni, nem befejezni :) De már annyira nem érdekes a dolog, mint 10 éve lett volna, főleg, ha elsőként csináljuk meg.

    Edhellon: nem olyan bonyolult dolog ez, hogy API kelljen hozzá :)
    [ módosítva May. 7. 11:54 ]

  5. avatar blala says:

    nem hat, az rgb layer-eket kulon lehet tiltani/engedni renderelesnel

  6. avatar abcug says:

    bery: ugyanmar, igy is biztos a dobogo, csak menjen dos ablakbol :)

  7. avatar Murphy says:

    Hat szerintem azert vannak itt erdekes dolgok. nekem pl az nem teljesen tiszta, hogy egy nezetbol a fov az kisebb mint a ketto uniojabol. igy ha az ember nem tud rola, es egy nezetre szuri a bounding volumeokat, akkor az hogy tud 3d-ben menni popup nelkul?
    [ módosítva May. 7. 15:02 ]

  8. avatar Edhellon says:

    Murphy: ebben tok igazad van, es igy hirtelen nem is tudom hogy oldja meg az nvidia csuda drivere… elsore azt mondanam, renderel kicsit balrol, kicsit jobbrol es remeli hogy nem lesz tul sok popping artifact :)

    Bery/blala: a dolog a red/blue glasseson tul valik erdekesse, pld. ha valami aktiv sztereo kutyut hajtasz meg, ahol a bal/jobb kepet kulon bufferbe varja a hw, azt viszonylag nehez megoldani API support nelkul (OpenGL-ben ez a GL_LEFT_BACK es a GL_RIGHT_BLACK pld)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára